article background

Co to jest Google Ads?

Co to jest Google Ads?

Strona WWW jest wizytówką biznesu w sieci. Jednak jej założenie to dopiero pierwszy krok do sukcesu. Jeśli chcesz wykorzystać pełny potencjał firmowej witryny, to musisz ją odpowiednio promować. Na szczęście istnieje wiele kanałów, dzięki którym możesz informować o swojej działalności, a jeden z najlepszych stanowi Google Ads. Co to jest i dlaczego warto postawić na płatną reklamę w wyszukiwarce – o tym piszemy poniżej. Zapraszamy do lektury!

Płatna kampania reklamowa, czyli co to jest Google Ads?

Planujesz działania marketingowe wokół swojej strony internetowej? Aby dotrzeć do nowych odbiorców, musisz dobrać odpowiednie kanały promocji. Niedoścignioną formą reklamy pod względem zasięgu oraz liczby dostępnych funkcji i formatów jest Google Ads

Narzędzie umożliwia planowanie, przygotowanie i publikację płatnych kampanii w ekosystemie wyszukiwarki. To zaś oznacza, że stworzone w ten sposób reklamy pojawiają się w różnych miejscach sieci.

System reklamowy Google sprawdza się tak samo dobrze zarówno w przypadku dużych biznesów, jak i małych oraz średnich firm. Dzięki płatnej promocji przedsiębiorcy zyskują szansę na rozwój marki, realizację celów biznesowych i pozyskanie nowych klientów.   

Google Ads – rodzaje reklam w wyszukiwarce

Aby zwiększać widoczność oferty, musisz być tam, gdzie Twoi klienci. Właśnie dlatego zainwestuj w Google Ads. Przede wszystkim ze względu na fakt, że płatna promocja obejmuje znacznie więcej niż tylko wyszukiwarkę. W systemie reklamowym możesz tworzyć kampanie:

  • w wynikach wyszukiwania (nad, pod i obok treści organicznych),

  • w sieci partnerskiej wyszukiwarki,

  • w sekcji Zakupów Google (Google Merchant),

  • w serwisie YouTube, poczcie Gmail i aplikacjach.

Uzyskanie optymalnych efektów ułatwi połączenie różnych formatów reklam np. klasycznych banerów, animacji, linków sponsorowanych oraz reklam tekstowych czy video.

Jak działa Google Ads? Tajniki reklamy w wyszukiwarce

Co sprawia, że reklama wyświetla się użytkownikom w wynikach wyszukiwania czy na poczcie Gmail? Otóż Google Ads działa w systemie aukcyjnym i promuje tylko najlepiej ocenione kampanie.

Aukcje przeprowadzane są dla każdego miejsca, w którym pojawiają się płatne linki. Na pozycję każdej treści sponsorowanej wpływają takie czynniki jak np. określona stawka, atrakcyjność zestawu reklam czy wybrane słowa kluczowe.

Wyznaczając cel, zasięg, rodzaj, budżet i harmonogram kampanii oraz przygotowując jej treść, weź więc pod uwagę, że w przypadku Google Ads jakość ma kluczowe znaczenie.   

Google Ads - co to jest

Reklama w Google Ads – czy warto? Podsumowanie

Wiesz już całkiem sporo o kampaniach w wyszukiwarce. Pamiętaj również, że reklama w Google Ads zapewnia wiele korzyści dla biznesu. Przy tego rodzaju promocji docierasz do klientów w krótkim czasie, zwiększasz widoczność oferty oraz rozpoznawalność marki i zachowujesz przy tym pełną kontrolę nad budżetem. System zapewnia mierzalne wyniki, ogromny zasięg i natychmiastowe rezultaty.

Jeszcze więcej zyskasz z marką WeNet, która ma status Google Partner Premium. Jest to potwierdzenie, że doradcy internetowi znają się na rzeczy. W ramach oferty otrzymasz od specjalistów obsługę na najwyższym poziomie, wzrost liczby wizyt na stronie oraz realizację celów reklamowych.

Zamów darmową konsultację i poznaj szczegóły oferty. Już teraz zaplanuj swoją pierwszą kampanię Google Ads.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.