article background

Czy warto założyć wizytówkę Google Moja Firma?

Czy warto założyć wizytówkę Google Moja Firma?

Jak często zdarza Ci się wyszukiwać informacji na temat danej firmy w Internecie? Z pewnością wiesz, jak frustrujące jest, gdy nie możemy znaleźć, chociażby godzin otwarcia danego sklepu. Wynika z tego, że bycie widocznym w sieci to najłatwiejszy i najskuteczniejszy sposób docierania do odbiorców. Jak jednak zadbać o to, aby inni mogli nas odnaleźć? Istnieje na to wiele sposobów, a jednym z nich jest założenie wizytówki Google Moja Firma. Co to takiego? Jakie korzyści wynikają z jej posiadania? Na te i inne pytania odpowiedzi znajdziesz w tym artykule!

Wizytówka Google Moja Firma – co to jest i jak wygląda?

Z pewnością niejednokrotnie spotkałeś się z różnego rodzaju elementami pojawiającymi się w wyszukiwarce Google – mowa tutaj przede wszystkim o boxach znajdujących się na prawo od samych wyników. Zdarza się, że są to informacje z Wikipedii na temat chociażby postaci historycznych, czy też celebrytów. Zdarza się również, zwłaszcza gdy wyszukujemy konkretną firmę, że pojawia nam się box ze zdjęciami, opiniami, adresem i innymi istotnymi informacjami dotyczącymi danego przedsiębiorstwa – profesjonalnie określa się to wizytówką Google Moja Firma.

Google wyszło naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom właścicieli firm, którzy chcą w jak najszybszy sposób docierać do swoich odbiorców. Najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa stworzyła więc bardzo pomocne narzędzie, którego zadaniem jest prezentacja internautom wszystkich niezbędnych informacji na temat firmy – numeru telefonu, mapy z adresem czy też godziny otwarcia.

Takie rozwiązanie jest korzystne również z innego względu. Pozwala docierać do odbiorców, którzy dotychczas o danym przedsiębiorstwie nie słyszeli. Weźmy na przykład salon fryzjerski w małym mieście. Internauta, wpisując w wyszukiwarce frazę  „fryzjer w okolicy”, otrzyma kilka wyników, dzięki czemu będzie w stanie zapoznać się z różnymi usługodawcami i wybrać tego, który najbardziej mu odpowiada.

Jakie korzyści płyną z posiadania wizytówki Google Moja Firma?

Ustaliliśmy już, czym jest wizytówka Google Moja Firma i jakie są jej założenia. Każdy przedsiębiorca może ją mieć– nie wymaga to dużego nakładu pracy, a znacząco wpływa na wyniki sprzedażowe firmy oraz wzrost ruchu na stronie. Jakie więc korzyści płyną z posiadania takiej wizytówki w wyszukiwarce?

  • poprawa widoczności

Jak w dzisiejszych czasach odbiorcy znajdują firmy, na których im zależy? Jak wynika ze statystyk na StatCounter GlobalStats, blisko 96% wszystkich wyszukiwań w Polsce odbywa się poprzez Google. Bycie widocznym zarówno w wynikach wyszukiwarki, jak i na mapach jest koniecznością – dzięki wyższej pozycji w rankingu możesz zyskiwać nowych klientów każdego dnia!

  • przypływ klientów na rynku lokalnym

Odbiorcy coraz częściej stawiają na lokalny rynek. W zeszłym roku ilość wyszukiwań „lokalizacja” + „firma” wzrosła aż o 80%! Dla przedsiębiorców zarządzających firmami z małego lub średniego sektora to bardzo ważna informacja! Brak wizytówki Google Moja Firma oznacza brak ingerencji w lokalne SEO – to z kolei może prowadzić do niewyświetlania się w blisko 50% wyszukiwań. Jak wynika z raportu stworzonego przez Safari Digital „16 Local SEO Statistics That Matter in 2022’’, aż tyle zapytań w Google to zapytania lokalne.

  • widoczność na mapie

W jakim celu ludzie korzystają z map Google? Ponownie odwołując się do raportu przygotowanego przez Safari Digital, aż 86% użytkowników tej aplikacji korzysta z niej do odnajdowania lokalnych sklepów i firm. Jeśli zastanawiasz się, jak dać się odnaleźć potencjalnym klientom, nie ma nic prostszego – zadbaj o firmową wizytówkę Google Moja Firma, dzięki której staniesz się widoczny na mapie!

  • budowanie zaufania wśród odbiorców

Z uwagi na nasycenie rynku, internauci są coraz bardziej sceptyczni względem marek prezentujących się w Internecie, zwłaszcza tych nowych. Jednym z najlepszych sposobów na zbudowanie zaufania jest stworzenie własnej wizytówki Google Moja Firma. Dzięki niej odbiorcy mogą w prosty i szybki sposób zweryfikować dane przedsiębiorstwa, jego lokalizację, zdjęcia prezentujące oferowane produkty lub usługi i przede wszystkim opinie dotychczasowych klientów – ze wspomnianego już wcześniej raportu przygotowanego przez Safari Digital wynika, że aż 90% konsumentów sprawdza recenzje firmy przed skorzystaniem z jej usług.

Skoro wiesz już, jakie korzyści płyną z posiadania firmowej wizytówki Google Moja Firma, warto zastanowić się, jakie czynniki wpływają na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Wszystkiego dowiesz się z dalszej części artykułu.

Jakie czynniki wpływają na pozycję wizytówki w Google?

Pozycjonowanie wizytówki w Google działa na podobnych zasadach, jak pozycjonowanie stron internetowych. Trzeba spełnić określone warunki, aby wyszukiwarka uznała, że to właśnie Twoja firma jest najlepszą odpowiedzią na zapytanie danego internauty. Jakie czynniki wpływają więc na widoczność wizytówki w Google Moja Firma?

  • trafność – dopasowanie treści w wizytówce do używanych przez internautów słów kluczowych

  • odległość – istotne jest, jak daleko od firmy znajduje się aktualnie użytkownik wyszukujący dane informacje

  • aktualizacja – do wizytówki na bieżąco muszą być dodawane nowe treści, a dane takie jak numery telefonów i adresy powinny być aktualne

  • rozpoznawalność – popularność firmy związana z konkretnymi frazami kluczowymi

Dodatkowo należy pamiętać o tym, że wizytówka Google Moja Firma, aby była skuteczna, musi być stale aktualizowana – powinna zawierać nowe zdjęcia, poprawne dane, takie jak numery telefonów i adres. Warto na bieżąco dodawać treści, aby zainteresować odbiorców na lokalnym rynku. To jedyny sposób na to, aby wizytówka stale poprawiała wskaźniki konwersji w firmie.

Kto może stworzyć dla Ciebie wizytówkę Google Moja Firma?

Jeszcze do niedawna do odbiorców w okolicy docierano za pomocą ulotek, czy też małych billboardów. Czasy jednak się zmieniają, a Internet zrewolucjonizował zarówno świat handlu, jak i samej reklamy. Obecnie nawet jeśli chcemy docierać do klientów lokalnie, powinniśmy zadbać o odpowiednią reklamę. Z pomocą przychodzi zespół doradców internetowych WeNet, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców, którzy chcą zainteresować swoją ofertą odbiorców na rynku lokalnym.

Zespół specjalistów WeNet oferuje szereg działań w ramach Marketingu Lokalnego, który będzie świetnym wsparciem dla Twojego biznesu. Dzięki wizytówce w Google Moja Firma zbudujesz rozpoznawalność marki, zyskasz nowe kontakty i staniesz się widoczny na rynku lokalnym.

Marketing Lokalny w WeNet to:

  •  Zweryfikowana wizytówka Google Moja Firma

Wizytówka Google Moja Firma to podstawowy element każdej lokalnej kampanii marketingowej. Dzięki unikalnym treściom przygotowanym przez zespół specjalistów WeNet, odbiorcy zainteresują się Twoją firmą! Odpowiednio skonfigurowana wizytówka oraz stale uzupełniane wpisy spowodują, że Twoja marka zyska uznanie na rynku!

  • Interaktywna prezentacja firmy w katalogach firm

Rozpoznawalność marki można budować poprzez wizytówki w katalogach firm, takich jak panoramafirm.pl oraz pkt.pl. Zespół doradców internetowych WeNet zadba o odpowiednie treści i wysokiej jakości grafiki oraz zawrze w Twoich wizytówkach najważniejsze informacje o firmie. Dzięki udostępnieniu lokalizacji na interaktywnej mapie, każdy odbiorca będzie w stanie odnaleźć siedzibę Twojego przedsiębiorstwa!

  • Szeroko zakrojony marketing treści

Obecność w mediach społecznościowych to w dzisiejszych czasach konieczność! Zespół doradców internetowych WeNet pomoże Ci o to zadbać! Dzięki chwytliwej reklamie i angażującym artykułom, przykujesz uwagę odbiorców na takich platformach jak Facebook czy YouTube!

  • Prezentacja oferty na platformach Marketplace

Coraz częściej internauci szukają firm oferujących konkretne usługi na portalach typu marketplace, takich jak Favore.pl. Dzięki WeNet będziesz miał pewność, ze Twoja marka tam widnieje! Jeśli zaś prowadzisz sklep internetowy – nic się nie bój! Specjaliści WeNet zadbają także o to! Twój e-sklep pojawi się na marketplace pkt.pl, dzięki czemu zyskasz mnóstwo nowych klientów!

  • Kampania kreująca pozytywny wizerunek firmy

Warto dodać także, ze dzięki zespołowi specjalistów WeNet Twoja reklama będzie podążać za odbiorcami potencjalnie zainteresowanymi Twoimi produktami lub usługami. Wszystko za zasługą kampanii Google Display Network. To dzięki niej w Internecie pojawiają się banery Twojej firmy, w ten sposób zapadniesz w pamięć wielu internautom!

Nie zwlekaj ani chwili dłużej i zadbaj o wizerunek swojej marki. Przedstaw się na rynku lokalnym i zyskaj zaufanie nowych odbiorców! Wejdź na WeNet.pl i skorzystaj z bezpłatnej wyceny – wspólnie z doradcą wybierzcie odpowiednią strategię dopasowaną do budżetu Twojej firmy!

Źródła:

https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/poland

https://www.safaridigital.com.au/blog/local-seo-statistics/

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.