article background

Czym jest marketing lokalny?

Czym jest marketing lokalny?

Prowadzisz własną firmę? A może dopiero planujesz jej założenie? W każdym z tych przypadków z pewnością zastanawiasz się, jak docierać do potencjalnych klientów. Aby kupujący mógł Cię dostrzec oraz chciał wrócić w przyszłości do oferowanych przez Ciebie produktów i usług, musisz zadbać o lepszą widoczność marki. Jeśli chcesz być tam, gdzie Twoi odbiorcy, to postaw na marketing lokalny! Czym jest ten rodzaj promocji oraz jak zwiększyć sprzedaż dzięki reklamie online – przeczytasz w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury!    

Dlaczego warto promować firmę na mapie lokalnego biznesu?

Czy wiesz, co sprawia, że jedno przedsiębiorstwo odnosi sukces, a inna marka z tej samej branży nie radzi sobie już tak dobrze? Choć na taki obrót spraw ma wpływ z pewnością wiele czynników, to jednym z kluczowych może okazać się skuteczna promocja. Co warto podkreślić, zazwyczaj walka o lepszą widoczność okazuje się sporym wyzwaniem – szczególnie w przypadku małych i średnich firm działających w regionie. 

Na szczęście, dziś ogromne możliwości w zakresie dotarcia do klienta, efektywnej rywalizacji z konkurencją czy rozwoju biznesu zapewnia marketing lokalny online. To świetne rozwiązanie, jeśli do tej pory bezskutecznie próbowałeś zaznaczyć swoją obecność na rynku. Zanim jednak dowiesz się, jakie kanały pozwolą Ci pozyskać nowych odbiorców z Twojej okolicy, to przekonaj się, dlaczego warto promować firmę w regionie dzięki kampanii reklamowej w Internecie.

Już na samym początku musimy zaznaczyć, że prowadzenie działań marketingowych opłaca się zawsze. To jeden z najlepszych sposobów, aby skutecznie rozwijać biznes. Nie pytaj więc, czy warto, a poznaj powody, dla których reklama biznesu lokalnego w sieci się opłaca.

  • Marketing lokalny online pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów

Czy wiesz, że już 46% wyszukiwań w Google to zapytania lokalne? Wspomniana statystyka nie tylko potwierdza, jak ważna jest promocja lokalnego biznesu, ale również fakt, że trudno dziś prowadzić skuteczną działalność bez obecności w sieci. Dla potwierdzenia tych słów można wskazać kolejne dane – otóż nawet 95% użytkowników zainteresowanych konkretną firmą, produktem czy usługą zaczyna poszukiwania od wyszukiwarki.

Co więc stanie się, jeśli klient nie znajdzie żadnej informacji o Twojej marce w Internecie? Z tego powodu może stracić zaufanie do firmy, co w konsekwencji sprawi, że skorzysta z oferty konkurencji. Aby do tego nie dopuścić, musisz zadbać o lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania na lokalne frazy.

  • Z marketingiem lokalnym budujesz pozytywny wizerunek w sieci

Wspomnieliśmy już o zaufaniu, które jest kluczem do sukcesu na linii klient – biznes. Niezbędnym elementem budowania lojalności i pewności w oczach odbiorców jest również dbanie o dobry wizerunek. Pamiętaj, że dziś nie wystarczy być w sieci. Niezwykle istotna okazuje się za to rozpoznawalność na lokalnym rynku oraz odpowiednia prezentacja online – stale aktualizowane i rzetelne informacje, opinie konsumentów oraz trwałe relacje to wizytówka firmy.    

Wszystko to zapewnia skuteczny marketing lokalny. Ale to niejedyne zalety takiej formy promocji – dzięki niej efektywniej targetujesz reklamy, zyskujesz dużą elastyczność w zakresie komunikacji czy zwiększasz zyski przedsiębiorstwa. Przede wszystkim jednak możesz w ten sposób niezwykle szybko stać się liderem w swojej branży. 

Chcesz wykorzystać ten potencjał i zadbać o widoczność swojej oferty na mapie lokalnego biznesu? Zaufaj doradcom internetowym WeNet, którzy gwarantują skuteczne sposoby na prezentację Twojej firmy, produktu lub usługi. Dołącz do 87% zadowolonych klientów – korzystaj z wiedzy specjalistów i zaplanuj skuteczną kampanię już teraz!

Co to jest lokalny marketing internetowy?

Stacjonarne prowadzenie biznesu w dzisiejszej rzeczywistości może okazać się niewystarczające. Chcąc podjąć rywalizację z konkurencją oraz odnieść sukces w regionie, należy budować widoczność swojej firmy na lokalnym rynku. Obecnie to właśnie Internet stanowi najważniejszą formę promocji i autokreacji.   

Nic więc dziwnego, że coraz większa liczba przedsiębiorców zaczyna inwestować w marketing lokalny. Dla uporządkowania warto wyjaśnić, że są to wszystkie działania, których celem jest wypromowanie marki, produktu lub usługi przy pomocy Internetu. Wykorzystanie różnego rodzaju narzędzi reklamowych w strategii pozwala zwiększyć widoczność firmy na lokalnym rynku i co za tym idzie – pozytywnie wpłynąć na wyniki sprzedaży.  

Marketing lokalny to również nowe podejście do promocji w sieci. Dziś coraz więcej przedsiębiorców skupia się w głównej mierze na budowaniu więzi z lokalnymi odbiorcami, zamiast w pierwszej kolejności próbować dotrzeć do klientów z całego kraju. To o tyle ważne, że dla wielu kupujących oferta regionalnego przedsiębiorstwa może okazać się bardziej atrakcyjna niż dużych ogólnopolskich firm.  

Wiesz już, że lokalny marketing internetowy skupia się na promocji marki oraz zdobywaniu klientów w konkretnym regionie. Jak się okazuje, do tego typu reklamy można wykorzystać podobne kanały jak przy pozycjonowaniu ogólnokrajowym. W ten sposób można pozyskać ruch z reklam (Google Ads czy Facebook Ads), ruch z mediów społecznościowych i serwisów zewnętrznych oraz ruch organiczny (bezpłatny) z wyszukiwarki. Różne będą jednak sposoby dotarcia do odbiorców.  

Wśród przedsiębiorców wciąż popularnością cieszy się błędne przekonanie, że promocja lokalna dotyczy wyłącznie firm działających na określonym obszarze. Pamiętaj, że tego typu marketing to szansa dla każdego biznesu. Bez względu na to, gdzie i na jaką skalę działasz, to możesz skorzystać z bogatej oferty WeNet. Wspólnie z doradcami internetowymi wybierzesz strategię promocji odpowiednią dla Twojego budżetu.   

Jak docierać do klientów z okolicy? Skuteczny marketing lokalny z WeNet

Lokalna promocja firmy składa się z szeregu spersonalizowanych i skierowanych do konkretnych kupujących działań, które wzajemnie się uzupełniają. Właśnie dlatego w ramach skutecznej strategii marketingowej – czyli pozyskującej klientów z regionu – musisz wdrożyć rozwiązania, dzięki którym:

  • zbudujesz widoczność marki i oferty,

  • wzmocnisz wizerunek i rozpoznawalność,

  • zadbasz o dobrą opinię i recenzje w sieci,

  • zbudujesz pozycję eksperta i zyskasz autorytet,

  • zaangażujesz odbiorców i stworzysz trwałe relacje,

  • pozyskasz nowe kontakty i zwiększysz sprzedaż. 

Wszystko to może Ci zagwarantować marka WeNet. Decydując się na współpracę z zespołem doradców internetowych, możesz w ramach Marketingu Lokalnego zyskać narzędzia zapewniające wizerunek, którego pozazdrości Ci konkurencja.

1. Zweryfikowana wizytówka Google Moja Firma

Czy wiesz, że możesz promować firmę na lokalnym rynku niezależnie od branży? Umożliwi Ci to założenie wizytówki w Google Moja Firma. W końcu jak już wiesz, nawet 95% kupujących korzysta z wyszukiwarki, poszukując produktów i usług. Doradcy internetowi też to wiedzą i dzięki GMB są w stanie pokazać Twoją firmę z jak najlepszej strony.

Aby zwiększyć widoczność na lokalne zapytania w wynikach wyszukiwania i mapach Google, specjaliści skonfigurują wizytówkę zgodnie ze standardami, przygotują unikalne teksty i zadbają o regularne wpisy. A ponieważ wyszukiwarka stale poszerza funkcjonalności narzędzia, to możesz mieć pewność, że doradcy zapewnią stałą aktualizację Twojej wizytówki.

2. Szeroko zakrojony marketing treści

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że media społecznościowe cieszą się niesłabnącą popularnością. Nic więc dziwnego, że Social Media takie jak np. Facebook czy YouTube stały się idealnym miejscem do promocji małych i średnich biznesów w sieci. Niezwykle popularnym narzędziem reklamowym – również na lokalnym rynku – okazuje się marketing treści.

Wszystko to możesz zyskać w ramach Marketingu Lokalnego od WeNet. Specjaliści w trakcie współpracy zadbają o rozpoznawalność Twojej marki w najpopularniejszych serwisach poprzez chwytliwe posty reklamowe i pokazy zdjęć prezentujące Twoją ofertę. Co więcej, uzupełnią te działania o artykuł dotyczący prowadzonej przez Ciebie działalności. Doradcy wykorzystają w pełni potencjał Twojej firmy.

3. Interaktywna prezentacja w katalogach firm

Trudno o lepszy sposób na zwiększenie rozpoznawalności i poprawę wizerunku małych i średnich przedsiębiorstw niż obecność w katalogach firm. Prezentacja w bazach branżowych takich jak np. PanoramaFirm.pl lub pkt.pl może pomóc nie tylko w budowaniu popularności przedsiębiorstwa, ale również w pozyskiwaniu wartościowego ruchu na strony WWW.   

Jeśli zdecydujesz się na ofertę WeNet, to doradcy internetowi przygotują dla Twojej firmy unikalne treści w atrakcyjnej formie, które zostaną uzupełnione o przyciągające uwagę elementy graficzne oraz kluczowe informacje. Ponadto na interaktywnej mapie zostanie zaznaczona lokalizacja Twojej siedziby, by każdy klient – nie tylko z  okolicy – mógł Cię z łatwością odnaleźć. 

4. Kampania kreująca pozytywny wizerunek firmy

Jednym z głównych celów marketingu lokalnego jest utrwalenie wizerunku Twojej marki w wyobraźni klientów. W końcu konkurencja jest ogromna, a to sprawia, że kupujący mogą w przypadku jakichkolwiek wątpliwości udać się w poszukiwaniu produktów czy usług pod inny adres.

Silną i stabilną markę Twojej firmy w sieci możesz zbudować z WeNet. Specjaliści w swoich działaniach, którzy od lat dbają o obecność małych i średnich firm w Internecie, przygotują dla Ciebie skuteczne banery reklamowe. Ponadto zaplanują i zrealizują kampanię w Google Display Network. Dzięki temu Twoja marka pojawi się wszędzie tam, gdzie są użytkownicy zainteresowani ofertą.

5. Prezentacja oferty na platformach Marketplace

Z dużą pewnością można założyć, że im więcej kanałów sprzedaży wykorzystasz w swojej strategii marketingowej, tym więcej potencjalnych klientów możesz pozyskać – a to powinno bezpośrednio wpłynąć na wyższy zarobek. Jeśli działasz więc w branży usługowej i szukasz nowych zleceń, to możesz wykorzystać potencjał platform produktowych i usługowych.

Współpracując z WeNet, nie musisz się jednak tym zajmować. Doradcy zaprezentują Twoją ofertę na portalu Favore.pl. Co dzięki temu zyskasz? Otóż możesz przede wszystkim zwiększyć zainteresowanie swoją działalnością. Specjaliści pomogą też przedsiębiorcom działającym w e-commerce. Jeśli prowadzisz swój sklep internetowy, to Twoja oferta będzie również aktywnie promowana na platformie Marketplace pkt.pl.     

Dlaczego warto promować firmę z WeNet? Podsumowanie

Jak widzisz, marketing lokalny stał się niezwykle ważny – szczególnie dla małych i średnich firm. Jeśli wciąż nie masz przekonania do tej formy promocji, to musisz wiedzieć, że może przynieść ona wymierne korzyści każdemu przedsiębiorstwu. Nie wierzysz?

Reklama firmy na mapie lokalnego biznesu to świetne rozwiązanie, jeśli dopiero przenosisz swój biznes do sieci. W ten sposób nie tylko ograniczysz koszty związane z marketingiem ogólnopolskim, ale również dużo łatwiej pozyskasz nową grupę klientów oraz pierwsze pozytywne opinie, które zaprocentują w przyszłości.

Marketing lokalny sprawdzi się również, gdy prowadzisz działalność w konkretnym regionie. Co ciekawe, z takiej promocji korzystają również rynkowi giganci, którzy chcą zdobyć pozycję lidera w branży. Obecnie nie wystarczy bowiem ciekawa oferta, aby wyprzedzić konkurencję. O klientów z okolicy można walczyć w szczególności dzięki skutecznej promocji.   

Chcesz zainwestować w marketing lokalny? Skorzystaj z pomocy doradców internetowych. Specjaliści rozumieją biznes i wiedzą, że właściciele małych i średnich firm nie mają czasu i często wystarczającej wiedzy, aby samodzielne prowadzić czynne działania w sieci. Właśnie dlatego marka WeNet w ramach usługi Marketingu Lokalnego oferuje rozwiązania, dzięki którym skutecznie zaprezentujesz swoją ofertę w Internecie.

Skorzystaj z wiedzy specjalistów, których skuteczność potwierdzają kolejne oznaczenia m.in. Godło Firma Przyjazna Klientowi oraz przynależność do Google Partners Premium. Pamiętaj, że na każdym etapie współpracy możesz korzystać ze wsparcia dedykowanego opiekuna. Doradcy internetowi zapewniają nie tylko obsługę od A do Z, ale również elastyczną politykę cenową – dzięki temu pozyskasz nowych klientów i nie przekroczysz swojego budżetu.

Więcej szczegółów na temat Marketingu Lokalnego znajdziesz na stronie WeNet.pl. Wykorzystaj potencjał swojej firmy i skutecznie rywalizuj z rynkową konkurencją. Sprawdź, jak łatwo możesz zyskać większą rozpoznawalność, pozytywny wizerunek i nowe kontakty!

Źródła:

16 Local SEO Statistics That Matter in 2022

Search Engine Market Share Poland

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.