Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

Czym są internetowe katalogi firm?

Czym są internetowe katalogi firm?

Walka o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, a także boje o uwagę klientów wymagają pomysłowości i wiedzy. Dlatego stale powinieneś poszerzać swoje horyzonty, jak budować rozpoznawalność swojej firmy. Jedną z metod jest dodawanie danych do internetowych katalogów firm. Co to takiego i w czym może pomóc? O tym piszemy w niniejszym artykule.

Marketing lokalny Marketing lokalny

Co to jest internetowy katalog firm?

Internetowe katalogi firm to miejsca, gdzie przedsiębiorcy mogą tworzyć (za darmo lub odpłatnie) wirtualne wizytówki swoich działalności.

W sieci znajdziesz katalogi ogólne (adresowane do wszystkich), a także branżowe, do których informacje dodają przedstawiciele konkretnych branż (np. motoryzacja, przemysł, turystyka, beauty itd.).

W takie wirtualnej wizytówce – nazywanej również NAP (Name, Address, Phone Number) – możesz dodawać podstawowe dane swojej firmy, czyli właśnie nazwę, lokalizację i dane kontaktowe (numer telefonu, e-mail, linki do Social Mediów).

Poza tym w takich katalogach jak: Panorama Firm, BiznesFinder lub PKT.pl masz możliwość prezentować grafiki i materiały wideo dotyczące Twojej działalności. Co więcej, klienci mogą także komentować i oceniać Twoją ofertę.

Tak więc w rozbudowanych katalogach firm jest miejsce na:

  • podstawowe dane (nazwa, adres, kontakty),

  • godziny otwarcia,

  • adres WWW i linki do Social Mediów,

  • rozbudowany opis działalności,

  • galerię i materiały wideo,

  • mapę z lokalizacją,

  • komentarze i oceny klientów,

  • artykuły eksperckie,

  • słowa kluczowe dot. branży.

To spora paleta możliwości, która pozwala w pełni przedstawić klientom firmę. Jednak, żeby zrobić to dobrze, musisz z zamysłem stworzyć wizytówkę online (o czym piszemy nieco dalej).

Promuj swoją firmę

Czy warto dodać firmę do katalogów online?

Istnieją dwie korzyści z dodawania firm do katalogów.

  • Po pierwsze: szansa na zdobycie nowych klientów, którzy korzystają z takich miejsc, by szukać produktów lub usług.

  • Po drugie: obecność w wartościowych katalogach firm wspiera działania SEO, czyli poprawia pozycję Twojej firmy w wynikach wyszukiwania i zwiększa jej widoczność. A to za sprawą metody Link Building, tzn. pozyskiwania linków zewnętrznych, które prowadzą na Twoją stronę WWW z innych witryn.

Pamiętaj jednak, żeby nie dodawać danych do pierwszych lepszych katalogów. Staraj się je selekcjonować i wybierać te najbardziej popularne, a także doceniane przez wyszukiwarkę Google. Tylko obecność w wartościowych katalogach może pozytywnie wpłynąć na rozwój Twojej firmy w sieci.

Co równie ważne, zapisuj, gdzie dodajesz dane swojej firmy i we wszystkich miejscach podawaj te same dane. Jeśli informacje w katalogach będą się różnić, algorytmy wyszukiwarek, a także klienci, gorzej ocenią Twoją działalność.

Przykładowo, jeśli w jednym katalogu masz zapisane inne godzinny otwarcia niż w drugim, ani wyszukiwarka, ani użytkownicy nie są w stanie zweryfikować, które dane są prawdziwe. A to negatywnie wpływa na odbiór Twojej firmy.

Jak prezentować firmę w katalogach firm?

Warto szukać wartościowych katalogów, ale także samemu trzeba się postarać, żeby firma była prezentowana jak najlepiej.

Dlatego zadbaj o:

  • atrakcyjny opis firmy,

  • aktualne i prawdziwe informacje,

  • pełny opis swojej oferty (produktów lub usługi),

  • poprawność językową,

  • wysokiej jakoś zdjęcia,

  • zagęszczenie słów kluczowych,

  • pozytywne opinie klientów.

Innymi słowy: postaraj się wczuć w swojego klienta, który poszukuje konkretnej oferty. Zastanów się, jakie informacje go interesują i co koniecznie powinien wiedzieć, żeby zdecydować się na zakup u Ciebie.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>

Internetowe katalogi firm – podsumowanie

Jak widzisz, katalogi firm online to ciekawy i łatwy sposób na pozyskiwanie nowych klientów. Żeby jednak tak się stało, musisz pamiętać o kilku podstawowych zasadach, czyli wybierać tylko katalogi wysokiej jakość oraz pamiętać o tym, żeby dane były jednolite i aktualne.

Jeśli zachowasz te warunki, masz szansę pokazać swoją firmą nowym osobom, a także poprawić pozycję strony internetowej w rankingu Google, a to spory krok w kierunku rozwoju.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.