Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

Ile kosztuje SEO?

Ile kosztuje SEO?

Czy wiesz, że jeśli klient chce dowiedzieć się więcej o Twojej ofercie, to najpewniej użyje w tym celu wyszukiwarki? Aby umożliwić odbiorcom odnalezienie witryny w wynikach wyszukiwania, musisz zainwestować więc w pozycjonowanie. Nie wiesz, ile kosztuje SEO? Przeczytaj tekst i przekonaj się, jak dużo musisz zainwestować, by poprawić wyniki w Google.  

SEO SEO

Czy warto zainwestować w SEO strony internetowej?

Chcesz zwiększyć widoczność marki w sieci? Kluczem do sukcesu nie jest już tylko witryna WWW, a jej skuteczne pozycjonowanie. Optymalizacja strony pod wyszukiwarki umożliwia dotarcie do klientów w momencie, gdy sami poszukują oferty Twojej firmy.

Działania SEO wymagają śledzenia aktualizacji, specjalistycznej wiedzy, fachowych narzędzi oraz nakładu pracy. A to wszystko ma swoją cenę! Koszt pozycjonowania przestaje być jednak wydatkiem, kiedy zaczyna przynosić wymierne korzyści.

SEO – ile kosztuje?

Optymalizacja strony pozwoli Ci uzyskać lepsze pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Określenie „bezpłatnych” oznacza, że nie płacisz za samą obecność w Google. Działania, dzięki którym możesz znaleźć się wysoko w rankingu, wiążą się już jednak z pewnymi kosztami. Za co konkretnie płacisz w SEO?

pozycjonowanie strony WWW - ile kosztuje

1. Audyt strony WWW

Każda optymalizacja zaczyna się od audytu SEO. Narzędzie pozwala ocenić witrynę pod kątem czynników, które wpływają na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz ograniczyć koszty, możesz wybrać darmowy audyt SEO od WeNet. Pamiętaj jednak, że samo wprowadzanie zmian (wskazanych w analizie) wymaga już inwestycji.

Zrób audyt SEO

2. Dobór słów kluczowych

Istotnymi działaniami w ramach SEO są analiza konkurencji oraz dobór słów kluczowych.

To od liczby fraz oraz ich popularności zależy często cena za usługi pozycjonowania. Zapewne już rozumiesz, że im bardziej rozbudowana oferta Twojej firmy, tym większe poniesiesz koszty.   

Na ostateczny wydatek składa się praca specjalisty oraz czas, który poświęci na analizę słów kluczowych. Koszt jest też uzależniony od narzędzi i konkurencji na wybrane zapytania.

3. Techniczna optymalizacja strony WWW

Celem działań SEO jest odpowiednio zoptymalizowana witryna. Cennik pozycjonowania uwzględnia więc zakres prac, jakie należy wykonać, aby dopasować stronę do wymogów wyszukiwarki.

Wszystkie praktyki, które sprawiają, że witryna jest konkurencyjna w Google, będą generować koszty związane z pracą fachowców oraz wykorzystanymi narzędziami. Na ostateczną cenę mogą mieć wpływ też wszelkie trudności związane z budową i architekturą strony WWW.   

4. SEO copywriting

Wysoko w rankingu Google można znaleźć tylko te teksty, które są wartościowe dla odbiorców. Cena za pozycjonowanie zależy więc też od tego, czy na stronie zostały opublikowane wysokiej jakości i poprawnie zoptymalizowane teksty oraz opisy. Jeśli nie, to potrzebna jest dodatkowa inwestycja.

5. Link building

Duży wpływ na ostateczny koszt SEO ma budowa wartościowego profilu linkowego.

Na cenę oddziałuje głównie zróżnicowanie źródeł pozyskiwania odnośników. Mogą to być np. linki zewnętrzne w wartościowych serwisach czy wizytówka z adresem w Google Moja Firma. Ze względu na liczne aktualizacje wyszukiwarki link building wymaga dużych nakładów finansowych.

6. Stały monitoring i analityka

Wprowadzenie zmian na podstawie stałej analizy i monitoringu efektów – bez względu na to, czy wiąże się z aktualizacjami Google, czy też brakiem wyników – niesie za sobą kolejne koszty. Musisz bowiem sprawdzić inne narzędzia, pozyskać nowe źródła linków czy opublikować treści na kolejnych portalach.

Na ostateczny koszt SEO wpływa ponadto wiele różnych czynników – od historii domeny i konkurencyjności branży, przez rodzaj i wielkość strony oraz liczbę wprowadzonych zmian, po zastosowane narzędzia i zasięg pozycjonowania.

co wpływa na koszt SEO

Choć walczysz o lepszy ranking w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, to musisz ponieść wydatki, aby zacząć pojawiać się tam, gdzie są potencjalni klienci Twojej oferty. Możesz skorzystać w tym celu z pomocy specjalistów WeNet. Zacznij działać i przekonaj się, że raz wypracowane rezultaty pozwolą Ci pozyskiwać odbiorców coraz niższym kosztem. Zamów darmową wycenę i dowiedz się, ile musisz zainwestować.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.