microphone

Jak używać AI do optymalizacji biznesu?

Jak używać AI do optymalizacji biznesu?
podcasts logo

W jaki sposób można optymalizować działania w swojej firmie dzięki narzędziom opartym o sztuczną inteligencję? Dowiedz się już dziś i zaimplementuj narzędzia AI w swoim biznesie!

listen on apple podcastslisten on spotify podcastslisten on google podcasts

  • 01:16Jak wykorzystywać AI do optymalizacji procesów biznesowych?
  • 02:50Jakie narzędzia AI powinni znać przedsiębiorcy?
  • 04:31Które działania wykonywać samodzielnie, a które zlecać sztucznej inteligencji?

Jak używać AI do optymalizacji biznesu?

Każdy przedsiębiorca wie, że prowadzenie biznesu jest czasochłonne i wymagające. W dobie Internetu powstaje jednak coraz więcej narzędzi, które usprawniają procesy w firmach, przez co praca staje się łatwiejsza, a właściciele mają więcej czasu i pieniędzy na rozwój swojego przedsiębiorstwa. W ostatnim czasie najwięcej platform i aplikacji tego typu powstaje w oparciu o sztuczną inteligencję i są one naprawdę skuteczne. Dlatego właśnie chciałbym dzisiaj opowiedzieć Ci co nieco o tym, jak wykorzystywać AI do optymalizacji procesów biznesowych oraz przedstawić Ci kilka narzędzi, które mogą okazać się bardzo przydatne. Nie przedłużam więc i zapraszam do słuchania!

[Tekst, który czytasz, jest transkrypcją podcastu]

Cześć, ja mam na imię Oskar, a to jest podcast e-fektywna firma – cykl firmy WeNet, dzięki któremu pomagamy przedsiębiorcom rozwijać swój biznes w sieci. Zapraszam Cię na odcinek czterdziesty czwarty, w którym opowiem Ci co nieco o tym, w jaki sposób sztuczna inteligencja może Ci pomóc w optymalizacji biznesu. Mam nadzieję, że będzie to dla Ciebie dawka przydatnej wiedzy, dzięki której usprawnisz działania w firmie i zyskasz nowych klientów. Przejdźmy więc do rzeczy. Zapraszam!

seo

Jak wykorzystywać AI do optymalizacji procesów biznesowych?

Każdy chyba zgodzi się z tym, że sztuczna inteligencja może być przydatna w prowadzeniu własnej działalności. Nie każdy wie jednak w jaki sposób dokładnie można ją wykorzystywać do optymalizacji procesów biznesowych.

Po pierwsze – personalizacja. AI, dzięki analizie odpowiednich danych, może dostarczać spersonalizowane oferty, produkty czy treści, które są bardziej dopasowane do preferencji i potrzeb klientów, co może prowadzić do ich większego zaangażowania, lepszych wyników sprzedażowych, a także pomoże w budowaniu długoterminowych relacji.

Przychodzi mi na myśl także logistyka. Dlaczego? Za pomocą algorytmów uczenia maszynowego można bowiem przewidywać trendy i optymalizować plany biznesowe. W ten sposób minimalizujemy ryzyko nadmiaru lub niedoboru zapasów, optymalizujemy procesy produkcyjne i planujemy strategiczne decyzje dotyczące rozwoju firmy.

Trzeba także przyznać, że sztuczna inteligencja skutecznie wyręcza nas w powtarzalnych zadaniach. Jeśli zastanawiasz się co mam na myśli, to już tłumaczę. Narzędzia AI można wykorzystać na przykład do automatycznego przetwarzania dokumentów, generowania raportów, wysyłania powiadomień lub zarządzania harmonogramami. Automatyzacja tych zadań pozwoli zaoszczędzić czas pracowników i skupić się na bardziej wartościowych i strategicznych zadaniach.

Pamiętaj, że optymalizacja procesów w firmie niesie ze sobą wiele korzyści. Nie tylko zwiększasz wydajność, ale obniżasz także koszty, poprawiając przy tym jakość swoich usług. Zgodzisz się więc chyba ze mną, że jak najbardziej warto używać AI w biznesie.

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie >>>

Jakie narzędzia AI powinni znać przedsiębiorcy?

A teraz co powiesz na to, żebym przedstawił Ci kilka narzędzi opartych o sztuczną inteligencję? Postaram się wybrać te, które są szczególnie przydatne dla przedsiębiorców. Oczywiście pierwszy na myśl przychodzi ChatGPT. To generator tekstów, który nie tylko odpowie na praktycznie każde Twoje pytanie, ale w kilka sekund będzie w stanie wygenerować Ci także np. artykuł. To jednak nie wszystko. ChatGPT może być także pomocny przy działaniach SEO. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się z jednego z naszych poprzednich Podcastów zatytułowanego ‘’Jak wykorzystać ChatGPT w SEO?’’.

Idąc dalej, coraz częściej słyszy się o no-code. Co to takiego? No-code to rewolucja w świecie programowania. Platformy no-code pozwalają użytkownikom tworzyć aplikacje bez konieczności kodowania. Otworzyło to drzwi szczególnie tym osobom, które mają pomysły, ale niekoniecznie posiadają środki na ich zrealizowanie oraz nie posiadają umiejętności programowania. Przykładem platformy no-code jest Bubble.io, która umożliwia szybkie i intuicyjne tworzenie solidnych produktów digitalowych.

Co więcej? Być może jesteś początkującym przedsiębiorcą albo jesteś dopiero na etapie planowania i potrzebujesz loga? Nic prostszego. Narzędzie AI takie jak np. Looka stworzy dla Ciebie nie tylko logo, ale pomoże Ci opracować całą tożsamość marki. A wszystko w zaledwie kilka minut. Brzmi interesująco, prawda?

A to tylko kilka z wielu dostępnych narzędzi. Niezależnie od tego, czego potrzebujesz lub z jakim problemem w firmie się borykasz, duża szansa jest na to, że istnieje platforma lub aplikacja AI, która pomoże Ci go szybko i skutecznie rozwiązać.

Zrób audyt SEO

Które działania wykonywać samodzielnie, a które zlecać sztucznej inteligencji?

A teraz, skoro omówiliśmy przydatne narzędzia i wiesz już jak optymalizować procesy biznesowe, warto wspomnieć także o tym, które działania można zlecać sztucznej inteligencji, a które z nich warto wykonywać samodzielnie. To zagadnienie jest szczególnie interesujące, biorąc pod uwagę szybkość rozwoju technologii AI. Co mam na myśli? Już tłumaczę. Weźmy pod lupę kilka przykładów.

Z jednej strony mógłbym powiedzieć, że w przypadku analizy słów kluczowych, lepiej wykonywać to zadanie samodzielnie, nie angażując w to ChatGPT. Być może było to prawdą, ale do niedawna. Odkąd założyciele OpenAI wprowadzili nową wersję Chatu, czyli GPT-4, wiele firm korzysta z niego właśnie m.in. do dobierania dopasowanych do swojej firmy słów kluczowych. Dlaczego? Już tłumaczę. W przeciwieństwie do starszej wersji, GPT-4 ma dostęp do bieżących danych oraz różnego rodzaju wtyczek, dzięki czemu takie rozwiązania stały się możliwe dla przedsiębiorców. Warto dodać, że nowe wydanie ChatuGPT jest płatne. Co powinny zrobić osoby korzystające ze starszej, darmowej wersji? W tym przypadku zdecydowanie lepiej skorzystać z darmowego narzędzia spod szyldu Google, czyli Google Keyword Planner.

I zostając jeszcze przy Google, warto korzystać z innych oferowanych przez nich narzędzi, takich jak Google Analytics lub Google Ads, zwłaszcza jeśli chcesz raportować i analizować dane. W tym przypadku zdecydowanie nie warto opierać się na sztucznej inteligencji. Dlaczego? Jak pewnie wiesz, każda firma posiada własne wskaźniki efektywności, których ChatGPT prawdopodobnie nie zrozumie. To samo tyczy się także tworzenia strategii marketingowej. W końcu to Ty najlepiej rozumiesz swój biznes i cele, które chcesz osiągnąć.

I na koniec chciałbym wspomnieć także o tym, że tworzenie strony internetowej to działanie, które zdecydowanie warto zlecić specjalistom. Witryna internetowa to w końcu wizytówka Twojego biznesu, dlatego warto w nią zainwestować. Tylko w ten sposób nie będzie ona generyczna. Jeśli więc chcesz mieć stronę internetową, która przyciągnie odbiorców, warto zwrócić się do doradców WeNet. Nasi profesjonaliści zawsze trzymają rękę na pulsie, a co ciekawe, od niedawna angażują do swoich działań także autorskie narzędzie AI.

I tym wątkiem chciałbym zakończyć dzisiejszy podcast. Mam nadzieję, że przekazałem Ci ciekawe informacje, które pomogą Ci zoptymalizować działania w firmie. Żyjemy w bardzo ciekawych czasach, gdzie możemy obserwować rozwój technologii AI i wygląda na to, że sztuczna inteligencja będzie szczególnie pomocna dla przedsiębiorców. Moje pytanie brzmi – czy Ty już optymalizujesz procesy biznesowe? A może zamierzasz zacząć? Daj znać, a z mojej strony to już wszystko. Ja serdecznie dziękuję Ci za wysłuchanie i do usłyszenia niebawem!