Czym jest e-mail marketing?
Na rynku znajdziesz narzędzia, dzięki którym możesz prowadzić promocję swojej firmy w sieci. Do wyboru masz sporo opcji – od strony WWW, przez Social Media, po płatne kampanie. Nieco niepozorną, ale jednocześnie wciąż niezwykle popularną formą dotarcia do klienta i wzbudzania zainteresowania ofertą są maile reklamowe. Sprawdź, czym jest e-mail marketing i przekonaj się, dlaczego warto wybrać właśnie tę formę komunikacji w biznesie.
E-mail marketing – co to jest?
Chcesz zwiększyć ruch na stronie WWW i pozyskać nowych klientów? W takim razie musisz trafić do grupy docelowej z odpowiednim przekazem. Potrzebujesz więc narzędzia, dzięki któremu wyślesz właściwą wiadomość do konkretnej grupy odbiorców.
Idealnym rozwiązaniem będzie e-mail marketing, czyli popularna forma komunikacji bezpośredniej, która wykorzystuje elektroniczne skrzynki pocztowe. Jej głównym zadaniem jest stworzenie i utrzymanie relacji z osobami zainteresowanymi ofertą Twojej firmy, a w konsekwencji sprzedaż produktów czy usług.
Maile reklamowe są nośnikiem przekazu na linii firma – klient. Właśnie dlatego e-mail marketing może zostać wykorzystany w celach informacyjnych czy promocyjno-sprzedażowych. Poza tym ta forma marketingu pozwala przeprowadzić różnego rodzaju badania marketingowe np. ankiety.
Rodzaje e-mail marketingu
Zastanawiasz się, dla kogo jest e-mail marketing? Musisz więc wiedzieć, że najczęściej tego rodzaju strategia wybierana jest przez firmy, które chcą rozpowszechnić wiedzę o swojej ofercie czy też o planowanych promocjach. Kampanie mailingowe mogą posłużyć również do promocji tworzonych treści.
Wszystko zależy jednak od rodzaju wiadomości, które zdecydujesz się wykorzystać w ramach działań e-mail marketingowych. A możesz wybierać spośród następujących opcji:
newsletter – regularnie przygotowywane wiadomości budujące relację z odbiorcami, w których zawarte są informacje o ofercie, najnowszych treściach na blogu / stronie czy w Social Mediach, ciekawych akcjach czy obniżkach;
mailing – jednorazowa reklama, która ma dotrzeć do potencjalnych klientów, aby poinformować ich o produktach czy usługach oraz skłonić do założenia konta, udziału w wydarzeniu czy zrobienia zakupów;
autorespondery – automatycznie generowane maile uruchamiane pod wpływem określonego wyzwalacza, którym może być zachowanie użytkownika na stronie czy czas od ostatniej wiadomości;
maile transakcyjne – wszelkiego rodzaju komunikaty wysyłane na skrzynkę pocztową odbiorców, które związane są z wykonaną transakcją, powiadomieniami z witryny czy dokonaniem czynności w systemie.
W e-mail marketingu wiadomości mogą mieć również charakter ogłoszeniowy, informacyjny lub sprzedażowy.
Jakie korzyści daje e-mail marketing?
Praktycznie każdy internauta ma własny adres mailowy. Właśnie dlatego, wybierając e-mail marketing, mamy szansę trafić do grupy docelowej z bardzo szerokiego zakresu (dużo większego niż np. w Social Mediach). Poza dotarciem do dużej grupy odbiorców ta forma komunikacji zapewnia możliwość personalizacji przekazu i wykorzystania automatyzacji.
Skuteczny mail marketing ułatwia również budowanie trwałych relacji z klientami. W przeciwieństwie do większości reklam to narzędzie marketingowe jest niedrogie, proste, szybkie i interaktywne. A do tego umożliwia mierzenie uzyskanych efektów.
Poznaj potencjał kampanii e-mail marketingowych i nawiąż współpracę z WeNet. Doradcy internetowi na podstawie ponad 25-letniego doświadczenia w dostarczaniu danych doskonale wiedzą, do jakiej grupy skierować informacje o Twojej ofercie. Specjaliści dostarczą spersonalizowane wiadomości do potencjalnych klientów i nakłonią ich do działania.
W ramach oferty zyskasz skuteczny direct mailing, czyli: precyzyjne dopasowanie, atrakcyjną kreację, szybkie dotarcie do celu, mierzalne efekty i mocny wizerunek. Zamów darmową wycenę i poznaj szczegóły.