Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

Case study: pozycjonowanie sklepu internetowego

Sklep Kwiecisty i WeNet – efekty kwitnącej współpracy

Współpracę zaczęliśmy w 2017 roku. Wówczas Sklep Kwiecisty nie miał widoczności w Google. Po 6 latach naszych działań SEO ma 400 fraz w TOP 3 wyników wyszukiwania na hasła związane z branżą.

Poznaj szczegóły tego rozwoju.

Sklep Kwiecisty – hurtownia ogrodnicza

Sklep Kwiecisty zajmuje się internetową sprzedażą doniczek, ale w asortymencie znajdziemy także inne akcesoria ogrodnicze, kompostowniki, palisady ogrodowe, narzędzia ogrodowe i wiele innych artykułów.

W 2017 roku e−sklep Dominika i Kamila Lachowskich otrzymał wyróżnienie w rankingu e−Gazele Biznesu. To organizowane przez dziennik Puls Biznesu zestawie najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich firm e−commerce. Bracia powtórzyli ten wyczyn także w kolejnych latach: 2019, 2020 i 2021.

Sklep Kwiecisty – hurtownia ogrodnicza

CELE NASZEJ WSPÓŁPRACY

  • zwiększyć widoczność e−sklepu
  • poprawić wyniki sprzedaży
  • wypozycjonować konkretne produkty
CELE NASZEJ WSPÓŁPRACY
Dlaczego warto być w TOP 3 wyników wyszukiwania Google?

Nie jest tajemnicą, że większość użytkowników ogranicza swoje poszukiwania do pierwszej strony wyników Google. Mało tego, ok. 40% kliknięć przypada na pierwsze miejsce.

Oznacza to, że obecność w TOP 3 wyników Google znacznie zwiększa szansę na pozyskanie nowych klientów. Im wyższa pozycja strony, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik odwiedzi witrynę, a tym samym zdecyduje się na skorzystanie z oferowanych przez firmę usług czy produktów.

Średni współczynnik kliknięć w zależności od pozycji w Google
Średni współczynnik kliknięć w zależności od pozycji w Google
Średni współczynnik kliknięć w zależności od pozycji w Google
Źródło: FirstPageSage
Przykład

TOP 3 wyników wyszukiwania dla zapytania „doniczki podłużne” [stan na 24.10.23]:

Przykład

STRATEGIA DZIAŁANIA I EFEKTY

Koncepcja i drzewo kategorii
Koncepcja i drzewo kategorii
Rozpoczęliśmy od stworzenia optymalnej koncepcji SEO dla strony sklep-kwiecisty.pl. Przygotowaliśmy m.in. drzewo kategorii produktów dostępnych w e−sklepie.
Optymalizacja treści
Optymalizacja treści
Przeanalizowaliśmy frazy kluczowe dla branży ogrodniczej. Stworzyliśmy jakościowe artykuły oraz zadbaliśmy o optymalizację nagłówków i meta danych.
Pozyskiwanie linków zewnętrznych
Pozyskiwanie linków zewnętrznych
Stworzyliśmy wizytówki w wartościowych katalogach firm, aby poprawić profil linkowy i zwiększyć zasięg wśród osób zainteresowanych ofertą sklepu.
Optymalizacja techniczna
Optymalizacja techniczna
Wprowadziliśmy wszystkie konieczne zmiany w strukturze e−sklepu. Sprawdziliśmy czas wyświetlania i przystosowanie do różnych szerokości ekranów.
Wyniki w TOP 3 Google

Wykres pokazuje liczbę wyników Sklepu Kwiecistego w TOP 3 Google od momentu podpisania umowy SEO z WeNet. Szczególnie mocny wzrost można zauważyć w ostatnich miesiącach:

Wyniki w TOP 3 Google
Wyniki w TOP 3 Google

Według danych Senuto e−sklep ma obecnie 400 fraz w pierwszej trójce wyników wyszukiwania. Jak łatwo policzyć, to o 400 więcej niż przed wprowadzeniem strategii SEO.

Co więcej, na frazę „pojemnik na deszczówkę” wyprzedza dużą sieć hipermarketów z branży budowlanej. [stan na 24.10.23]

Średnia miesięczna liczba wyszukań frazy „zbiornik na deszczówkę” to niemal 50 000. Senuto szacuje, że dzięki wyższej pozycji ruch w Sklepie Kwiecistym może wzrosnąć o ponad 3 000 wejść.

Kilka innych przykładów

Hurtownia ogrodnicza Sklep Kwiecisty zajmuje pierwsze miejsca na frazę „doniczki kwadratowe” [stan na 25.10.23]:

Kilka innych przykładów

Wyprzedza konkurencję na hasło „doniczki z nawadnianiem” [stan na 25.10.23]:

Wyniki TOP 10 Google

Pierwsze 10 wyników wyszukiwania to często wstęp do wejścia na podium – nad czym wciąż pracujemy. Poniżej wykres przedstawiający rozwój w tym zakresie:

Wyniki TOP 10 Google
Wyniki TOP 10 Google

We wrześniu 2018 roku Sklep Kwiecisty miał 278 fraz w TOP 10. Po dwóch latach już – 494. Obecnie, czyli 20 listopada 2023 roku, zbliża się do tysiąca (961).

Wciąż pniemy się w górę, by e−sklep był lepiej widoczny dla potencjalnych klientów.