Optymalizacja reklam i remarketing na Facebooku – część 1

8
6035

Prowadzisz kampanie reklamowe na Facebooku? A może dopiero zamierzasz zacząć realizować działania płatne w tym serwisie i szukasz wskazówek? Przeczytaj nasz poradnik i sprawdź, jak w pełni wykorzystać potencjał reklamy na Facebooku. Dowiedz się, czym jest Piksel Facebooka, jak go zainstalować na swojej witrynie internetowej oraz jakie korzyści przynosi jego wdrożenie. Zapraszamy do lektury!

Facebook Pixel – co to jest?

Tempo zmian na Facebooku jest ogromne. Ciągle pojawiają się nowe funkcjonalności, które warto wykorzystać w swoim biznesie. Masz swoją stronę internetową i prowadzisz działania na Facebooku? Świetnie! A czy słyszałeś/łaś o Facebook Pixel Code? Nie? Czas to zmienić!

Czym jest Facebook Pixel? To krótki fragment kodu Java Script. Ma długość kilku linijek tekstu. Kod ten umieszcza się na stronie internetowej. Służy on do zbierania informacji o internautach odwiedzających firmową witrynę. Piksel to zatem analityczne narzędzie do sprawdzania, co robią użytkownicy na stronie oraz tworzenia list odbiorców, które można później wykorzystać do targetowania reklam na Facebooku.

Zastosowania Piksela Facebooka

Jakie są zalety korzystania z Facebook Pixel? Piksel pozwala m.in. targetować reklamy na Facebooku na odwiedzających Twoją stronę WWW. To w bardzo dużym skrócie. A naprawdę zastosowań jest o wiele więcej.

Pixel Facebook dostarczy Ci ważnych informacji, dzięki którym zoptymalizujesz swoje działania reklamowe. Dostaniesz możliwość śledzenia interakcji, jakie osoby podejmują po wejściu na stronę. Dowiesz się m.in. jakie podstrony odwiedzają i z jakich urządzeń korzystają (smartfon, komputer itd.).

Śledzenie konwersji (działań) w witrynie umożliwia podjęcie odpowiednich kroków w celu optymalizacji strategii reklamowych i zyskiwanie jak najlepszych efektów. Zgromadzone informacje można wykorzystać do tworzenia reklam remarketingowych. Reklamy te są kierowane do osób, które już kiedyś odwiedziły daną stronę internetową i wykonały na niej konkretną akcję. Remarketing jest bardzo skutecznym sposobem prowadzenia kampanii w Internecie.

Przeczytaj również:  TOP 20 najczęściej pobieranych aplikacji mobilnych na świecie w 2019 roku. Infografika

Facebook Pixel pozwala w optymalny sposób korzystać z remarketingu. Daje możliwość zbierania informacji o odbiorcach, do których następnie można kierować reklamy remarketingowe. Umożliwia prawidłowy pomiar wyników kampanii reklamowych oraz tworzenie grup odbiorców odwiedzających Twoją stronę. To wszystko przekłada się na skuteczniejszą (i tańszą) reklamę oraz lepsze efekty.

Podsumowując, dodanie Facebook Pixela przynosi wiele korzyści. Dzięki temu możesz np.:

  • stosować remarketing i docierać z reklamami do osób, które już odwiedziły Twoją stronę,
  • tworzyć niestandardowe grupy odbiorców, np. listę osób, które kliknęły konkretny przycisk, spędziły na Twojej witrynie określoną ilość czasu itd.,
  • śledzić realne efekty kampanii,
  • optymalizować emisję swoich reklam itd.

Chcesz skutecznie dostosowywać swoje reklamy na Facebooku, generować większy ruch i zwiększać sprzedaż? Zainstaluj piksel na swojej stronie internetowej.

marketing_lokalny

Facebook Pixel – skąd go wziąć? Jak wygenerować piksel Facebooka?

Zastanawiasz się, jak stworzyć Piksel Facebooka? Otóż znajduje się on na Twoim koncie reklamowym na Facebooku (jeśli je posiadasz). Piksel jest indywidualny dla każdego konta. Możesz korzystać z niego za darmo, bez żadnych dodatkowych opłat.

Jeżeli samodzielnie uruchamiasz i prowadzisz swoje kampanie reklamowe, to na stronie WWW zainstalujesz kod powiązany z Twoim kontem reklamowym na Facebooku. Możesz zrobić to samodzielnie lub zlecić to osobie, która jest w firmie odpowiedzialna za takie zadania. Jeżeli natomiast zlecasz realizację kampanii reklamowych agencji zewnętrznej, to na stronie zainstalujesz kod otrzymany od agencji.

Aby samodzielnie skonfigurować Facebook Pixel Code:

  1. Przejdź do Menedżera Zdarzeń.
  2. Następnie w menu po lewej wybierz „Połącz źródła danych”.
  3. Z dostępnych źródeł danych wybierz „Internet” i kliknij „Rozpocznij”.
  4. W następnym oknie wybierz „Piksel Facebooka” i kliknij „Połącz”.
  5. Podaj nazwę tworzonego piksela.
  6. Wybierz sposób instalacji kodu piksela (instalacja ręczna lub użycie integracji partnerskiej).

Należy tutaj postępować zgodnie z krokami konfiguracji. Warto wiedzieć, że do jednego konta reklamowego może być przypisany tylko jeden piksel.

Przeczytaj również:  Facebook testuje ciemny motyw dla swojego serwisu

Jak zainstalować Piksel Facebooka?

Po wygenerowaniu kodu przychodzi czas na jego instalację na stronie WWW. Jak dodać Piksel Facebooka? Musi on zostać prawidłowo umieszczony w końcowej sekcji tagu na każdej podstronie – tylko wówczas będzie mógł zapisywać zdarzenia. Niezależnie od tego, którą stronę uruchomi internauta, piksel zacznie działać i gromadzić informacje dotyczące całej witryny internetowej.

Piksel Facebooka możesz zainstalować na trzy sposoby:

  • ręcznie – skopiuj cały kod piksela, a potem wklej w kodzie nagłówka każdej podstrony; 
  • z wykorzystaniem integracji partnerskiej – w przypadku stron założonych w oparciu o najpopularniejsze systemy CMS;
  • poprzez instrukcję wysłaną w wiadomości e-mail – należy wysłać ją wraz z kodem do dewelopera zajmującego się witryną i zlecić mu instalację.

Bez względu na wybraną opcję, Facebook niemal krok po kroku przeprowadzi nas przez instrukcję dodawania Piksela na stronie.

Po zainstalowaniu Piksela Facebooka kolejnym ważnym krokiem jest konfiguracja zdarzeń. Dzięki nim zyskasz informacje o tym, kto i kiedy odwiedził Twoją stronę internetową, czy osoba zdecydowała się na zakup bądź na przykład zapisała się do Twojego newslettera itd. Zanim jednak tak się stanie, trzeba wskazać Facebookowi, na których działaniach ma się skupić.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku

Jak sprawdzić, czy Piksel Facebooka działa?

Jeśli kod Piksela Facebooka masz już zainstalowany, czas dowiedzieć się, czy na pewno poprawnie działa i odpowiednio zbiera wszystkie dane. Jak sprawdzić Pixel Facebooka? Otóż można to zrobić na kilka sposobów.

Zanim zaczniesz testowanie działania piksela Facebooka, pamiętaj, aby jednak najpierw odczekać kilka godzin po instalacji kodu (może zacząć działać z opóźnieniem). Upewnij się też, że na Twojej stronie jest ruch. Możesz na nią wejść i odwiedzić wybrane podstrony.

Aby sprawdzić piksel w Menedżerze Firmy, przejdź do Menedżera Zdarzeń. Z menu wybierz odpowiedni Piksel (może być ich więcej). Jeśli w głównym menu widzisz wykres z konkretnymi danymi, oznacza to, że FB Piksel wysyła informacje i jest poprawnie zainstalowany.

Przeczytaj również:  Zadaj pytanie w InstaStories, IGTV i inne nowości na Instagramie!

To jednak tylko połowa sukcesu. Warto jeszcze upewnić się, czy prawidłowo działa konfiguracja zdarzeń w Pixel Facebook. Jak to zrobić?

Na głównej stronie Piksela w menu wybierz zakładkę „Testowanie zdarzeń”. W polu wpisz adres swojej strony i kliknij „Otwórz witrynę”. Facebook przekieruje Cię do Twojej strony WWW. Wykonaj czynności, które powinien śledzić Piksel. Potem wróć na kartę z Menedżerem Zdarzeń. Zobaczysz tam raport. Jeśli widzisz wywołane zdarzenia Piksela, to wszystko działa, tak jak powinno.

Aby testować zdarzenia Piksela Facebooka, możesz zainstalować też wtyczkę Facebook Pixel Helper (wtyczka dla przeglądarki Chrome). Dzięki niej sprawdzisz, czy Twój Piksel jest poprawnie zainstalowany.

Promuj swoją firmę

Jak działa Pixel Facebook – podsumowanie

Wiesz już, jak skonfigurować i zaimplementować Pixel na stronie. Nie czekaj więc! Utwórz Piksel Facebooka, zainstaluj go i zoptymalizuj reklamy na Facebooku.

Pamiętaj, że kod piksela pozwala zbierać dane już od momentu instalacji. W momencie uruchomienia kampanii będziesz mógł dotrzeć do osób z remarketingiem i pokazywać na Facebooku reklamy produktów, które ktoś oglądał na stronie lub np. targetować kampanię na pozyskiwanie fanów do osób, które odwiedziły stronę, a nie są jeszcze fanami firmowego profilu na Facebooku.

Monitoring za pomocą piksela pozwoli Ci na sprawdzenie, na której podstronie byli użytkownicy i jakie czynności wykonywali, odwiedzając Twoją witrynę. To daje później możliwość bardzo precyzyjnego tworzenia grup odbiorców i dopasowania przekazu reklamowego specjalnie do nich! Tworzenie skutecznych reklam dzięki Facebook Pixel jest więc znacznie łatwiejsze!

Chcesz tworzyć efektywne kampanie reklamowe? Zależy Ci, aby docierać do większej liczby zainteresowanych osób? Możesz skorzystać ze wsparcia doradców internetowych WeNet. Są to specjaliści, którzy doskonale znają się na marketingu online. Wejdź na WeNet.pl i sprawdź, co mogą dla Ciebie zrobić.

Nowe wezwanie do działania
Rate this post

8 KOMENTARZE

  1. Zabrakło mi jednej, istotnej informacji o cenie. Czyżby to narzędzie zostało oddane w ręce użytkowników za darmo? Tego bym się raczej nie spodziewała :)
    Pomysł Facebooka bardzo dobry i wygodny dla klientów, ale czy skuteczny? Koniecznie muszę to sprawdzić!

    • Agnieszka, cieszymy się, że temat Cię zainteresował. Miło się zaskoczysz, ale pobranie kodu pixela jest bezpłatne. Z jego implementację i korzystanie Facebook również nie pobiera opłat. Wiedza na temat tego narzędzia, możliwości jakie daje i optymalizacji reklam to już „know how” specjalistów ds. reklam. Chętnie przedstawimy Ci naszą ofertę obsługi kampanii Facebook Ads. Zapraszamy do kontaktu poprzez formularz https://www.csgroup.pl/kontakt#expandContact Pozdrawiamy!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here