Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

Czym jest marketing treści?

Czym jest marketing treści?

Marketing treści to przez ostatnie lata jedna z najważniejszych pozycji marketingu internetowego. To właśnie artykuły, podcasty, filmy generują największy ruch i są kluczowym element w budowaniu rozpoznawalności, a także wizerunku eksperta w danej branży. Dowiedz się, czym jest Content Marketing i z jakich elementów się składa.

Marketing lokalny Marketing lokalny

Co to jest Content Marketing, czyli marketing treści?

Marketing treści to strategia, która polega na pozyskiwaniu klientów i budowaniu z nimi relacji przy pomocy atrakcyjnych i pomocnych materiałów dotyczących danej działalności.

Wyjaśnijmy to na przykładzie.

Wyobraź sobie, że prowadzisz zakład fryzjerski. Żeby rozwijać swój Content Marketing, możesz rozpocząć prowadzenie bloga, na którym będziesz pisać o najmodniejszych fryzurach, kosmetykach do włosów czy innych tematach związanych z włosami.

Po czasie możesz stwierdzić, że warto rozbudować swoje treści o podcast albo materiały wideo przedstawiające działanie salonu. W ten sposób ściągasz do siebie klientki i klientów zainteresowanych tematem, generujesz ruch na swojej stronie i budujesz opinię eksperta w swojej branży.

Odpowiednio prowadzone działania wspierają pozytywny wizerunek marki, a także mają dobry wpływ na pozycjonowanie.

Promuj swoją firmę

Z czego składa się Content Marketing?

Marketing treści to bardzo rozbudowana gałąź e-marketingu. Poza wspomnianymi artykułami, podcastami i filmami masz do wyboru również inne formy, takie jak choćby: e-booki poradnikowe, newslettery, webinary, wirtualne konferencje czy działania w mediach społecznościowych.

Im więcej rodzajów treści tworzysz, tym większa szansa na dotarcie do nowych odbiorców. Miej świadomość, że wśród Twojej grupy docelowej są różne osoby. Jedni wolą czytać, drudzy słuchać, a jeszcze inny najlepiej przyswajają wiedzę, oglądając wideo.

Poza tworzeniem materiałów pamiętaj także o ich promocji. Udostępniaj treści w Social Mediach, zachęcaj do dyskusji na ich temat i zdobywaj nowych obserwujących. W ten sposób Twój Content generuje ruch, pracując na rozpoznawalność Twojej firmy.

pozycjonowanie treści seo

Content Marketing. Jak opracować strategię?

Aby opracować skuteczną strategię działania, musisz przemyśleć i zrealizować 5 punktów:

1. Wyznaczyć sobie realne i mierzalne cele

2. Określić, kto jest odbiorcą Twojej oferty

3. Ustalić, na jakie działania możesz sobie pozwolić

4. Zacząć tworzyć zaplanowane materiały

5. Rozpocząć dystrybucję i promocję

Pamiętaj, żeby na początku nie przesadzać z oczekiwaniami. Myśl realistycznie i stopniowo podnoś sobie poprzeczkę. Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność lub małą firmę, nie jesteś w stanie pisać artykułów, nagrywać podcastów i montować filmów. Wybierz jedną formę, która najbardziej Ci odpowiada.

Mierz siły na zamiary i stale monitoruj efekty. A jeśli potrzebujesz wsparcia, zgłoś się do doradców internetowych WeNet, którzy chętnie pomogą przygotować strategię dla Twojej firmy.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>

Jak tworzyć wartościowe treści?

Przygotowując treści, postaw na jakość. Tylko wartościowe materiały mają siłę przebicia i poprawiają Twoją pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.

Tak więc dobra treść powinna:

  • wyczerpywać poruszany temat,

  • odpowiadać na popularne pytania,

  • być atrakcyjna dla odbiorców,

  • spełniać założenia tytułu,

  • zawierać słowa kluczowe,

  • być przestawiona w prosty sposób,

  • wyjaśniać branżowe pojęcia.

W 2022 roku Google wprowadził aktualizację Helpful Content, która jeszcze bardziej niż dotychczas faworyzuje strony internetowe prezentujące wartościowe treści. Dlatego marketing treści staje się coraz ważniejszym elementem marketingu internetowego. Już nawet niewielkie firmy na swoich stronach internetowych prowadzą bloga lub publikują inne treści, aby przekonać do siebie klientów.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.