article background

Jakie zalety ma mailing?

Jakie zalety ma mailing?

Praktycznie każdy internauta ma własny adres mailowy. Nic więc dziwnego, że wiele przedsiębiorstw, promujących swoją ofertę w sieci, wykorzystuje w tym celu pocztę elektroniczną. Jednak możliwość dotarcia do klientów na szeroką skalę nie jest jedyną korzyścią, którą zapewnia e-mail marketing. Sprawdź, jakie zalety ma mailing i przekonaj się, dlaczego warto prowadzić tę formę komunikacji w swojej działalności biznesowej.

Bazy danych i e-mailing Bazy danych i e-mailing

Co to jest mailing?

Istnieje wiele narzędzi, które możesz wykorzystać do reklamy biznesu w sieci. Jedną z najskuteczniejszych strategii promocyjnych, która potrafi przynieść wiele korzyści dla firmy, jest mailing. To właściwie zaplanowana, przygotowana i wdrożona forma marketingu bezpośredniego, która wykorzystuje do komunikacji elektroniczne skrzynki pocztowe.

Głównym zadaniem różnych form e-mail marketingu – od newsletterów, przez autorespondery i maile transakcyjne, po ogłoszenia, katalogi czy informacje prasowe – jest zbudowanie relacji z osobami, które są zainteresowane ofertą firmy i chcą teraz lub w przyszłości kupić Twoje produkty czy usługi.

Wykorzystaj potencjał bazy danych i docieraj do klientów! >>>

Dlaczego warto korzystać z mailingu?

Choć możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, to e-mail marketing wykorzystywano jako kanał promocji jeszcze zanim powstały komunikatory internetowe czy portale społecznościowe. Mimo upływu lat e-mailing wciąż przynosi wiele korzyści dla biznesu – przede wszystkim dlatego, że ma mnóstwo zalet (najważniejsze zawarliśmy w naszej liście).    

1. Rosnąca liczba użytkowników poczty elektronicznej

Według przewidywań portalu lifewire.com do końca 2022 r. na świecie będzie 4,2 miliarda użytkowników poczty elektronicznej. Prawda, że całkiem sporo? Takie prognozy świadczą o tym, że wciąż warto korzystać z mailingu, który zapewnia dotarcie z treściami do odbiorców na szeroką skalę.

2. Możliwość personalizacji przekazu

Z pewnością zgadzasz się z tezą, że każdy klient powinien być traktowany indywidualnie. A co jeśli powiemy Ci, że e-mail marketing Ci w tym pomoże? Dzięki mailom reklamowym możesz bowiem personalizować treści, czyli dopasować przekaz do potrzeb odbiorcy. Musisz jednak najpierw dokonać segmentacji swojej bazy.  

3. Budowanie trwałych relacji z odbiorcami

E-mail marketing nie tylko pozwala na bezpośredni kontakt z klientem, ale jest również interaktywny, co oznacza, że odbiorca może zareagować na tę formę reklamy. Wszystko to wraz ze spersonalizowanym przekazem ułatwia budowanie lojalności oraz długofalowych relacji.

4. Niewielki koszt mailingu

Nie bez powodów mówi się, że to właśnie małe i średnie firmy powinny zainwestować w kampanię e-mail. Nie istnieje bowiem drugi, tak niedrogi kanał komunikacji z klientami. Do rozpowszechnienia reklamy potrzebne są zazwyczaj jedynie programy do wysyłki mailowej oraz baza odbiorców – które nie generują zwykle dużych kosztów.

5. Mierzalność e-mail marketingu

Czy wiesz, że ocena skuteczności prowadzonych działań jest niezwykle istotna? W końcu tylko dzięki odpowiedniej analizie jesteś w stanie stwierdzić, czy stworzona przez Ciebie kreacja przynosi rezultaty. Na szczęście mailing jest mierzalny, co oznacza, że masz dostęp do statystyk dotyczących każdej wysłanej do odbiorców kampanii. 

6. Szybkość realizacji kampanii

Jeśli wdrożysz mailing do swojej strategii biznesowej, to możesz wykorzystać tę formę marketingu na różne sposoby np. do promocji tworzonych treści. Pamiętaj przy tym, że e-mail marketing świetnie sprawdza się w sytuacjach, gdy musisz szybko i w konkretnym czasie przekazać swoim odbiorcom ważne informacje np. na temat awarii czy tymczasowej obniżki. 

Zalety mailingu

Jeśli chcesz zająć się rozwojem swojego biznesu i nie masz czasu na prowadzenie działań promocyjnych w sieci, to skorzystaj z pomocy specjalistów. Wybierz ofertę WeNetdoradcy internetowi zapewniają kompleksową obsługę kampanii e-mailingowych opartych na sprawdzonej bazie. Zamów darmową wycenę i sprawdź, co możesz zyskać.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.