Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

Jak działają reklamy na Facebooku?

Jak działają reklamy na Facebooku?

Social Media rozwijają się w błyskawicznym tempie, przez co tworzą niemal nieograniczone pole do działania dla biznesu. W końcu większość użytkowników wykorzystuje media społecznościowe m.in. do poszukiwania informacji o firmach i ich ofertach. Choć serwisy takie jak np. Instagram czy TikTok stanowią coraz większą konkurencją, to wciąż Facebook jest kluczowym źródłem dotarcia do klienta. Wykorzystaj w pełni potencjał platformy i sprawdź, jak działają reklamy na FB. 

Marketing lokalny Marketing lokalny

Co to jest Facebook Ads?

Instagram, LinkedIn, Twitter – to popularne portale społecznościowe, które stanowią ważny kanał marketingowy dla wielu przedsiębiorców działających w sieci. Od lat prym wśród skutecznych narzędzi wiedzie jednak Facebook. Niestety darmowa promocja wymaga dziś wiele pracy i wysiłku, a zasięg firmowych fanpage’y został w tym medium znacznie ograniczony. 

To świetny powód, aby pomyśleć o inwestycji w Facebook Ads. Ten popularny system reklamowy pozwala tworzyć i prowadzić kampanie promocyjne w serwisach społecznościowych należących do firmy Meta. Poza FB są to więc Instagram, Messenger czy Audience Network. W ten sposób możesz docierać z przekazem reklamowym do sporej części internautów w Polsce.

Promuj swoją firmę

Reklama na Facebooku – jak działa?

Myślisz o marketingu w mediach społecznościowych? Firmowy fanpage na FB to dziś właściwie podstawa. To dzięki niemu możesz bowiem pozyskać ruch organiczny, czyli dotrzeć do fanów zupełnie za darmo. Aby jednak zwiększyć liczbę konwersji (pożądanych działań ze strony użytkowników), postaw na reklamy płatne.     

Firma Meta przygotowała specjalne narzędzie do prowadzenia tego rodzaju kampanii internetowych. Menedżer Reklam (Facebook Ads Manager) pozwala tworzyć różne kreacje promocyjne, profilować odbiorców czy zarządzać budżetem. Jeśli chcesz wyemitować płatne treści, to musisz określić cel, grupę docelową, budżet oraz format reklamy.

Tego rodzaju optymalizacja kampanii jest niezwykle istotna, ponieważ system Facebook Ads działa na zasadzie aukcji. Algorytmy wyświetlają konkretnemu odbiorcy reklamę, która została oceniona jako najbardziej wartościowa pod względem m.in.:

  • ceny (wskazanej przez reklamodawcę stawki),

  • jakości (dostosowania kreacji do preferencji i potrzeb użytkownika)

  • prawdopodobieństwa wejścia w interakcję (osiągnięcia założonego celu).

Tworząc kampanię, decydujesz również o tym, gdzie mają pojawić się stworzone przez Ciebie reklamy. Mogą to być różne miejsca na Facebooku – od tablicy użytkownika, przez serwis Marketplace i zakładkę Stories, po prawą kolumnę platformy.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>

To jednak jeszcze nie wszystko! Emisja przekazu reklamowego może dotyczyć też Instagrama (zarówno tablicy internautów, jak i Stories), Messengera (reklamy pojawiają się pomiędzy wiadomościami) czy Facebook Advertising Network. 

Jak działa reklama na Facebooku

Jak wygląda tworzenie kampanii reklamowych na Facebooku?

Aby promować płatne treści w systemie Facebook Ads, musisz wykonać trzy kluczowe kroki.

  1. Stwórz kampanię i określ jej cel reklamowy (rozpoznawalność, aktywność, ruch, kontakty, promocja aplikacji, sprzedaż). 

  2. Zoptymalizuj zestaw reklam – wskaż odpowiednie targetowanie, ustal budżet, określ miejsce i czas wyświetlania.

  3. Przygotuj reklamę – napisz treść i wybierz właściwy format (film, obraz, karuzela, kolekcja, materiał błyskawiczny).

W płatne kampanie na FB możesz zainwestować, nawet jeśli nie masz dużego budżetu. Pamiętaj, że tego rodzaju reklama pozwala nie tylko dotrzeć do dużej liczby potencjalnych odbiorców, ale również:

  • zwiększyć świadomość marki,

  • pozyskać kontakty biznesowe,

  • zbudować społeczność wokół firmy,

  • poprawić wskaźnik konwersji,

  • promować inne narzędzia marketingowe np. stronę WWW. 

A jeśli nie masz czasu, aby zadbać o marketing swojego biznesu w sieci, to skorzystaj z oferty WeNet. Doradcy internetowi pokażą Twoją firmę i ofertę online. Już teraz wykorzystaj tę szansę i zyskaj większą rozpoznawalność, pozytywny wizerunek oraz nowe kontakty. Zamów darmową wycenę, aby poznać więcej szczegółów. Bądź widoczny dla swoich klientów – również na Facebooku!

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.