article background

Jak założyć sklep internetowy?

Jak założyć sklep internetowy?

Branża e-commerce, czyli handel elektroniczny, może pochwalić się robiącymi wrażenie statystykami. Z przeprowadzonej przez PwC analizy wynika, że w roku 2026 roku, wartość polskiego e-handlu wyniesie blisko 162 miliardów złotych. Takie liczby mogą przyprawić o zawrót głowy, ale nic dziwnego. Ludzie kochają kupować online, ponieważ jest to po prostu wygodne. Ten innowacyjny sposób prowadzenia sprzedaży już zrewolucjonizował rynek, a wszystko wskazuje na to, że to dopiero początek. O tym, czym dokładnie jest branża e-commerce i jak krok po kroku założyć własny sklep internetowy, dowiesz się z treści tego artykułu.

Czym jest branża e-commerce?

W dzisiejszym świecie, zwłaszcza w świecie biznesu, warto wiedzieć, czym jest e-commerce. Jest to sektor gospodarki, który zajmuje się kupowaniem i sprzedawaniem towarów i usług przez Internet. Branża ta w ostatnich latach zyskała na popularności, co przejawia się rosnącą liczbą e-sklepów oferujących pełen zakres produktów. Handel elektroniczny oferuje wiele korzyści dla konsumentów, w tym możliwość robienia zakupów w zaciszu własnego domu, łatwego porównywania cen i znajdowania produktów, które nie są dostępne w sklepach stacjonarnych. Polski rynek e-commerce charakteryzuje duży potencjał wzrostowy, dzięki czemu branża ta jest atrakcyjna zarówno dla doświadczonych przedsiębiorców, jak i ludzi dopiero rozpoczynających swoją przygodę z biznesem.

Dlaczego warto rozpocząć sprzedaż online?

Ustaliliśmy już, że warto rozważyć wejście do branży e-commerce. Osoby zainteresowane otworzeniem własnej działalności powinny zapoznać się także z zaletami wynikającymi z takiej formy prowadzenia własnego biznesu. Należą do nich między innymi: 

  • niższe koszty prowadzenia działalności

W przypadku e-handlu firmy mogą zaoszczędzić na czynszu i innych kosztach ogólnych, sprzedając swój asortyment online, rezygnując z fizycznej lokalizacji. Ponadto mogą one uciąć koszty magazynowania poprzez utrzymywanie mniejszej ilości zapasów i stosowanie takich modeli sprzedażowych jak np. dropshipping. Polega on na przyjmowaniu zamówień i wysyłania towaru prosto z magazynu danej hurtowni. Niższe koszty prowadzenia takiej działalności wynikają również z lepszych opcji marketingowych. Internet umożliwia skuteczniejsze dotarcie do klientów za pomocą reklamy internetowej i wykorzystania mediów społecznościowych.

  • całodobowy dostęp do asortymentu

Klienci doceniają całodobowy dostęp do asortymentu towarów i usług. Można go bowiem przeglądać w dowolnym momencie i kupować za pomocą jednego kliknięcia. Nie ma potrzeby fizycznego odwiedzania sklepu czy czekania w kolejce. Co więcej, e-commerce oferuje zwykle szerszą gamę produktów niż sklepy stacjonarne. Jako przedsiębiorca nie jesteś ograniczony powierzchnią półek w lokalu, a klienci nie są ograniczeni liczbą przedmiotów, które można zmieścić w koszyku. Warto także wspomnieć o tym, że jednym z najważniejszych czynników wpływających na to, że ludzie preferują zakupy online, jest to, że realizuje się je z własnego domu, a towar jest dostarczany pod same drzwi.

  • sprzedaż wielokanałowa, czyli maksymalizacja zysków

Tradycyjne formy prowadzenia działalności skupiają się głównie na handlu za pośrednictwem jednego kanału sprzedażowego. W miarę dojrzewania branży e-commerce stało się jasne, że jest to świetny sposób na zmaksymalizowanie zysków – kluczem jest prowadzenie sprzedaży na wielu kanałach. Sprzedając swoje produkty na wielu platformach, małe firmy mogą dotrzeć do nowych rynków i nowych grup potencjalnych klientów. Sprzedaż wielokanałowa może pomóc przedsiębiorcom w poprawieniu wyniku finansowego poprzez generowanie większego dochodu i zmniejszenie kosztów marketingu.

  • dostęp do szerszego grona odbiorców

Prowadzenie działalności w Internecie zapewnia przedsiębiorcom dostęp do znacznie szerszej grupy odbiorców, niż w przypadku sprzedaży wyłącznie za pośrednictwem sklepów stacjonarnych. Dzięki stronie internetowej e-commerce przedsiębiorcy mogą sprzedawać swoje produkty i usługi klientom na całym świecie. Jest to szczególnie korzystne dla firm oferujących unikalne lub niszowe produkty, które mogą być trudne do znalezienia w lokalnych sklepach.

  • budowanie relacji z klientem

W dzisiejszym świecie biznesu utrzymywanie dobrych relacji z klientami jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Jednym ze sposobów jest posiadanie platformy w postaci sklepu internetowego. Takie rozwiązanie pozwala na bezpośrednie docieranie do odbiorcy. Oznacza to, że możesz zaoferować im spersonalizowaną obsługę i produkty dostosowane do ich specyficznych potrzeb. E-commerce daje również możliwość budowania relacji z klientami i uzyskiwania od nich bezpośrednio informacji zwrotnych. W ten sposób możesz stale ulepszać swój asortyment i sposób funkcjonowania firmy.

Jak sam widzisz, handel elektroniczny otwiera firmom wiele nowych dróg i sprawia, że prowadzenie sprzedaży staje się przyjemnością. Jeśli rozważasz wejście w świat e-commerce, koniecznie dowiedz się, jak krok po kroku założyć profesjonalny sklep internetowy!

Jak krok po kroku założyć sklep internetowy?

Samą budowę e-sklepu powinna poprzedzać konkretna analiza rynku. Jeśli chcesz mieć dobry start, warto zapoznać się ze swoją potencjalną konkurencją. Pomoże to w określeniu wielu aspektów, które tuż po otwarciu sklepu internetowego pomogą Ci wyprzedzić inne marki. Mowa tutaj przede wszystkim o udogodnieniach, formach dostaw i płatności, programach lojalnościowych czy po prostu rabatach, które powinieneś wprowadzić, aby zachęcić odbiorcę.

To jednak nie jest wszystko. Niezwykle istotne jest określenie niszy, w którą chcesz trafić. Z uwagi na nasycenie rynku, lepiej zdecydować się na sprzedaż produktów, które są unikalne i wyróżniające się na tle innych. Mając określony biznesplan, można przejść do rzeczy. Jak krok po kroku wygląda budowa sklepu internetowego?

  • wybór fundamentów witryny

Hosting i domena są dwoma niezwykle istotnymi elementami każdej strony internetowej. Bez domeny, Twoja strona będzie po prostu zbiorem plików przechowywanych na serwerze. Jest to bowiem unikalny adres strony WWW, który pozwala odwiedzającym znaleźć ją w przeglądarkach. Hosting z kolei to usługa polegająca na udostępnianiu miejsca na serwerze w celu przechowania na nim wszystkich elementów zawartych w witrynie. Przy wyborze dostawcy usług hostingowych ważne jest, aby wybrać takie rozwiązanie, które oferuje niezawodność, bezpieczeństwo i wsparcie techniczne. Współpracując z WeNet, nie musisz się o to martwić, ponieważ zarówno sprawny hosting, jak i unikalną domenę dostaniesz w pakiecie!

  • wybór projektu graficznego

Wybierając projekt graficzny dla sklepu internetowego, należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze, projekt powinien przyciągać wzrok i odnosić się do sprzedawanych produktów. Po drugie, powinien być łatwy w nawigacji, z wyraźnymi linkami do różnych sekcji witryny. Co więcej, powinien on być kompatybilny m.in. z systemem przetwarzania płatności. Nie zapominaj także, jak istotna jest odpowiednia kolorystyka – różne kolory budzą różne emocje, więc wybierz paletę kolorystyczną, która odzwierciedli Twój biznes.

  • stworzenie treści na stronę

Tworząc treści do sklepu internetowego, należy pamiętać o kilku rzeczach. Po pierwsze, treści powinny być dobrze napisane, to znaczy pozbawione błędów gramatycznych i ortograficznych. Po drugie, muszą być napisane językiem korzyści (przekonywać odbiorcę do zakupu) oraz zoptymalizowane pod kątem SEO – powinny być bogate w słowa kluczowe, dzięki czemu e-sklep będzie wyświetlał się w przeglądarkach w odpowiedzi na konkretne zapytania internautów.

  • dopasowanie grafik i zdjęć

Dodanie zdjęć do sklepu internetowego pomaga przyciągnąć uwagę odbiorców i dać im wgląd w aspekt wizualny oferowanych przez Ciebie produktów. Grafiki i zdjęcia na stronie powinny mieć prawidłowy rozmiar i rozdzielczość. Warto dopasować je także do ogólnej estetyki e-sklepu. Nie zapominaj również o nadaniu im odpowiednich opisów ALT (opisów alternatywnych), dzięki którym Google lepiej zrozumie zawartość Twojego sklepu internetowego. Takie rozwiązanie wpłynie pozytywnie na jego pozycję w Google.

  • wybór platformy e-commerce

Posiadając już przygotowaną stronę internetową, należy przejść do najważniejszego etapu, którym jest wybór odpowiedniej platformy e-commerce. Podczas takiego wyboru istnieje wiele różnych czynników do rozważenia, w tym jej koszt, łatwość obsługi i dostępne funkcje. Jedną z najpopularniejszych platform e-commerce jest PrestaShop, która oferuje wiele funkcji, takich jak możliwość przyjmowania płatności, śledzenia zapasów i zarządzania wysyłką. Warto wspomnieć o tym, że WeNet jest oficjalnym partnerem PrestaShop!

Kto tworzy sklepy internetowe?

Z uwagi na rosnącą popularność handlu elektronicznego na rynku pojawiło się wiele rozwiązań umożliwiających samodzielne stworzenie sklepu internetowego. Nie mając jednak określonych umiejętności, indywidualne tworzenie e-sklepu może nie przynieść oczekiwanych przez nas rezultatów.

Warto zaznaczyć, że platformy do tworzenia sklepów internetowych mają ograniczoną funkcjonalność, a strony WWW spod ich szyldu są powtarzalne i nie wyróżniają się na rynku. Podejmując się współpracy ze specjalistami WeNet, masz pewność, że Twój sklep internetowy nie tylko będzie nowoczesny i zgodny z obecnymi trendami, ale będzie zawierał również wiele funkcjonalności, które z pewnością zostaną docenione przez potencjalnych klientów. Co do zaoferowania mają specjaliści WeNet?

Cała współpraca rozpoczyna się na etapie darmowej wyceny. Nadzór nad przebiegiem prac sprawuje doradca internetowy, który będzie na bieżąco raportował postępy, dzięki czemu nie będziesz musiał się o nic martwić. Jak wygląda to krok po kroku?

1.         Analiza potrzeb i oczekiwań klienta

2.         Analiza danych i szybka wycena

3.         Budowa i instalacja e-sklepu

4.         Konfiguracja i integracja z niezbędnymi systemami zewnętrznymi

5.         Testowanie e-sklepu w celu wykrycia błędów i wprowadzenia poprawek

6.         Akceptacja klienta i publikacja sklepu internetowego

Specjaliści zajmą się budową zgodnego z zasadami SEO sklepu internetowego i co więcej, zadbają o jego ciągłość i bezpieczeństwo. Cała współpraca jednak nie kończy się w tym miejscu – zespół doradców WeNet będzie stale wprowadzał innowacyjne rozwiązania sprzedażowe, dzięki czemu będziesz mógł optymalizować swojego zyski. To wciąż nie wszystko! Otrzymasz także pakiet wskazówek, które pomogą Ci zaistnieć na rynku!

Nie zwlekaj! Jeśli chcesz rozpocząć przygodę z handlem elektronicznym, już dziś wejdź na WeNet.pl i skorzystaj z bezpłatnej wyceny swojego projektu. Zostań posiadaczem nowoczesnego i wyróżniającego się na tle innych sklepu internetowego. Zacznij zarabiać w branży e-commerce!

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.