Case study:

Jak zwiększyliśmy widoczność firmy Edan z Krakowa?

Nasze działania przyczyniły się do zwiększenia ruchu na stronie: przyniosły 137% więcej słów kluczowych w TOP 3 wyników wyszukiwania i zwiększyły liczbę odwiedzin o prawie 600%.

Współpraca z firmą Edan z Krakowa to aktywność na wielu polach: od kampanii Google Ads, przez pozycjonowanie, po Marketing Lokalny.

Poznaj szczegóły rozwoju i znajdź inspirację dla swojej firmy.

Edan – ponad 30 lat aktywności

Sklep Edan specjalizuje się w sprzedaży artykułów pozłotniczych i konserwatorskich służących do odnawiania obiektów zabytkowych. Choć w ofercie znajdziemy także niespodzianki, takie jak złoto jadalne. Krakowska firma rozpoczęła swoją działalność w 1990 roku. Obecnie poza sprzedażą stacjonarną prowadzi także sklep internetowy.

Edan – ponad 30 lat aktywności

CELE WSPÓŁPRACY:

  • zwiększenie sprzedaży w e‑sklepie,
  • wzmocnienie popularności firmy,
  • pozyskanie pozytywnych opinii,
  • stworzenie wartościowych treści.
CELE WSPÓŁPRACY

STRATEGIA DZIAŁANIA I EFEKTY

1. Kampanie Google Ads, czyli nowi klienci

Jednym z najważniejszych elementów strategii kampanii marketingowej dla sklepu internetowego jest prowadzenie kampanii Google Ads.

Dlatego dla firmy Edan realizujemy:

  • kampanię produktową Google Merchant,
  • kampanię tekstową w wyszukiwarce,
  • remarketing dynamiczny,
  • remarketing standardowy.

W trakcie trwania ubiegłorocznej kampanii zwiększyliśmy budżet, co przyniosło pozytywne efekty. Idąc za ciosem, kontynuujemy to również w tym roku, co wpływa na zwiększenie słupków sprzedaży.

Od listopada 2022 do kwietnia 2023 roku firma z Krakowa zanotowała 22 859 wejść na stronę tylko dzięki kampanii Google Ads.

W dniu przed rozpoczęciem wzmocnionych działań na stronę weszło 44 użytkowników. A w najlepszy dzień trwania kampanii aż 257.

Oznacza to, że – w porównaniu dzień do dnia – o 584% więcej osób zapoznało się z ofertą firmy Edan! Świetnie widać to na wykresie:

tylko dzięki kampanii Google Ads

22 859
wejść na stronę

weszło na stronę w najlepszy dzień trwania kampanii

257
użytkowników

zapoznało się z ofertą firmy Edan

584%
więcej osób

2. Pozycjonowanie, czyli lepsza widoczność

Wzmocnienie sprzedaży wymaga również zwiększenia widoczności w sieci. Służą do tego wieloetapowe działania SEO (nazywane również pozycjonowaniem).

Proces współpracy z firmą Edan rozpoczęliśmy od:

  • szczegółowego audytu i analizy statystyk,
  • poprawy kondycji technicznej strony.

Następnie przeszliśmy do elementów powtarzanych cyklicznie, czyli:

  • tworzenia atrakcyjnych treści: postów na blogu i artykułów eksperckich,
  • wzmacniania linkowania wewnętrznego (w obrębie strony).

Efekty działań doradców internetowych doskonale widać w raportach.

  • Od lutego 2021 liczba słów kluczowych w TOP 3 wyników wyszukiwania Google zwiększyła się o 137%.
<span id="link-seo">2. Pozycjonowanie, czyli lepsza widoczność</span>
  • Liczba użytkowników z ruchu organicznego rok do roku (od maja 2022 do maja 2023) wzrosła o 32,8%.

Strona internetowa firmy Edan zajmuje pierwsze miejsca w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe dla swojej branży.

Poniżej kilka przykładów:

  • złoto płatkowe” [06.07.2023]
  • złoto kosmetyczne” [06.07.2023]
Kobieta z laptopem
Dlaczego wysokie pozycje w Google są takie ważne?

Ponieważ przekładają się na liczbę wejść na stronę i większe zainteresowanie ofertą. Jak pokazują badania Backlinko, prawdopodobieństwo kliknięcia w pierwszy wynik jest 10 razy większe niż w link znajdujący się na dziesiątym miejscu bezpłatnych wyników wyszukiwania.

3. Marketing Lokalny, czyli rozpoznawalność

Cel Marketingu Lokalnego jest prosty – dotrzeć do klientów w okolicy przy pomocy nowoczesnych rozwiązań online: umocnić profesjonalny wizerunek i nawiązać wartościowe kontakty.

W przypadku firmy Edan postawiliśmy na rozwój takich elementów, jak:

  • Profil Firmy w Google: aktualne dane, obecność na mapach, pozytywne opinie
<span id="link-marketing">3. Marketing Lokalny, czyli rozpoznawalność</span>

Od maja 2022 do maja 2023 wszystkie wizytówki firmy Edan zobaczyło 105 202 użytkowników, czyli średnio 288 osób dziennie.

Ponad 34% z nich podjęło działanie, tzn. poznało ofertę lub/i nawiązało kontakt z firmą.

Rodzaje aktywności użytkowników wizytówek w liczbach
Rodzaje aktywności użytkowników wizytówek w liczbach
Rodzaje aktywności użytkowników wizytówek w liczbach

Jak widać, największą popularnością cieszą się zdjęcia (33062) dostępne w wizytówkach. To dzięki nim potencjalni klienci chcą poznawać szczegóły dotyczące oferty.

Ważnym punktem są również strona internetowa (1383) oraz artykuły (4791) przybliżające użytkownikom specyfikę branży.

Nie można zapominać także o znaczeniu wirtualnych map (834), dzięki którym można odnaleźć sklep firmy Edan w Krakowie.

Zdjęcia
(33 062 interakcje)

Strona internetowa
(1 383 interakcje)

Artykuły
(4 791 interakcja)

Wirtualne mapy
(834 interakcje)

Rozwój firmy Edan – podsumowanie

Zaprezentowane dane to tylko wycinek naszej współpracy. W kolejnych miesiącach będziemy wciąż aktywnie działać, żeby zwiększać rozpoznawalność firmy Edan wśród jej potencjalnych klientów.

Jednak już dziś wzrost liczby słów kluczowych, skuteczność Google Ads i duża aktywność użytkowników przeglądających wizytówki krakowskiej firmy może być powodem do dumy, a także zapowiedzią kolejnych pozytywnych rezultatów już wkrótce.