Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

Jak rozwinąć sklep internetowy?

Jak rozwinąć sklep internetowy?

Zakupy w sieci są dostępne, bezpieczne i wygodne. Nic więc dziwnego, że cieszą się niesłabnącą od lat popularnością. Coraz większa liczba konsumentów sprawia, że w e-handlu rośnie konkurencja. Aby docierać do klientów, musisz więc wiedzieć, jak rozwinąć sklep internetowy. Poznaj kilka skutecznych sposobów, dzięki którym zwiększysz sprzedaż w e-commerce.

E-commerce E-commerce

Jak skutecznie sprzedawać online?

Świat zakupów przenosi się do sieci. Z rozwojem e-commerce wiążą się również rosnące oczekiwania klientów oraz coraz większa konkurencja.

Dziś budowa e-sklepu to pierwszy krok. Kolejne to rozwój działalności i budowa marki online. Nie wybieraj drogi na skróty – reaguj na zmiany, dopracowuj ofertę i udoskonalaj swoją firmę na wielu płaszczyznach.

Rozwój sklepu internetowego krok po kroku

Nawet najlepiej zaprojektowany e-sklep nie przyniesie oczekiwanych zysków, jeśli nie będzie się rozwijał. Postaw więc na działania, dzięki którym rozkręcisz sprzedaż w e-commerce.

1. SEO dla sklepu internetowego

Chcesz, aby Twój e-sklep pojawiał się wyżej w wynikach wyszukiwania? Postaw więc na SEO, czyli wszelkie działania, które sprawią, że witryna pojawi się wysoko w rankingu na określone zapytania w Google.

W ramach optymalizacji musisz zadbać więc m.in. o: przejrzystą strukturę, przyjazne adresy URL, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, szybkość ładowania strony, słowa kluczowe, responsywność (dostosowanie do różnych urządzeń), poprawne meta dane, właściwy kod witryny i dane strukturalne.

Zamów budowę e-sklepu

2. Wysokiej jakości marketing treści

Wartościowa zawartość buduje wizerunek marki oraz wzmacnia pozycjonowanie sklepu internetowego. Co więcej, różnego rodzaju materiały mogą wpłynąć na zakupowe decyzje internautów.

Rozwiń swój e-commerce o marketing treści, który jest doskonałym wsparciem sprzedaży. Zrekompensuj kupującym brak możliwości obejrzenia towaru przed zakupem poprzez: opisy produktów, recenzje i opinie klientów, zaktualizowane materiały czy teksty z frazami sprzedażowymi.  

3. Doświadczenie klienta podczas e-zakupów

Chcesz zwiększyć sprzedaż? Zadbaj o pozytywne doświadczenie użytkownika, czyli User Experience. E-sklep zaprojektowany zgodnie z zasadami UX, to miejsce, w którym klient:

  • bez problemu dociera do interesujących go informacji,

  • sprawnie i szybko przechodzi przez proces zakupowy,

  • docenia przyjemne doznania estetyczne, korzystając ze strony.

4. Sprzedaż wielokanałowa

Chcesz rywalizować z konkurencją? Zacznij rozwijać swój sklep o kolejne kanały – zarówno offline, jak i online. Łącz sprzedaż stacjonarną i internetową, a zyskasz dodatkowe źródła dochodu. Dzięki porównywarkom cenowym czy platformom marketplace dotrzesz zaś do klientów już zainteresowanych zakupem konkretnego produktu lub usługi.  

5. Unikalna propozycja sprzedaży dla klienta

Przekonaj konsumentów do swoich produktów lub usług, a poprawisz sprzedaż. Dokonasz tego, dzięki unikalnej propozycji sprzedaży, na którą mogą się składać:

  • różne metody płatności,

  • wygodna dostawa zamówienia,

  • unikalna cecha oferty lub marki,

  • darmowy zwrot lub wysyłka,

  • odpowiedzialność i ekologia sprzedaży.

6. Aktywna promocja e-sklepu

Aby rozwinąć swój e-sklep, musisz być tam, gdzie potencjalni kupujący. W tym celu możesz wykorzystać reklamę internetową. Do promocji warto wykorzystać Social Media, działania płatne np. Google Ads czy e-mail marketing.  

Do rozkręcenia sprzedaży możesz użyć również obniżki cenowe. Przygotuj promocje, rabaty i programy lojalnościowe dla swoich klientów, a zbudujesz lojalną społeczność wokół marki.

Sprawdź, jak założyć i wypromować sklep online >>>

7. Doskonała obsługa klienta

Wiesz co zniechęca internautów do zakupów online? Między innymi brak bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą. Prowadząc e-sklep, musisz zadbać więc o doskonałą obsługę klienta. Do skutecznej komunikacji możesz wykorzystać takie narzędzia jak np. wirtualny asystent, czater czy video chat.

rozwój sklepu internetowego

Istnieje wiele sposobów na rozwój e-commerce. Jeśli chcesz zacząć działać online, to powierz budowę e-sklepu doradcom internetowym. WeNet to certyfikowany partner PrestaShop, który od lat zapewnia małym i średnim firmom rozwiązania do zwiększania sprzedaży. Zamów darmową wycenę i poznaj szczegóły oferty.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.