article background

Z czego składa się baza danych?

Z czego składa się baza danych?

Niskie koszty przy dużych nakładach – to właśnie sprawia, że e-mail marketing cieszy się tak dużą popularnością. W końcu e-maile można wysyłać do wielu odbiorców w niezwykle krótkim czasie. Szanse na pozyskanie nowych nabywców jeszcze się zwiększają, gdy kierujemy spersonalizowane wiadomości do konkretnych użytkowników. Taki efekt możesz uzyskać dzięki bazie danych. Jakie informacje o firmach możesz w niej znaleźć? Odpowiadamy. 

Bazy danych i e-mailing Bazy danych i e-mailing

Czym jest baza danych?

Chcesz oszczędzić czas i pieniądze, a jednocześnie efektywnie docierać do klientów? Postaw na e-mailing, który pozwala szybko i niedrogo (w porównaniu z innymi narzędziami) trafić do grupy docelowej i zbudować z odbiorcami trwałe relacje.

Jednak najpierw zadbaj o bazę firm, czyli podstawę tego rodzaju działań promocyjnych. Jest to uporządkowany zbiór informacji na temat małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Dla Twojego biznesu może okazać się również bogatym źródłem danych do celów marketingowych.

Tego rodzaju katalog musi być kompletny oraz na bieżąco aktualizowany i uzupełniany, aby przynosił realne korzyści.     

Wykorzystaj potencjał bazy danych i docieraj do klientów! >>>

Baza danych firm – z czego się składa?

Marketingowe bazy danych stanowią bezcenną pomoc w planowaniu i prowadzeniu efektywnych akcji promocyjno-sprzedażowych. Dostęp do wiedzy zawartej w katalogach okazuje się niezwykle ważny dla biznesu, którego celem jest dotarcie do nowych klientów oraz kontrahentów. 

Na rynku funkcjonuje obecnie wielu dostawców baz firm. Zapewniają oni rekordy z danymi w różnej postaci. Istnieją również witryny (branżowe i ogólne), które mają obszerne katalogi o przedsiębiorstwach. Jednak jedynie rzetelnie opracowany i właściwie skonstruowany katalog pozwala podjąć precyzyjne działania z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem i marketingu cyfrowego.

Z czego składa się baza danych? W tego rodzaju katalogach powinny znaleźć się: nazwa przedsiębiorstwa (z logo lub bez), dane rejestrowe (KRS, NIP, REGON, rok powstania, forma prawna), dane kontaktowe (lokalizacja, e-mail, faks, telefon, adres strony WWW), opis działalności (branża, oferta, profil firmy) i dodatkowe informacje np. liczba zatrudnionych pracowników czy roczne obroty.   

Specjaliści w swoich działaniach gromadzą szeroki zestaw informacji i w marketingowych bazach danych zapewniają takie zestawienia jak:

  • baza adresowa firm,

  • baza telefonów,

  • baza NIP i REGON,

  • bazy B2B albo B2C,

  • baza KRS,

  • bazy adresów e-mail,

  • bazy nowych firm. 

Profesjonalne katalogi opierają się na informacjach, które pochodzą m.in. z bazy firm GUS czy CEIDG. 

Baza danych firm - co zawiera

Na co zwrócić uwagę przy wyborze bazy danych?

Kampanie e-mail marketingowe to niejedyny sposób na wykorzystanie baz danych. Tego rodzaju informacje sprawdzają się również w telemarketingu, direct marketingu, analizie oraz geomarketingu.

Musisz jednak pamiętać, że przygotowanie takich zestawień na własną rękę, choć nie jest niemożliwe, to z pewnością wymaga czasu i wysiłku. Warto więc skorzystać z gotowych baz firm, które muszą być przede wszystkim wiarygodne, a przechowywane przez nie dane powinny odznaczać się wysoką jakością oraz udokumentowanym źródłem pochodzenia.

Właśnie dlatego warto skorzystać z bazy danych udostępnionej przez doradców internetowych WeNet. W katalogu stworzonym przez doradców internetowych znajduje się ponad 3 mln przedsiębiorstw. Tego rodzaju informacje pomogą Ci lepiej zrozumieć i zaspokoić potrzeby oraz oczekiwania odbiorców.

Wykorzystaj tę wiedzę w planowaniu i prowadzeniu skutecznych akcji sprzedażowych! WeNet może pochwalić się 25-letnim doświadczeniem, które pozwoliło zbudować aktualne i uporządkowane bazy danych. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapytaj o darmową wycenę i zyskaj bogate źródło informacji do celów marketingowych.     

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.