article background

Ile kosztuje Google Ads?

Ile kosztuje Google Ads?

Internet to obecnie główne źródło informacji dla kupujących. Właśnie dlatego musisz promować swoją ofertę online. Aby docierać do nowych odbiorców, możesz skorzystać z wielu dostępnych narzędzi marketingowych. Wiedzę o prowadzonej działalności skutecznie rozpowszechnisz, jeśli postawisz na reklamę w wyszukiwarce. Zanim zainwestujesz, sprawdź, ile kosztuje Google Ads. Przekonaj się też, ile musisz wydać, by kampania okazała się sukcesem.

Co to jest Google Ads? Jak działają kampanie w wyszukiwarce?

Jeśli promujesz swój biznes i ofertę w Internecie, to z pewnością rozważasz również kampanię w wyszukiwarce. W końcu Google Ads to jeden z najskuteczniejszych systemów reklamowych – bezkonkurencyjny pod względem zasięgu czy liczby formatów i funkcjonalności.

Znane również pod poprzednią nazwą Google AdWords narzędzie pozwala przygotowywać i publikować płatne treści w ekosystemie wyszukiwarki. Kampanie działają w trybie aukcyjnym, co oznacza, że w różnych miejscach sieci wyświetlają się tylko najwyżej ocenione reklamy. A o tym, którą pozycję zajmą, decyduje m.in. określona przez Ciebie i konkurencję stawka za kliknięcie.

Ile kosztują kampanie Google Ads?

Skoro przeszliśmy już do tematu stawek, to z pewnością chcesz dowiedzieć się, ile kosztuje reklama Google Ads. Warto więc już na początku zaznaczyć, że na całkowity koszt składają się zwykle 2 elementy:

  • budżet kampanii – kwota, jaką jesteś w stanie zapłacić za uzyskane przez reklamę kliknięcia czy wyświetlenia;

  • obsługa kampanii – wynagrodzenie dla specjalistów, którym powierzysz przygotowanie płatnych treści.

Co ważne, system reklamowy wyszukiwarki ma niską barierę wejścia. Jako reklamodawca nie tylko nie zapłacisz więcej niż limit, który ustalisz podczas planowania promocji, ale również nie jesteś ograniczony budżetem minimalnym. Ponadto możesz w każdej chwili zarówno zmniejszyć, jak i zwiększyć wydatki na kampanię.

Od czego zależą koszty reklamy w Google?

Wiesz już, że to od Ciebie zależy, ile zapłacisz za kampanię w Google Ads. Musisz jednak pamiętać, że na koszty wpływa wiele czynników – nie tylko maksymalna kwota ustalona w budżecie (dziennym lub miesięcznym). Mogą być to np. czas prowadzenia promocji płatnej, trafność fraz, rodzaj wybranej reklamy, współczynnik klikalności czy jakość przygotowanej treści sponsorowanej.

Co warto podkreślić, system Google Ads opiera się na różnych modelach rozliczeń. Wśród najczęściej wybieranych przez reklamodawców znajdziemy: 

  • CPC (Cost Per Click) – najpopularniejszy typ płatności, w którym samo wyświetlanie reklamy jest darmowe, a płacisz wyłącznie za kliknięcie i przejście użytkownika na stronę WWW;

  • CPV (Cost Per View) – system, w którym płatność wynika z obejrzenia reklamy wideo (zwykle na YouTube) lub z podjęcia interakcji z filmem;

  • CPA (Cost Per Action) – koszty w tym modelu są ściśle związane z konwersją (może nią być m.in. wypełnienie formularza czy zapis na wydarzenie);

Przygotowując kampanię, możesz wybrać również inne typy płatności np. ROAS (czyli zwrot z nakładów na reklamę) czy CPS (wykorzystywany w e-commerce, dotyczy opłaty za zakup produktu lub usługi).

Google Ads modele płatności

A jeśli nie wiesz, na który model płatności postawić i brakuje Ci wiedzy, aby samodzielnie przygotować kampanię w Google Ads, to nawiąż współpracę z doradcami internetowymi. WeNet ma status Google Partner Premium, co oznacza, że przekazujesz losy swojej strony i oferty w dobre ręce.

Wybierz bogatą ofertę i zyskaj: certyfikowane wsparcie, obsługę na najwyższym poziomie i realizację wielu celów reklamowych. Już teraz zamów darmową konsultację i poznaj potencjał płatnych reklam w wyszukiwarce.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.