Link Planner: nowoczesne narzędzie do link buildingu oparte o system sztucznej inteligencji

0
272

Rok 2023 to zdecydowanie czas rozwoju i popularyzacji rozwiązań sztucznej inteligencji. Niemal każdy użytkownik Internetu korzysta z ich dobrodziejstw. Branża SEO/SEM szczególnie zyskała na rozwiązaniach SI. Jednak czy w pełni wykorzystujemy ten potencjał?Jak sprawdzi się w przygotowywaniu kampanii link buildingowych? Odpowiedzią na to pytanie jest Link Planner, narzędzie do planowania link buildingu.

Link Planner jest świetnym przykładem produktu wykorzystującego system sztucznej inteligencji. Narzędzie przyda się zarówno profesjonalnym agencjom SEO, jak i wszystkim właścicielom stron samodzielnie pozycjonującym swoje serwisy. Autorem Link Plannera jest Linkhouse, polska firma dostarczająca rozwiązania do link buildingu.

Dzięki niemu każda osoba, nawet bez większego doświadczenia w SEO, może w ciągu zaledwie kilku minut przygotować kampanię link buildingową. Jej skuteczność będzie porównywalna z efektami wielogodzinnej pracy doświadczonego specjalisty mającego dostęp do popularnych, a przy tym bardzo drogich narzędzi typu Semrush i Majestic.

Dlaczego warto postawić na nowoczesne podejście do link buildingu?

Każdy, kto przynajmniej w niewielkim stopniu interesuje się SEO, z pewnością wielokrotnie spotkał się z pojęciem link buildingu. W uproszczeniu są to działania prowadzące do zdobywania nowych linków kierujących do strony, której pozycje w wynikach wyszukiwania Google chce się poprawić.

Przeczytaj również:  Dwell time – co to jest?

Przez pewien czas SEO-wcy uzyskiwali pożądane efekty dzięki zdobywaniu jak największej liczby linków. Ta taktyka straciła efektywność wraz z wprowadzaniem przez Google kolejnych aktualizacji algorytmu wyszukiwarki. Tym samym obecnie należy skupiać się przede wszystkim na jakości odnośników z powiązanych tematycznie stron, a nie na ich liczbie. Warto również pamiętać o tym, aby proces zdobywania linków został odpowiednio rozłożony w czasie, aby nie wzbudzić podejrzeń algorytmów, co mogłoby przynieść więcej problemów niż korzyści.

Chociaż porządnie zaplanowany i starannie wykonany link building przynosi doskonałe efekty, to jest to bardzo żmudny i czasochłonny proces wymagający dużej wiedzy, doświadczenia i dostępu do profesjonalnych narzędzi SEO. Obsługą procesów link buildingowych zajmują się agencje marketingowe wyposażone w potężne narzędzia analityczne. Samodzielne działania w tym obszarze w przypadku mniejszych biznesów online są z reguły bardzo czasochłonne.

Z czego wynika stale rosnąca popularność Link Plannera?

Nic więc dziwnego, że udostępnione przez firmę Linkhouse narzędzie do link buildingu cieszy się stale rosnącą popularnością. Link Planner dzięki wykorzystywaniu systemu sztucznej inteligencji może wykonać za użytkownika dużą część pracy. Narzędzie przeanalizuje potencjał pozycjonowanej strony internetowej, a następnie przeszuka ogromną bazę portali składającą się z kilkudziesięciu tysięcy popularnych serwisów internetowych. Dla użytkownika najważniejsze jest to, że gotową kampanię link buildingową otrzyma w kilka minut i bez wydawania jakichkolwiek pieniędzy na dodatkowe narzędzia.

Przeczytaj również:  Google Search Console – wprowadzenie do narzędzia dla webmasterów

Co więcej, twórcy Link Plannera dają możliwość darmowego przetestowania narzędzia każdemu, kto zarejestruje się na platformie Linkhouse. Rejestracja upoważnia do otrzymania dwóch darmowych kredytów, które wystarczą do zaplanowania dwóch kampanii link buildingowych.

Za co dokładnie odpowiada sztuczna inteligencja w Link Plannerze?

Rolą sztucznej inteligencji w narzędziu Link Planner jest skrócenie czasu nie tylko przygotowania, ale również zrealizowania całej kampanii link buildingowej. Ideą Link Plannera było zastąpienie etapu researchu, który wymaga pracy specjalistów z branży SEO i opłacania takich narzędzi jak Ahrefs, Semrush lub Majestic. Wystarczy, że użytkownik określi, jaki budżet chce przeznaczyć na kampanię, a nowoczesny system dokona błyskawicznej analizy ponad trzydziestu różnych zmiennych oraz uwzględni parametry poszczególnych ofert. Użytkownik w kilka chwil otrzymuje listę stron, na których w danym przypadku dodanie linków przyniesie najlepsze efekty i będzie najbardziej opłacalne. Dane wykorzystywane przez system sztucznej inteligencji są przez cały czas aktualizowane, dlatego niezależnie od tego, kiedy zacznie się korzystać z Link Plannera, efekty zawsze będą zgodne z oczekiwaniami klienta.

Jak przygotować kampanię link buildingową w ciągu minuty?

Przygotowanie skutecznej kampanii link buildingowej może zająć zaledwie minutę, o ile użytkownik wybierze najprostszą ścieżkę. Chociaż w takim przypadku system skupi się na zwiększeniu widoczności całej domeny, to warto poświęcić chwilę i sprawdzić, jakie możliwości oferują inne opcje. Dzięki nim można na przykład zwiększyć widoczność dla konkretnych fraz, czyli skupić się na zwiększeniu widoczności podstron wskazanych przez użytkownika.

Przeczytaj również:  Czym jest wizytówka NAP – czyli jak wzmocnić pozycjonowanie lokalne Twojej firmy

Niezależnie od tego, jakie cele chcemy osiągnąć, narzędzie Link Planner nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na zaplanowanie działań i realizację projektu, ale też pozwoli obniżyć koszty związane z link buildingiem. Wysokie opłaty ponoszone przy korzystaniu z tradycyjnych kampanii często stanowią główną przeszkodę dla właścicieli mniejszych portali, dlatego warto już teraz przetestować rozwiązanie proponowane przez Linkhouse i przekonać się, że skuteczny link building może być prosty i tani.

Komu tak naprawdę przyda się Link Planner?

W 2023 roku link building wciąż będzie odgrywał ogromną rolę w marketingu internetowym. To właśnie dzięki zdobywaniu wartościowych linków można:

  • w naturalny sposób zwiększyć rozpoznawalność marki,
  • zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, co automatycznie przełoży się na większy ruch,
  • zbudować pozycję lidera w danej branży lub kategorii,
  • zwiększyć sprzedaż w branży e-commerce.

Zatem kto powinien korzystać z Link Plannera? Każdy, kto prowadzi własną stronę lub świadczy usługi związane z marketingiem internetowym dla innych firm. Nie ma przy tym znaczenia, czy chodzi o duży sklep internetowy, czy też o niszowy serwis informacyjny. Dzięki korzystaniu z link buildingu wykorzystującego system sztucznej inteligencji można poprawić pozycje każdej strony internetowej.

e-book SEO lokalne od A do Z
Rate this post