Jakie są zalety Profilu Firmy w Google?
Wizytówka Google Moja Firma, czyli od niedawna Profil Firmy w Google to usługa, która dostarcza użytkownikom różne dane o przedsiębiorstwie. Nic dziwnego więc, że jest jednym z najważniejszych narzędzi, zwłaszcza jeśli mówimy o marketingu lokalnym. Nie dziwi również, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na założenie takiego profilu. Dlaczego więc warto w niego zainwestować? Jak zadbać o jego pozycję Na te i inne pytania odpowiemy w tym podcaście, więc zapraszam do słuchania!
[Tekst, który czytasz, jest transkrypcją podcastu]
Cześć, ja mam na imię Oskar, a to jest podcast e-fektywna firma – cykl firmy WeNet, dzięki któremu pomagamy przedsiębiorcom rozwijać swój biznes w sieci. Zapraszam Cię na odcinek czterdziesty, w którym przyjrzymy się Profilowi Firmy w Google. Opowiem Ci o tym czym on tak właściwie jest i jak wygląda. Zastanowimy się również dlaczego warto w niego zainwestować i co wpływa na jego pozycję. Na pewno dowiesz się czegoś ciekawego! Nie przedłużam więc i od razu możemy zaczynać! Zapraszam!
Promuj swoją firmę
Czym jest i jak wygląda Profil Firmy w Google?
Czym jest profil firmy w Google? Czy szukając firmy w Internecie zdarzyło Ci się trafić na ramkę po prawej stronie wyników wyszukiwania, gdzie mogłeś znaleźć wszystkie potrzebne informacje, takie jak chociażby nazwa przedsiębiorstwa, lokalizacja, ewentualne zdjęcia i opinie? Jestem niemal przekonany, że tak. To jest właśnie wirtualna wizytówka przedsiębiorstwa znana pod starą nazwą „Google Moja Firma”. Warto zaznaczyć tutaj,
że przedsiębiorstwa, które posiadają taką wizytówkę, są również widoczne w Google Maps – jak pewnie się domyślasz, chodzi o pinezki na mapie, które są dopięte do konkretnej lokalizacji.
Moglibyśmy zastanawiać się, po co tak właściwie zakładać taki Profil Firmy, ale efekty takiego rozwiązania można obserwować gołym okiem. Przyznasz chyba, że zdecydowanie szybciej przekona Cię do siebie firma, która taki Profil posiada. Dzięki niemu można budować swój wizerunek w Internecie, a dobry wizerunek przedsiębiorstwa wpływa pozytywnie na sprzedaż produktów i kontakt z odbiorcami. Jeśli zdecydujesz się na założenie takiej wizytówki, to musisz wiedzieć, że trzeba ją stale aktualizować oraz utrzymywać kontakt z klientami, na przykład odpowiadając na ich opinie. W ten sposób w pełni wykorzystasz potencjał takiego Profilu i sporo zyskasz w oczach potencjalnych klientów.
Pamiętaj, że Twój Profil Firmy będzie się wyświetlał nie tylko wtedy, gdy ktoś wpisze nazwę Twojego biznesu w wyszukiwarkę. Gdy użytkownik wpisze frazę ogólną, np. „Fryzjer Warszawa”, otrzyma listę wizytówek na mapie. Zwykle są to trzy najbardziej trafne wyniki w jego najbliższej lokalizacji. I to właśnie jest kolejny powód, dla którego warto dbać o wizytówkę swojego przedsiębiorstwa – to może być furtka umożliwiająca dotarcie do wielu nowych klientów.
Dlaczego warto zainwestować w Profil Firmy w Google?
A teraz przejdźmy do sedna sprawy. Dlaczego warto zainwestować w Profil Firmy w Google? Z pewnością zadajesz sobie takie pytanie, a ja spieszę z odpowiedzią. Na początek powiem, że powodów jest naprawdę sporo. Przejdźmy więc do rzeczy.
Pierwszy powód jest dosyć oczywisty, ale bardzo istotny. Wizytówka w Google pozwala Ci na bycie widocznym w Internecie. Brzmi jak nic nowego? Być może, ale statystyki potrafią czasami zwalić z nóg. Czy wiesz, że według raportu przygotowanego przez SafariDigital, w sierpniu 2022 prawie 96 proc. wszystkich wyszukiwań w polskim Internecie odbyło się za pomocą wyszukiwarki Google? Co za tym idzie, posiadając Profil Firmy w Google, zwiększasz szanse na to, że klient wybierze właśnie Twój biznes. Dlaczego? Raport przygotowany przez 99firms mówi, że 65 proc. wyszukiwań kończy się na pierwszej stronie Google. Dzięki wizytówce Google, po wpisaniu nazwy, potencjalny klient natychmiast dostanie informacje o Twoim przedsiębiorstwie.
Zostając jeszcze w temacie wyszukiwań lokalnych, wspomnę także, że na blogu Google możemy przeczytać, że wyszukania „lokalizacja” + „firma” wzrosły o ponad 80% w ciągu 2022 roku. Pamiętaj, że klienci szukają przedsiębiorstw także w Google Maps, a Profil Firmy w Google to również pinezka w tej aplikacji. Co ciekawe, korzysta z niej już ponad 10 milionów Polaków! Brzmi obiecująco? Idźmy więc dalej!
Statystyki i narzędzia analityczne są niezwykle istotne, zwłaszcza jeśli chcemy monitorować zachowania naszych odbiorców, prawda? Mam dla Ciebie dobrą wiadomość – Profil FIrmy w Google to także dostęp do obszernych statystyk i funkcjonalności, dzięki którym możesz śledzić popularność biznesu oraz reagować, gdy zauważysz, że coś idzie nie po Twojej myśli.
Dodatkowo nie możemy zapominać o wspomnianym na początku dobrym wizerunku przedsiębiorstwa. Pozwól, żeby Twoja firma zyskała w oczach potencjalnych klientów, zakładając i dbając o Profil Firmy w Google.
Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie >>>
Co wpływa na pozycję wizytówki?
Jak widzisz, powodów, dla których warto go założyć, jest naprawdę sporo. Zanim jednak przejdziemy do podsumowania, chciałbym dodać kilka słów na temat tego, co wpływa na pozycję wizytówki. Myślę, że warto to omówić, bo chcesz dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, prawda?
Google, biorąc pod uwagę kilka czynników, określa pozycję dla Twojej wizytówki na dany zestaw fraz. Co należy do tych czynników? Jak uważasz? Bardzo możliwe, że przychodzi Ci do głowy prawidłowa odpowiedź. Dla pozycji Twojego Profilu Firmy znaczenie ma bowiem między innymi trafność – czyli to, czy wizytówka i jej treść pasuje do wyszukiwanego słowa kluczowego. To jednak nie wszystko. Liczy się również odległość – im bliżej Twojego przedsiębiorstwa znajduje się klient, tym lepiej dla Ciebie. Znaczenie ma także rozpoznawalność marki oraz aktualizacja, czyli między innymi to, co już wcześniej omówiliśmy – jeśli zdecydujesz się na Profil Firmy w Google, koniecznie pamiętaj o ciągłym wprowadzaniu aktualizacji. Dla Google jest to naprawdę ważne.
No i w ten sposób dotarliśmy do końca podcastu. Mam nadzieję, że udało mi się przybliżyć Ci temat Profilu Firmy w Google, a być może nawet zachęcić do jego założenia. Jak uważasz, czy taka wizytówka w Internecie pomoże Ci zyskać nowych klientów? Być może chcesz postawić na marketing lokalny? Moim zdaniem jak najbardziej warto to zrobić! Daj znać, jakie jest Twoje zdanie, a z mojej strony to już wszystko na dzisiaj! Dziękuję Ci bardzo za wysłuchanie i do usłyszenia niebawem!