Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

Czy reklama na Facebooku jest skuteczna?

Czy reklama na Facebooku jest skuteczna?

Jeśli jeszcze nie promujesz swojej firmy w sieci, to musisz wiedzieć, że szczególnie na początku działań marketingowych Twoja oferta może być słabo widoczna dla odbiorców. Na szczęście istnieje wiele narzędzi, dzięki którym możesz zaprezentować swój biznes. Do najpopularniejszych kanałów należą media społecznościowe. Choćby dlatego warto przekonać się, czy reklama na Facebooku jest skuteczna. Przeczytaj i odkryj, co wpływa na efektywność kampanii na FB.

Marketing lokalny Marketing lokalny

Czym jest reklama na Facebooku?

Media społecznościowe rozwijają się w błyskawicznym tempie, przez co portale takie jak np. Instagram czy LinkedIn tworzą niemal nieograniczone pole do działania dla firm. Tym bardziej że użytkownicy chętnie korzystają z Social Mediów do poszukiwania informacji o produktach i usługach. Warto więc promować swój biznes poprzez (wciąż) najpopularniejszą platformę, jaką jest Facebook.

Reklama na FB to płatna treść promocyjna wyświetlana nie tylko w serwisie firmy Meta, ale również w sieci partnerskiej m.in. na Instagramie, Messengerze czy Audience Network. Przybiera różne formy – od obrazu, filmu czy postu, po formularz kontaktowy lub katalog produktów. Aby tworzyć i prowadzić kampanie promocyjne, należy skorzystać z systemu reklamowego Facebook Ads. 

Promuj swoją firmę

Reklama na Facebooku – czy jest skuteczna?

Myślisz o marketingu w mediach społecznościowych? Zastanawiasz się, czy kampania na Facebooku przyniesie Twojej firmie oczekiwane efekty? Naszym zdaniem reklama na FB jest skuteczna i mamy na to kilka dowodów.

1. Wiele celów reklamowych pozwala w różny sposób docierać do klientów

Meta Business Suite to narzędzie, które pozwala zaplanować i opublikować kampanię na Facebooku. Jednym z koniecznych kroków jest wybór odpowiedniego celu reklamowego spośród następujących: ruch, aktywność, rozpoznawalność, kontakty, promocja aplikacji i sprzedaż.

Jak widzisz, system Facebook Ads pozwala Ci docierać do klientów na różne sposoby. Pamiętaj, że tylko jeśli sprecyzujesz zamierzony efekt i wskażesz, na czym ma się skupić przekaz reklamowy, to promocja może okazać się skuteczna. Dzięki różnorodnym kampaniom na platformie możesz pozyskiwać klientów na wszystkich etapach lejka marketingowego.

2. Możliwość prowadzenia kampanii reklamowej przy niskim budżecie

Aktywność w mediach społecznościowych pozwala właściwie za darmo docierać do fanów marki czy oferty. Aby jednak trafić do nowych klientów, warto zainwestować w płatne treści. W przypadku Facebooka pojedynczą kampanię można stworzyć już za ok. 5 zł. Najniższa stawka dzienna to bowiem zaledwie 1 dolar.

Nawet tak niewielkie kwoty pozwalają dotrzeć z przekazem do użytkowników portalu, którzy mogą być zainteresowani ofertą Twojej firmy. Maksymalne wykorzystanie budżetu zapewnia również duży wybór celów reklamowych.

3. Możliwość dokładnego wskazania odbiorców reklamy

Wyświetlanie materiałów promocyjnych osobom, które są obecne na Facebooku i mogą być zainteresowane ofertą to pierwszy krok do pozyskania kontaktu. Podczas planowania kampanii możesz wybrać dokładne targetowanie, czyli wskazać, do jakiej grupy użytkowników (skategoryzowanej na podstawie np. lokalizacji czy zainteresowań) ma dotrzeć sponsorowana treść.

System Facebook Ads zapewnia też możliwość wskazania, w jakich godzinach i dniach ma (raz albo wielokrotnie) wyświetlać się reklama użytkownikowi. Algorytm portalu jest niezwykle dokładny i posiada wiele funkcji, które pozwalają dokładnie wskazać odbiorców kampanii, co wpływa na jej skuteczność.

4. Duży wybór formatów i miejsc wyświetlania materiałów promocyjnych

Dzięki Meta Business Suite możesz umiejscowić swoje reklamy nie tylko na tablicy użytkowników, ale również w innych miejscach serwisu. Poza tym możesz kupić powierzchnię reklamą na takich platformach jak Instagram, komunikator Messenger czy sieć Facebook Audience Network. Obecność na wielu portalach to większa szansa na pozyskanie konwersji (pożądanego działania odbiorcy).

To jednak nie wszystko! Reklamę możesz nie tylko opublikować w wielu miejscach, ale również nadać jej różne formy. Dostępne formaty to poza klasycznym postem również film, obraz, karuzela, kolekcja czy materiał błyskawiczny. Każda z treści może okazać się angażująca dla innego potencjalnego klienta.    

Co jeszcze wpływa na skuteczność kampanii reklamowej na Facebooku? Z pewnością będzie to fakt, że działasz w medium o ogromnej popularności. Poza tym możesz docierać do tych samych odbiorców ponownie, co zwiększa szansę na uzyskanie oczekiwanego rezultatu. Na koniec należy wspomnieć, że mówimy o narzędziu, którego efekty są w pełni mierzalne.

Czy reklama na Facebooku jest skuteczna

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>

Wciąż nie masz pewności, czy reklama na Facebooku to rozwiązanie dla Ciebie? Pamiętaj, że możesz promować biznes w sieci na różne sposoby. A pomoże Ci w tym firma WeNet, która pokaże Twoją firmę tam, gdzie są jej potencjalni klienci. Skontaktuj się z doradcą internetowym i ustal plan działania zgodny z Twoimi celami.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.