microphone

E-commerce, Social Media, SEO, Strony WWW – Trendy 2024

E-commerce, Social Media, SEO, Strony WWW – Trendy 2024
podcasts logo

Jesteś przedsiębiorcą i chcesz przygotować się na 2024 rok? Poznaj trendy ze świata e-commerce, SEO, Social Media i projektowania stron WWW!

Wciśnij play i poznaj je już dziś!

listen on apple podcastslisten on spotify podcastslisten on google podcasts

  • 00:53SEO – nieustanne zmiany i aktualizacje
  • 02:39Trendy i zmiany w E-commerce
  • 04:24Przewodnik po trendach w Social Media
  • 05:48Najnowsze trendy w projektowaniu stron internetowych

E-commerce, Social Media, SEO, Strony WWW – Trendy 2024

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, powinieneś zaplanować swoje działania na 2024 rok. Oprócz dotychczasowych działań, warto wdrażać nowe, a szczególnie takie, które usprawnią funkcjonowanie Twojego biznesu i poprawiają jego widoczność w sieci. W dzisiejszym podcaście przyjrzymy się bliżej najnowszym trendom ze świata e-commerce, mediów społecznościowych, SEO oraz projektowania stron internetowych.

[Tekst, który czytasz, jest transkrypcją podcastu]

Cześć, ja mam na imię Oskar, a to jest podcast e-fektywna firma – cykl firmy WeNet, dzięki któremu pomagamy przedsiębiorcom rozwijać swój biznes w sieci. Zapraszam Cię na odcinek pięćdziesiąty drugi, w którym opowiem Ci o najnowszych trendach oraz istotnych zmianach, które mogą znacząco wpłynąć na wiele branż w 2024 roku. Proponuję więc od razu przejść do rzeczy. Zapraszam!

SEO – nieustanne zmiany i aktualizacje

Nikogo nie zdziwi pewnie, że mówiąc o trendach na 2024 rok, będę wspominał o sztucznej inteligencji. Wraz z rozwojem AI, powstaje coraz więcej narzędzi, które umożliwiają automatyzację zadań takich jak analiza konkurencji czy chociażby dobór słów kluczowych. Warto o tym pamiętać, bo dzięki najnowszym rozwiązaniom możesz zaoszczędzić mnóstwo czasu.

W nowym roku warto pamiętać także o tym, że Google będzie oceniał treści na podstawie nieco zmienionych wytycznych. Dotychczas najważniejsze dla Google była ekspertyza w danej dziedzinie, wiarygodność i to, czy strona jest godna zaufania. Wytyczne te określało się akronimem E-A-T. Teraz dodajemy do niego dodatkową literkę E, która odpowiada angielskiemu słowu Experience, czyli doświadczenie autora tekstu. Od teraz więc ważne jest to, jak doświadczony jest twórca danej treści.

Nie można jednak zapominać o tym, co dotychczas było istotne. Wdrażając nowe rozwiązania, nadal dbaj o to, aby Twoja strona szybko się ładowała, była dopasowana do różnego rodzaju urządzeń oraz intuicyjna w nawigacji. Zadbaj także o odpowiednie słowa kluczowe dopasowane do Twojego biznesu, ale zwróć szczególną uwagę na dłuższe frazy, zwane długimi ogonami, ponieważ są one bardziej zorientowane na intencje użytkownika.

A zamykając temat SEO, opowiem Ci trochę o nowym trendzie Zero Click Searches. Prawdopodobnie zdarzyło Ci się otrzymać w Google odpowiedź na zapytanie, nie wchodząc w żadną z proponowanych stron. Google coraz częściej prezentuje krótkie fragmenty informacji bezpośrednio u góry wyników. Dlatego właśnie bardziej niż kiedykolwiek ważne jest, abyś w swoich treściach odpowiadał na najczęstsze pytania i wplatał w nie słowa kluczowe pasujące do danego tematu.

Zamów budowę strony!

Trendy i zmiany w E-commerce

No dobra, przejdźmy teraz dalej. Wielu przedsiębiorców rozpoczynających przygodę z biznesem w 2024 roku, prawdopodobnie zdecyduje się na biznes e-commerce. Choć rynek ten jest już bardzo nasycony, wciąż pojawiają się nowe sposoby sprzedaży swoich produktów. Jesteś ciekaw jakie?

Przede wszystkim, od jakiegoś czasu stopniowo rozwija się sprzedaż w Social Media. Czy wiesz, że dane HubSpot pokazują, że aż 47% użytkowników mediów społecznościowych podjęło decyzję o zakupie produktu przez Instagram lub na Tik Toku? Różne Social Media stale wprowadzają nowe rozwiązania, które nazwałbym swojego rodzaju mostami sprzedażowymi, które powodują, że użytkownicy mogą kupować produkty swoich ulubionych marek bezpośrednio przez ich media społecznościowe – takie zjawisko nazywamy social e-commerce.

A to dopiero wierzchołek góry lodowej. Czy zdarzyło Ci się trafić na live sprzedażowy? Osoba prowadząca transmisję na żywo, prezentuje produkty i sprzedaje je bezpośrednio z pozycji live’a. Co ciekawe, w roku 2019 gigant e-commerce, Amazon, wprowadził innowacyjną platformę zakupów na żywo pod nazwą Amazon Live. Zaledwie dwa lata później, popularna aplikacja TikTok zdecydowała się na przetestowanie podobnej funkcji zakupów na żywo. W ich ślady poszedł także YouTube i Shopify.

A w jaki sposób użytkownicy wyszukują produkty? Interesujące jest to, że coraz częściej użytkownicy wykorzystują wyszukiwanie obrazem lub wyszukiwanie głosowe. ​​Coraz więcej firm zaczyna wprowadzać opcje wizualnego wyszukiwania produktów oparte na prywatnych zdjęciach bądź obrazach odnalezionych w sieci. Podobnie wygląda wyszukiwanie głosowe, które opiera się na asystentach głosowych, coraz częściej wprowadzanych przez duże przedsiębiorstwa.

Warto także wspomnieć, że w świecie e-commerce rozwija się także aspekt obsługi klienta, a wszystko za sprawą narzędzi AI, które umożliwiają tworzenie bardzo zaawansowanych chatbotów.

Nowe wezwanie do działania

Przewodnik po trendach w Social Media

A teraz przejdźmy dalej. Szanse na to, że korzystasz z mediów społecznościowych są dosyć wysokie. Wielu przedsiębiorców korzysta z Social Media także do celów biznesowych. Jakie w takim razie są trendy na 2024 rok w mediach społecznościowych?

Coraz częściej zdarza się, że decyzje zakupowe podejmujemy poprzez pozyskiwanie informacji z platform takich jak Facebook, czy Instagram, aniżeli z wyszukiwarek takich jak Google. Statystyki te dotyczą tak właściwie pokolenia Z, co świadczy o tym, że w niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się prawdziwej rywalizacji między wyszukiwarkami, a mediami społecznościowymi.

Co dalej? Czy używasz hashtagów w swoich Social Media? Może Cię zainteresować fakt, że w porównaniu do hashtagów, to SEO ma coraz większe znaczenie. Poświęć więc czas na analizę słów kluczowych związanych z branżą lub tematami swoich treści.

Mam dla Ciebie jeszcze kilka wskazówek. Bardziej niż na polubieniach i komentarzach, powinno Ci zależeć na udostępnieniach. To właśnie ten wskaźnik zaangażowania odegra ogromną rolę w 2024 roku. Dużą rolę odegrają także wspomniane już narzędzia AI, User-Generated Content oraz komunikacja poprzez prywatne chaty. Jeśli nie wiesz czym jest User-Generated Content, w skrócie są to treści na temat marki, które zostały opublikowane w sieci przez niezależnych autorów. Tego rodzaju content będzie miał niezwykle duże znaczenie w 2024 roku.

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie >>>

Najnowsze trendy w projektowaniu stron internetowych

A teraz – czy masz stronę internetową? Jeśli nie, być może ta dawka informacji Cię zainspiruje, a jeśli tak – być może uznasz, że warto zaktualizować swoją witrynę. Coraz częściej spotykamy się bowiem z odnowioną szatą graficzną. Co mam na myśli – na popularności zyskują gradienty, ruchome tła stron internetowych i grafiki stylizowane na lata 90-te.

Wciąż najważniejszym aspektem jest oczywiście User Experience, czyli doświadczenia użytkownika wynikające z interakcji z Twoją witryną. Co ciekawe, coraz częściej w projektowaniu UX pomaga sztuczna inteligencja. Co jeszcze ciekawsze, narzędzia AI służą także między innymi do tworzenia treści, sprawdzania ich poprawności, generowania grafik, czy też ulepszania działań wcześniej wspomnianych chatbotów.

Jak widzisz, profesjonalna strona internetowa jest bardzo ważna, a obecność w sieci to w zasadzie fundament budowania biznesu. Jeśli nie masz firmowej witryny lub masz, ale uważasz, że nie jest wystarczająco dobrze wykonana, warto zwrócić się do specjalistów WeNet. Nasz zespół stworzy dla Ciebie nowoczesną stronę WWW rozbudowaną o wszystkie potrzebne funkcjonalności, dzięki czemu korzystanie z niej będzie dla Twoich odbiorców czystą przyjemnością. I to nie wszystko.

Już teraz możesz pobrać bezpłatnego e-booka zatytułowanego ‘’Kalendarz przedsiębiorcy na 2024 rok‘’, z którego dowiesz się m.in. od czego zacząć nowy biznesowy rok, jak budować widoczność wiosną, jak analizować obecność firmy w sieci i kiedy przychodzi czas na podsumowania. Link znajdziesz w opisie tego materiału.

I to wszystko z mojej strony. Mam nadzieję, że dzisiejszy podcast to dla Ciebie dawka przydatnej wiedzy, która przygotuje Cię na 2024 rok. Ja życzę Ci sukcesów w biznesie i dziękuję za wysłuchanie. Do usłyszenia niebawem!