W pierwszej części naszego poradnika przedstawiliśmy kroki instalacji piksela Facebook’a na Twojej stronie lub w sklepie internetowym. Gdy kod piksela jest już dodany do kodu na stronę WWW, Facebook monitoruje i „zapisuje” każdego użytkownika, który ją odwiedza i robi to dokładniej niż pliki cookies!
Piksel Facebooka monitoruje wszystkich odwiedzających, niezależnie od tego, czy korzystają z przeglądarki, zainstalowanej na smartfonie, czy robią to z komputera stacjonarnego. Jako wynik, otrzymujemy informację, po jakich podstronach/zakładkach użytkownik porusza, ile czasu i kiedy spędza na naszej stronie. Jak można wykorzystać te dane w uruchamianiu kampanii reklamowych?
Poniżej przedstawiamy kilka sposobów wykorzystania piksela, które pomogą w optymalizacji efektów i kosztów każdej kampanii reklamowej.
Buduj grupy niestandardowych odbiorców. Twoich odbiorców.
Koniec ze strzelaniem w ciemno z przekazem reklamowym! Od momentu instalacji piksela Facebook’a możesz generować bardzo precyzyjne grupy docelowe odbiorców i tworzyć przekaz reklamowy dopasowany dokładnie do nich.
– oznacz i stwórz zestawy reklam dla wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę WWW w dowolnym okresie (od 1 do 180 dni);
– oznacz i stwórz zestawy reklam do użytkowników, którzy odwiedzili określoną podstronę, np. cennik usług czy kontakt, lub wykonały jakieś zdarzenie np. dodanie do koszyka;
– oznacz i stwórz zestawy reklam dopasowane do osób, którzy spędzają najwięcej czasu na Twojej stronie WWW.
Docieraj precyzyjniej do swojej najlepszej grupy odbiorców. I poszerzaj ją!
Nie wyważaj otwartych drzwi. Korzystając z piksela Facebook’a, stworzyłeś listę osób, które odwiedzają Twoja witrynę lub wykonują określone działania (ta lista ciągle automatycznie się aktualizuje). Świetnie! Teraz wykorzystując mechanizm tworzenia grup lookalike w systemie reklamowym Facebook’a stwórz grupę podobnych odbiorców. Możesz decydować o jej wielkości ustawiając zakres podobieństwa do źródła. Facebook przeanalizuje zachowania, zainteresowania, polubione strony osób ze źródłowej grupy i na tej podstawie otrzymasz grupę odbiorców podobnych, grupę bliźniaków behawioralnych. Kierowanie przekazu reklamowego właśnie do tej grupy, zwiększa prawdopodobieństwo skuteczności kampanii: mogą oni być bardziej zainteresowani Twoją ofertą niż wszyscy pozostali.
Czy wiesz, że Facebook’owi, tak samo jak Tobie, zależy na tym, aby Twoje reklamy były po prostu skuteczne? Naprawdę! Instalacja kodu piksela pozwala Facebook’owi uczyć się zachowań Twoich odbiorców i je przewidywać: reklamy są kierowane do poprawnej grupy odbiorców, którzy z większym prawdopodobieństwem będą chcieli „podjąć działanie”.
Obserwuj, co dzieje się na Twojej stronie. I wyciągaj wnioski.
Dzięki pikselowi Facebook’a, będziesz mógł monitorować tzw. konwersje na Twojej stronie WWW czy w sklepie internetowym. Możesz mierzyć 9 standardowych zdarzeń, (o których pisaliśmy tutaj), ale masz także możliwość stworzenia własnych niestandardowych zdarzeń. Ustal zdarzenie, zaplanuj działanie potencjalnego klienta na Twojej stronie WWW, które będzie wyznacznikiem osiągnięcia celu reklamowego i badaj skuteczność swoich reklam.
Przypomnij się swoim klientom. Teraz.
Pozyskując dane, które gromadzi piksel Facebooka, aż szkoda byłoby ich nie wykorzystać do usprawnienia remarketingu. Ponowne kierowanie reklam do osób, które już były na Twojej stronie internetowej? Tylko? Pójdź o krok dalej i przygotuj dedykowaną reklamę konkretnego produktu do osób, które oglądały go, dodały do koszyka, ale póżniej zrezygnowali z zakupu. Jak to zrobić? Dzięki powiązaniu dwóch zdarzeń: dodanie do koszyka i jednocześnie brak przejścia do podstrony zakończenia zakupów.
Osoby z tej grupy nie są przecież już tzw. zimnymi klientami (tacy nawet o Tobie nie słyszeli), więc nie trać czasu i pieniędzy na ogólną reklamę swojej firmy. Zamiast tego przygotuj dla tej grupy osób spersonalizowaną reklamę dotyczącą konkretnej oferty. Spraw, aby poczuli się wyjątkowo!
Teraz, kiedy wiesz już, co to jest piksel Facebook’a i jak wykorzystywać go w swoich kampaniach reklamowych, działaj! Szczegółową analizę kampanii reklamowych możesz przeprowadzić w narzędziu Facebook Analytics (https://www.facebook.com/analytics) i sprawdzać, która reklama jest skuteczna (uzyskuje konwersje na których Ci zależy), a nad którą warto jeszcze popracować.
Moim zdaniem Facebook i tak bardziej faworyzuje osoby, które zapłaciły za reklamę. Ostatnie zmiany tylko to podkreślają. Jeszcze trochę i bez płatanych reklam się nie obejdzie.