Jak działa reklama Google Ads?
Potrzebujesz reklamy online, która przyniesie szybki efekt w postaci większego zainteresowania Twoją ofertą? Sprawdź popularne rozwiązanie przygotowane przez najpopularniejszą wyszukiwarkę, czyli Google Ads. W tym artykule przybliżamy działanie tego systemu reklamowego i wskazujemy jego główne zalety.
Na czym polega działanie Google Ads?
Google Ads to płatny system reklamowy, który umożliwia korzystanie z wielu typów reklam w różnych miejscach w sieci. Mogą być to reklamy wizualne lub reklamy tekstowe, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, w serwisie YouTube czy poczcie elektronicznej Gmail.
Z Google Ads możesz korzystać także w Sekcji Zakupów Google (czyli Google Merchant) oraz w sieciach, z którymi współpracuje najpopularniejsza w Polsce wyszukiwarka.
Reklama wyświetla się użytkownikom, którzy wyszukują hasła związanego z Twoją działalnością. Słowa kluczowe ustawiasz podczas konfiguracji reklamy. W ten sposób Twoja reklama trafia do osób zainteresowanych Twoją ofertą.
Tak więc to o Ty decydujesz, do kogo kierujesz swoją reklamę. Poza słowami kluczowymi wybierasz:
lokalizację, w którym miejscu w sieci wyświetli się reklama,
wiek, lokalizację i język odbiorców swojej reklamy,
dni, godziny i częstotliwość wyświetlania,
urządzenia, na których ma się wyświetlać (np. laptopy, smartfony).
Jak wyglądają modele rozliczeń w Google Ads?
Rozpoczynając reklamę w Google Ads, musisz wziąć pod uwagę dwie kwestie.
Po pierwsze: ustalić budżet, czyli sumę, jaką możesz przeznaczyć na kampanię.
Po drugie: czy zamierzasz przygotować (skonfigurować) system reklamowy samodzielnie, czy wolisz skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów (np. doradców WeNet).
Kolejny krok związany z kosztami to wybór modelu rozliczenia. Do najpopularniejszych należą trzy:
CPC (czyli Cost Per Click) – prawdopodobnie najczęściej wybierany model, w którym reklamy wyświetlasz za darmo, płacisz natomiast za kliknięcie użytkownika w reklamę (baner lub link), który odsyła do strony głównej Twojej firmy albo bezpośrednio na podstronę produktu lub usługi.
CPV (czyli Cost Per View) – system, w którym płacisz za obejrzenie przez użytkownika reklamy wideo lub za interakcję z filmem (kliknięcie, które odsyła na Twoją stronę).
CPA (czyli Cost Per Action) – w tym modelu płacisz za akcję, którą wykonał użytkownik, czyli za to, że dzięki reklamie dokonał zakupu, wypełnił formularz itp.
Co wpływa na kolejność reklam w Google Ads?
Wyobraź sobie, że użytkownik wpisuje hasło związane z Twoją ofertą, np. „buty sportowe białe”. Zapewne jest wiele firm obuwniczych, które mają taki produkt w swoim asortymencie. W takim razie: w jaki sposób Google układa kolejność płatnych reklam?
Google Ads bierze pod uwagę wiele czynników, ustalając kolejność reklam, to m.in.:
trafność reklamy względem potrzeb użytkownika (na podstawie słów kluczowych),
jakość strony WWW, na którą kieruje reklama,
maksymalna stawka za jedno kliknięcie,
dopasowanie do lokalizacji wyszukującego,
dopasowanie do typu urządzenia wyszukującego.
Jakie są zalety reklamy w Google Ads?
Reklama w Google Ads to dobre rozwiązanie dla firm, które chcą relatywnie szybko dotrzeć do potencjalnych klientów. Wielkość przedsiębiorstwa nie ma tu znaczenia. Na skuteczność kampanii duży wpływ ma jej jakość, a więc poziom graficzny i tekstowych, a także konfiguracja w systemie reklamowym (czyli m.in. wybór odpowiednich słów kluczowych czy celu kampanii).
Do głównych zalet Google Ads zalicza się:
możliwość dotarcia do osób zainteresowanych Twoją ofertą,
możliwość precyzyjnej kontroli kosztów,
możliwość wyboru lokalizacji, w której działa reklama,
możliwość zmian reklamy (np. jej tekstu w zależności od pory dnia),
możliwość precyzyjnego badania efektów i poznania zachowań swoich klientów.
Przeczytaj więcej o tym, czy warto skorzystać z Google Ads.