article background

Jak poprawić ranking reklamy w Google Ads?

Jak poprawić ranking reklamy w Google Ads?

Jeśli prowadzisz swój biznes, z pewnością szukasz nowych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Jednym z nich może być reklama w Google Ads, która pozwala dotrzeć do osób zainteresowanych daną ofertą. Zastanawiasz się, jak przygotować skuteczną kampanię? Pamiętaj, że powinna ona być przede wszystkim trafna pod kątem potrzeb użytkownika oraz wyróżniać się wysoką jakością. Ważna jest też jej stała optymalizacja i monitoring wyników. Potrzebujesz wsparcia w tym zakresie? Sprawdź praktyczne wskazówki i dowiedz się, z czyjej pomocy możesz skorzystać.

Jak działa reklama w Google Ads?

Google Ads jest płatnym systemem reklamowym, który możesz kojarzyć też pod poprzednią nazwą Google AdWords. Umożliwia on planowanie, uruchamianie i wyświetlanie różnego typu reklam reklam w wielu miejscach w sieci. Mogą być to m.in. reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania Google lub graficzne, które wyświetlają się w sieci reklamowej GDN (Google Display Network), będącej zbiorem partnerskich serwisów.

Reklama wyświetla się użytkownikom, którzy wpiszą interesujące ich hasło/zapytanie w wyszukiwarkę Google. To dlatego tak ważny jest wybór odpowiednich słów kluczowych, które ustawia się podczas konfiguracji reklamy.

Dzięki kampanii reklamowej w Google Ads, otrzymujesz możliwość bezpośredniego dotarcia do internautów, którzy sami wyszukują konkretnych treści, są zainteresowani Twoją ofertą i z dużym prawdopodobieństwem mogą stać się Twoimi klientami.

Promuj swoją firmę

Co decyduje o kolejności reklam w Google Ads?

Wyobraźmy sobie, że użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę frazę taką jak np. ,,czerwona sukienka na wesele’’. Z pewnością jest wiele firm, które oferują tego rodzaju produkty. Co więc sprawia, że konkretna reklama wyświetla się przykładowo nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania w postaci linka sponsorowanego? W jaki sposób algorytmy Google układają kolejność reklam?

Otóż Google Ads działa w systemie aukcyjnym i promuje najlepiej ocenione kampanie. Tego rodzaju aukcje są prowadzone dla każdego miejsca w Internecie, w którym widoczne są treści sponsorowane. O ostatecznej pozycji kampanii reklamowej decyduje wiele czynników. Są to przede wszystkim:

  • słowa kluczowe – powinny opisywać ofertę oraz być dopasowane do treści reklamy i potrzeb klientów,

  • maksymalna stawka za jedno kliknięcie – kwota wskazana przez reklamodawcę, ale też konkurencję,

  • jakość strony WWW, na którą odsyła reklama – witryna powinna być atrakcyjna i zoptymalizowana pod wytyczne wyszukiwarki,

  • atrakcyjność i trafność zestawu reklam,

  • tekst reklamy,

  • miejsce publikacji reklamy,

  • czas prowadzenia kampanii,

  • dopasowanie reklamy do typu urządzenia, z którego korzysta internauta oraz do jego lokalizacji,

  • współczynnik klikalności,

  • działalność konkurencji.

kolejność reklamy w Google Ads - czynniki

Jak przygotować skuteczną reklamę w Google Ads?

O skuteczności reklamy w Google decyduje przede wszystkim jej jakość. Oznacza to, że nawet jeśli wybierzesz niższą stawkę niż Twoja konkurencja, to wciąż możesz zdobyć widoczność i trafić do swoich potencjalnych klientów. Jeśli więc zależy Ci na dobrych wynikach, musisz zadbać o wysoką jakość swojej kampanii. Koniecznie postaw na atrakcyjną treść i wybierz odpowiednie słowa kluczowe.

Przemyśl wszystko dokładnie. Wybierz odpowiedni rodzaj reklamy, wiek, język oraz lokalizację potencjalnych klientów, harmonogram i częstotliwość wyświetlania. Mądrze wyznacz cel płatnej promocji (konkretny i mierzalny) oraz budżet.

Jak już zostało wspomniane, istotna jest też atrakcyjna strona docelowa, na którą użytkownik przechodzi po kliknięciu w reklamę.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>

Skuteczna reklama w Google Ads – podsumowanie

Pamiętaj też, że samo opublikowanie kampanii to nie wszystko. Ważne jest również jej bieżące monitorowanie i optymalizacja. Wówczas można zyskać jeszcze lepsze efekty.

Potrzebujesz pomocy przy prowadzeniu kampanii w Google Ads? Możesz skorzystać z oferty specjalistów WeNet, którzy przygotują dla Ciebie efektywną reklamę oraz zajmą się jej stałą optymalizacją i mierzeniem wyników. Eksperci zrealizowali już tysiące kampanii dla małych, średnich i dużych firm, a więc znają się na rzeczy. Warto przy tym wspomnieć, że WeNet ma status Google Partner Premium. Świadczy to o wysokiej jakości i skuteczności prowadzonych działań.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.