Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

Jak działa reklama Google Ads?

Jak działa reklama Google Ads?

Potrzebujesz reklamy online, która przyniesie szybki efekt w postaci większego zainteresowania Twoją ofertą? Sprawdź popularne rozwiązanie przygotowane przez najpopularniejszą wyszukiwarkę, czyli Google Ads. W tym artykule przybliżamy działanie tego systemu reklamowego i wskazujemy jego główne zalety.

Google Ads Google Ads

Na czym polega działanie Google Ads?

Google Ads to płatny system reklamowy, który umożliwia korzystanie z wielu typów reklam w różnych miejscach w sieci. Mogą być to reklamy wizualne lub reklamy tekstowe, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, w serwisie YouTube czy poczcie elektronicznej Gmail.

Z Google Ads możesz korzystać także w Sekcji Zakupów Google (czyli Google Merchant) oraz w sieciach, z którymi współpracuje najpopularniejsza w Polsce wyszukiwarka.

Reklama wyświetla się użytkownikom, którzy wyszukują hasła związanego z Twoją działalnością. Słowa kluczowe ustawiasz podczas konfiguracji reklamy. W ten sposób Twoja reklama trafia do osób zainteresowanych Twoją ofertą.

Promuj swoją firmę

Tak więc to o Ty decydujesz, do kogo kierujesz swoją reklamę. Poza słowami kluczowymi wybierasz:

  • lokalizację, w którym miejscu w sieci wyświetli się reklama,

  • wiek, lokalizację i język odbiorców swojej reklamy,

  • dni, godziny i częstotliwość wyświetlania,

  • urządzenia, na których ma się wyświetlać (np. laptopy, smartfony).

Co wybierasz w Google Ads

Jak wyglądają modele rozliczeń w Google Ads?

Rozpoczynając reklamę w Google Ads, musisz wziąć pod uwagę dwie kwestie.

Po pierwsze: ustalić budżet, czyli sumę, jaką możesz przeznaczyć na kampanię.

Po drugie: czy zamierzasz przygotować (skonfigurować) system reklamowy samodzielnie, czy wolisz skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów (np. doradców WeNet).

Kolejny krok związany z kosztami to wybór modelu rozliczenia. Do najpopularniejszych należą trzy:

  • CPC (czyli Cost Per Click) – prawdopodobnie najczęściej wybierany model, w którym reklamy wyświetlasz za darmo, płacisz natomiast za kliknięcie użytkownika w reklamę (baner lub link), który odsyła do strony głównej Twojej firmy albo bezpośrednio na podstronę produktu lub usługi.

  • CPV (czyli Cost Per View) – system, w którym płacisz za obejrzenie przez użytkownika reklamy wideo lub za interakcję z filmem (kliknięcie, które odsyła na Twoją stronę).

  • CPA (czyli Cost Per Action) – w tym modelu płacisz za akcję, którą wykonał użytkownik, czyli za to, że dzięki reklamie dokonał zakupu, wypełnił formularz itp.

Co wpływa na kolejność reklam w Google Ads?

Wyobraź sobie, że użytkownik wpisuje hasło związane z Twoją ofertą, np. „buty sportowe białe”. Zapewne jest wiele firm obuwniczych, które mają taki produkt w swoim asortymencie. W takim razie: w jaki sposób Google układa kolejność płatnych reklam?

Google Ads bierze pod uwagę wiele czynników, ustalając kolejność reklam, to m.in.:

  • trafność reklamy względem potrzeb użytkownika (na podstawie słów kluczowych),

  • jakość strony WWW, na którą kieruje reklama,

  • maksymalna stawka za jedno kliknięcie,

  • dopasowanie do lokalizacji wyszukującego,

  • dopasowanie do typu urządzenia wyszukującego.

Jakie są zalety reklamy w Google Ads?

Reklama w Google Ads to dobre rozwiązanie dla firm, które chcą relatywnie szybko dotrzeć do potencjalnych klientów. Wielkość przedsiębiorstwa nie ma tu znaczenia. Na skuteczność kampanii duży wpływ ma jej jakość, a więc poziom graficzny i tekstowych, a także konfiguracja w systemie reklamowym (czyli m.in. wybór odpowiednich słów kluczowych czy celu kampanii).

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>

Do głównych zalet Google Ads zalicza się:

  • możliwość dotarcia do osób zainteresowanych Twoją ofertą,

  • możliwość precyzyjnej kontroli kosztów,

  • możliwość wyboru lokalizacji, w której działa reklama,

  • możliwość zmian reklamy (np. jej tekstu w zależności od pory dnia),

  • możliwość precyzyjnego badania efektów i poznania zachowań swoich klientów.

 

Przeczytaj więcej o tym, czy warto skorzystać z Google Ads.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.