Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

Jak prowadzić firmę w Social Mediach?

Jak prowadzić firmę w Social Mediach?

Prowadzisz profil firmy w mediach społecznościowych, ale Twoje działania nie przynoszą pożądanych efektów? Zapoznaj się z naszym artykułem, który pomoże Ci rozwinąć skrzydła i zdobywać nowych obserwujących. Prezentujemy 5 kroków, które przybliżą Cię do sukcesu!

Marketing lokalny Marketing lokalny

1.     Opracuj strategię

Na dobry początek opracuj swoją Social Media strategię, tzn. określ realne cele, które chcesz osiągnąć (np. X obserwujący w Y czasu).

Poza tym koniecznie dowiedz się, kto jest zainteresowany Twoją ofertą, innymi słowy: kto należy do Twojej grupy docelowej. To konieczne, żeby ustalić, w jaki sposób będziesz komunikować się ze swoimi potencjalnymi klientami.

Ale przede wszystkim sprawdź, które medium najlepiej pasuje do Twojej branży: Facebook, Twitter, Instagram czy może jeszcze jakiś inny serwis. Żeby się zainspirować, zerknij na działania konkurencji.

Promuj swoją firmę

2.     Postaw na wartościowe treści

Już wiesz, kto jest Twoim odbiorcą, więc teraz czas na tworzenie treści, które będą przydatne i atrakcyjne dla Twojej grupy docelowej.

Pamiętaj, żeby na swoich profilach w mediach społecznościowych, wypełnić wszystkie niezbędne pola oraz jasno i ciekawie opisać swoją działalność.

Publikuj treści różnego rodzaju (zdjęcia, teksty, filmy) i sprawdzaj, co najbardziej podoba się obserwującym. W podobny sposób ustal dni i godziny publikacji. Upewnij się, że publikujesz w momencie, kiedy Twoi odbiorcy korzystają z portalu.

Wybierz dominujący rodzaj materiałów, tzn. ustal, czy chcesz bawić swoich odbiorców czy może edukować i staraj się trzymać obranej strategii. Zachowaj także spójność w językowym i graficznym stylu komunikacji.

3.     Promuj swój profil

Nawet najlepsze treści bez odpowiedniej promocji nie spełniają swojej funkcji. Dlatego, gdy widzisz w jakimś poście potencjał, zacznij go promować, żeby zobaczyła go większa grupa użytkowników.

Gdy jakiś post odniósł sukces np. na Facebooku, odpowiednio dostosuj go do innego medium (np. Instagrama) i tam opublikuj. Recykling treści to bardzo popularna metoda na maksymalizowanie efektów.

Zachęcaj także swoich pracowników i klientów do pisania o firmie. To dobry sposób na dotarcie do nowych odbiorców. Jeśli to możliwe, zacznij współpracować z ludźmi znanymi w branży. Ich autorytet może pomóc Twojej firmie.

Marketing w Social Mediach

4.     Buduj społeczność wokół firmy

Jak sama nazwa wskazuje, media społecznościowe służą do budowania społeczności. Dlatego stale dyskutuj ze swoimi odbiorcami. Zadawaj im pytania, odpowiadaj na komentarze i wiadomości prywatne.

Bierz także udział w dyskusjach branżowych poza swoim profilem. Dzięki temu zaznaczasz swoją obecność i zyskujesz szansę na pokazanie się nowym odbiorcom, którzy do tej pory nie słyszeli o Twoim istnieniu.

Żeby nawiązać nić porozumienia z klientami, spróbuj tworzyć posty, które nawiązują do bieżących wydarzeń. Np. do trwających zawodów sportowych czy świąt. W ten sposób łatwiej znaleźć wspólny język i zachęcać do interakcji.

5.     Sprawdzaj wyniki działań

Aby wiedzieć, czy Twoje działania przynoszą efekty, stale analizuj wyniki. Sprawdzaj statystyki wyświetleń i kliknięć. Postaraj się ustalić, jakiego rodzaju posty najbardziej podobają się Twoimi odbiorcom.

Twórz raporty i wyciągaj wnioski, aby kolejne miesiące przynosiły jeszcze lepsze efekty. Pamiętaj, żeby stawiać przed sobą realne cele. Rób małe kroki. Zbyt wygórowane oczekiwania na początku mogą tylko zniechęcić Cię do dalszego działania.

marketing_lokalny_v2

Jak prowadzić Social Media firmy? Podsumowanie

Media społecznościowe to świetne narzędzie do promocji firmy i komunikacji z klientami. Ma wiele zalety, ale wymaga także uważności, wsłuchania się w swoich odbiorców oraz wyczucia.

Aby profil na Facebooku lub Instagramie przynosił zyski, musisz próbować. Pewnie na początku popełnisz kilka błędów, ale nie zrażaj się. Jeśli masz pytania i chcesz zwiększyć aktywność w Social Mediach, skontaktuj się z doradcami internetowymi WeNet, którzy pomogą rozwinąć Twoją działalność.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.