Skąd brać zdjęcia produktów do sklepu internetowego?

0
569

Dobrze zrobione zdjęcia produktów potrafią przekazać całą masę informacji potrzebnych potencjalnemu klientowi przed zakupem. Nie jest też tajemnicą, że jakość elementów graficznych wpływa na ocenę działalności sprzedającego/firmy. W sklepie internetowym znaczenie fotografii produktów jest nieocenione. A więc skąd brać wysokiej jakości zdjęcia do e-sklepu? Odpowiedzi szukaj poniżej. 

Zdjęcia produktów w e-sklepie – dlaczego są ważne?  

Każdy produkt w Twoim sklepie internetowym powinien mieć osobną podstronę, na której wyświetlają się wszystkie najważniejsze informacje na temat sprzedawanego towaru. 

Na stronie produktowej zdjęcia/grafiki spełniają dwie podstawowe funkcje.

  • Po pierwsze: są uzupełnieniem opisu i informują, jak wygląda produkt.
  • Po drugie: zachęcają (lub zniechęcają, gdy są słabej jakości) do zakupu.
Zamów budowę e-sklepu

Skąd brać zdjęcia produktów? 

Tak więc żaden sklep internetowy nie może obyć się bez zdjęć.

Żeby je zdobyć, masz do wyboru 4 źródła:

  • banki zdjęć, 
  • hurtownia lub dystrybutor,
  • strona producenta, 
  • zdjęcia robione samodzielnie. 
Przeczytaj również:  Przygotuj swój sklep internetowy na okres poprzedzający Boże Narodzenie?

Przyjrzyjmy się teraz tym rozwiązaniom bliżej. 

Darmowe i płatne banki zdjęć 

W sieci dostępne są darmowe i płatne banki zdjęć (tzw. stocki). Na temat tych pierwszych pisaliśmy już na naszym blogu w artykule: Darmowe banki zdjęć. Odkryj najciekawsze opcje! Druga możliwość – jak sama nazwa wskazuje – wiąże się z kosztami. Ale wykupienie subskrypcji daje Ci gwarancję, że pliki będą najwyższej jakości. 

Niestety, nie możesz mieć pewności, że w wybranym banku zdjęć znajdą się fotografie Twoich produktów. A nawet jeśli będą tam dostępne, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że inne firmy również z nich korzystają, co zmniejsza unikalność Twojego e-sklepu. 

Zdjęcia od hurtowni lub dystrybutora 

Kolejna opcja popularna wśród przedsiębiorców to korzystanie ze zdjęć, które udostępniają hurtownie lub dystrybutorzy. Tego typu zdjęcia zazwyczaj możesz wykorzystać legalnie w swoim e-sklepie. Jednak zanim to zrobisz, o szczegóły zapytaj hurtownie lub przejrzyj treść umowy. 

To dobre rozwiązanie, bo zyskujesz autentyczne fotografie swoich produktów. Minusem bez wątpienie jest fakt, że tak jak w przypadku banku zdjęć istnieje prawdopodobieństwo, że na stronach konkurencji pojawiają się dokładnie te same zdjęcia. 

Przeczytaj również:  6 sposobów na optymalizację konwersji w sklepie internetowym

Zdjęcia ze strony producenta 

Wysokiej jakości fotografie do sklepu internetowego możesz znaleźć na stronie firmy, która tworzy dany produkt. Zazwyczaj w takich przypadkach zdjęcia robią profesjonaliści, dzięki czemu efekt bywa naprawdę imponujący. 

Jednak zanim skopiujesz pliki ze strony producenta, koniecznie sprawdź, czy możesz je legalnie wykorzystać w swoim sklepie internetowym. Jeśli w miejscu, z którego chcesz skopiować pliki, nie ma informacji na temat praw autorskich, skontaktuj się z właścicielem strony, korzystając z danych dostępnych w zakładce „Kontakt”. 

Zdjęcia robione samodzielnie 

Ciekawym rozwiązaniem jest tworzenie zdjęć samodzielnie. Szczególnie że niemal każdy z nas ma dziś w kieszeni smartfon z przyzwoitym aparatem. Oczywiście, wymaga to czasu i umiejętności, ale oryginalne zdjęcia przekładają się na lepsze pozycje w Google i unikalność Twojego e-sklepu. 

Raz zrobione zdjęcie produktu będzie Ci służyć przez długie lata. Jeśli chcesz poznać tajniki tworzenia fotografii do sklepu internetowego, sprawdź, nasz darmowy e-book: „Jak tworzyć zdjęcia”, który krok po kroku wyjaśni Ci, jak się do tego zabrać i jakich błędów unikać. 

Zdjęcia produktowe w sklepie internetowym – podsumowanie 

Jeśli prowadzisz e-sklep lub stronę internetową firmy, zdjęcia produktów są Ci niezbędne. Jak widzisz, rozwiązań jest kilka. To, które wybierzesz, w dużej mierze zależy od tego, w jakiej branży działasz i czy masz dostęp do produktów, które sprzedajesz.  

Przeczytaj również:  Blog - co to jest i jak wspiera marketing firmy?

Wiele firm na pewno będzie musiało skorzystać z kilku rozwiązań jednocześnie, bo nie wszystkie produkty będą dostępne w bankach zdjęć albo nie wszystkie prawa autorskie okażą się łatwe do zdobycia. Często najciekawszą i najbardziej elastyczną opcją jest zrobienie zdjęć samemu. 

A Wy jak sądzicie?

jak założyć sklep internetowy - pobierz e-booka
2.7/5 - (4 votes)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here