article background

Jak pozycjonować stronę?

Jak pozycjonować stronę?

Prowadzisz własny biznes? To świetnie! Musisz jednak zdać sobie sprawę z faktu, że bez względu na to, jakie usługi oferujesz, co sprzedajesz i w jakiej branży działasz, to aby odnieść sukces, musisz promować swoją markę w sieci. Poza firmową witryną – która stanowi podstawę obecności w Internecie – należy postawić w tym celu na działania SEO. Jednak najpierw musisz dowiedzieć się, jak pozycjonować stronę, aby docierać do nowych odbiorców i zyskać przewagę nad konkurencją. Najważniejsze praktyki znajdziesz w poniższym tekście. Zapraszamy do lektury!

SEO SEO

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Internet stał się obecnie dla wielu ludzi głównym źródłem informacji. Nie wierzysz? Potwierdzają to statystyki! Otóż według raportu Digital 2022 użytkownicy w Polsce korzystają z nieograniczonych możliwości online przez 6 godzin i 39 minut dziennie. Co więcej, duża część internautów szuka w sieci nie tylko odpowiedzi na pytania, ale w szczególności konkretnych usług i produktów – tak robi ponad 77% badanych według GUS.

Jeżeli prowadzisz własną działalność, to kluczowy może okazać się dla Ciebie fakt, że użytkownicy korzystają w tym celu przede wszystkim z wyszukiwarki Google. Nie dziwi więc, że obecnie priorytetem każdego przedsiębiorcy stało się zdobycie przez firmową witrynę jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Z pewnością zastanawiasz się teraz, jak zdobyć lepszą widoczność w sieci? Jeżeli reklama w Google stanowi dla Ciebie zbyt duży wydatek, to musisz zainwestować w pozycjonowanie stron WWW. Za tym tajemniczym terminem – określanym również jako SEO (ang. Search Engin Optimization) – kryją się różnorodne praktyki, dzięki którym witryna może uzyskać wyższe pozycje w darmowych wynikach wyszukiwania.

Lepsza widoczność w sieci, większe zaufanie do marki oraz nowi klienci – to tylko kilka spośród wielu zalet, jakie zapewnia optymalizacja strony pod wytyczne wyszukiwarki. Czasem jednak pierwsze efekty możesz zauważyć dopiero po kilku miesiącach. Pozycjonowanie jest bowiem procesem:

  • złożonym – obejmuje wiele działań on i off-site (na stronie oraz poza nią), dzięki którym strona może plasować się wysoko w wynikach wyszukiwania na różne słowa kluczowe,

  • długotrwałym – wymaga ciągłej pracy nad witryną i jej dostosowywania do wytycznych Google oraz aktualizacji algorytmów.  

Jeśli więc nie masz umiejętności i czasu, by wszystkim zająć się samodzielnie, to walkę o wyższą pozycję Twojej strony WWW w rankingu powierz specjalistom z WeNet. Doradcy internetowi zrozumieją Twój biznes i zaproponują pakiet dopasowany do potrzeb Twojej firmy. Nie czekaj i już teraz zwiększ swoją szansę na lepszą widoczność w Google. 

Zrób audyt SEO

Co wpływa na pozycjonowanie strony WWW?

Wiesz już, że użytkownicy najczęściej wykorzystują wyszukiwarkę w poszukiwaniu informacji o markach, produktach i usługach. Internauci stosują w tym celu odpowiednie słowa kluczowe. Następnie wybierają spośród stron WWW widocznych w wynikach wyszukiwania tę, którą algorytmy umieściły wysoko – zazwyczaj w Top 10 rankingu.

A ponieważ na każde zapytanie użytkownika pojawia się mnóstwo adresów, to muszą zostać one uprzednio odpowiednio sklasyfikowane. Aby dostarczyć jak najbardziej trafny i jednoczenie wartościowy dla internautów ranking, Google wprowadza wiele wymogów, zmian i aktualizacji w swoich algorytmach. Tym, co wpływa na pozycjonowanie strony, są więc czynniki rankingowe.

Z racji tego, jeśli chcesz wypracować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, a następnie skutecznie je utrzymać, to musisz dostosować swoją stronę WWW do wciąż zmieniających się wytycznych wyszukiwarki. Jakie elementy witryny ocenia Google, wiedzą doradcy internetowi WeNet. Nic więc dziwnego, że od lat pozyskują jakościowy ruch na witryny swoich klientów.

Jak wypozycjonować stronę WWW? 5 kroków do lepszej pozycji w Google

Skoro przedstawiliśmy już odpowiedź na pytanie, co to jest SEO, to warto przejść do wykorzystania tej wiedzy w praktyce. Jeśli chcesz skutecznie walczyć z konkurencją i zyskać widoczność w wynikach wyszukiwania, to musisz prowadzić działania on- i off-site. Przedstawiamy, jak pozycjonować stronę w Google, aby skutecznie pozyskiwać klientów.

1. Przeprowadź audyt SEO i przeanalizuj swoją stronę

Jak już wiesz, na widoczność witryny w sieci wpływa szereg czynników, o które należy zadbać. Ocena strony WWW pod kątem odpowiedniej optymalizacji jest więc kluczem do podjęcia działań i wzmocnienia pozycji firmy w Google. Nieodłącznym elementem skutecznego pozycjonowania jest więc audyt SEO. To właśnie od niego należy zacząć walkę o lepszy ranking w wynikach wyszukiwania.

Możesz skorzystać w tym celu z narzędzia od WeNet, które zostało stworzone z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach, przez co pozwala niezależnie od znajomości technicznych aspektów, wstępnie ocenić potencjał strony w zakresie promocji w wyszukiwarce.

Audyt SEO w niecałą minutę dokona analizy Twojego serwisu i przedstawi kluczowe parametry w postaci raportu, a Ty szybko i zupełnie za darmo otrzymasz kompleksowy zestaw informacji.

Co ważne, narzędzie od WeNet nie tylko wskazuje mocne i słabe elementy w strukturze strony czy treści, ale również dostarcza wskazówki, co należy poprawić. Decydując się na to rozwiązanie, zyskasz porady od specjalistów, jakie działania musisz podjąć, aby zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania. 

2. Dobierz odpowiednie słowa kluczowe

Czy wiesz, że jedną z przyczyn braku ruchu organicznego (bezpłatnego) na stronach internetowych jest nieodpowiedni dobór słów kluczowych? To zaś przekłada się na znikome zainteresowanie produktami lub usługami w sieci i utratę potencjalnych klientów. Analiza popularnych fraz związanych z branżą jest więc ważnym etapem pozycjonowania strony WWW w Google.

Aby osiągnąć sukces w darmowych wynikach wyszukiwania, musisz dowiedzieć się więc, czego szukają w wyszukiwarce użytkownicy, którzy mogą okazać się zainteresowani Twoją ofertą. To właśnie bowiem frazy stosują klienci, aby znaleźć odpowiedzi na swoje zapytania. Do analizy możesz wykorzystać takie narzędzia jak np. Google Search Console, Senuto czy Semstorm.

Pamiętaj, że skuteczne pozycjonowanie słów kluczowych wymaga nie tylko użycia fraz ogólnych (np. SEO), ale również bardziej szczegółowych – zwanych też long tail (np. co to jest SEO). Poprawę widoczności w wyszukiwarce zauważysz, jeśli zastosujesz tego typu frazy w treściach, meta tagach, nagłówkach, odnośnikach czy Social Mediach.

3. Pisz unikalne i wartościowe treści SEO

Istnieje wiele czynników rankingowych, od których zależy pozycja Twojej firmowej witryny w Google. Trudno jednak myśleć o Top 10 wyników wyszukiwania bez wartościowej treści na stronie WWW. Aby zyskać lepszy ranking, musisz postawić na SEO copywriting, polegający na tworzeniu merytorycznych, unikalnych, nasyconych frazami tekstów, które wyczerpują temat i angażują odbiorców.

Warto wiedzieć, że wyszukiwarka docenia wysokiej jakości materiały, które najlepiej odpowiadają na zapytania użytkowników oraz są zgodne z wytycznymi. W ramach pozycjonowania musisz więc nie tylko pisać atrakcyjne artykuły eksperckie oraz opisy, ale również optymalizować i aktualizować te, które już zostały opublikowane.

Aby skutecznie pozycjonować stronę, warto przy tworzeniu treści, kierować się następującymi zasadami:

  • stosuj właściwe słowa kluczowe do poruszanej tematyki,

  • stawiaj na unikatowe wpisy oraz unikaj duplikatów treści,

  • odpowiadaj na popularne zapytania użytkowników sieci,

  • publikuj różnorodną zawartość – artykuły, podcasty, filmy itd.,

  • twórz odpowiednie meta dane (tytuły i opisy dla wyszukiwarki),

  • postaw na przejrzystą, czytelną i atrakcyjną dla odbiorców formę, 

  • stosuj budzące ciekawość tytuły oraz właściwą hierarchię nagłówków,  

  • dziel się fachową wiedzą, wyczerpuj temat i zostań ekspertem w branży,

  • zadbaj o prawidłowe linkowanie wewnętrzne pomiędzy publikacjami,

  • unikaj błędów oraz pisz rzeczowo, konkretnie i prostym językiem korzyści, 

  • korzystaj z różnych materiałów wizualnych w treści np. zdjęć czy wideo.   

Jak widzisz, skuteczny SEO copywriting obejmuje działania, które nie tylko są zgodne z wytycznymi Google, ale również mogą sprawić, że pozyskasz wartościowy ruch na stronie.

Sprawdź, jak Google ocenia Twoją stronę >>>

4. Zoptymalizuj swoją witrynę pod względem technicznym

Jak już wspominaliśmy, poprawa widoczności w wyszukiwarce wymaga dostosowania się do wymagań Google pod względem jakościowym i technicznym. Zdecydowanie pomoże Ci w tym audyt SEO, dzięki któremu uzyskasz informacje o kondycji Twojej strony i wytyczne dotyczące zmian, które należy na niej wdrożyć.

Kluczem do sukcesu jest więc techniczna optymalizacja witryny, w ramach której musisz podjąć kilka istotnych działań SEO on-site.

  • Stwórz proste adresy URL

Adres URL to ciąg znaków, na który składają się nazwy protokołu, domeny i ścieżki. Pomagają one robotom wyszukiwarki oraz użytkownikom lepiej zrozumieć zawartość na konkretnej podstronie. Warto je więc odpowiednio zoptymalizować – powinny być jednocześnie łatwe do zapisania, zwięzłe i opisowe. Warto, aby takie linki zawierały również frazy kluczowe.  

  • Wdróż mapę strony

Kolejnym elementem, który sprzyja skutecznemu pozycjonowaniu, jest mapa strony. Dzięki niej roboty Google łatwiej poruszają się po witrynie i rozumieją jej strukturę. Wdrożenie sitemap przyśpiesza również indeksowanie kluczowych podstron i pozwala pominąć te, których nie chcemy uwzględniać w indeksie wyszukiwarki.

  • Przygotuj poprawne meta dane

Czy wiesz, że to od meta danych w duży stopniu zależy, czy użytkownik zdecyduje się skorzystać z Twojej witryny? Meta title, czyli tytuł strony to kluczowy czynnik rankingowy, a razem z meta opisem są widoczne w wynikach organicznych. Powinny nie tylko mieć odpowiednią długość (aby w całości były widoczne w wynikach wyszukiwania), ale również  opisywać zawartość i zawierać atrakcyjne wezwania do działania np. „Pobierz” czy „Przeczytaj”.

  • Zapewnij responsywną wersję strony

Dostosowanie zarówno strony WWW, jak i e-sklepu do wszystkich urządzeń – w tym smartfonów – to jedno z kluczowych działań SEO. Dzieje się tak dlatego, że zgodnie z ideą Mobile-First Index boty oceniają witryny na podstawie ich mobilnych wersji. Dzięki technologii RWD Twój serwis staje się responsywny, czyli dopasowuje się do różnych szerokości ekranów.

  • Wykorzystaj linkowanie wewnętrzne

W ramach SEO musisz zoptymalizować również linkowanie wewnętrzne. Wykorzystanie odnośników ułatwi komfortowe poruszanie się po witrynie WWW i dotarcie do konkretnych treści. Dzięki temu wesprzesz również indeksowanie, a to sprawi, że część podstron pojawi się szybciej w rankingu Google.

  • Zoptymalizuj grafiki

Jednym z obowiązkowych zadań w ramach pozycjonowania stron WWW jest optymalizacja grafik. Wykonaj ją właściwie, a nie tylko zadbasz o kwestię wizualną, ale również wpłyniesz na szybkość witryny i jej widoczność w wyszukiwarce (np. w sekcji „Grafika” w Google). Publikując w serwisie materiały graficzne, stawiaj na prawidłowo wykadrowane, właściwie opisane i zapisane w odpowiednim formacie grafiki z alternatywnym tekstem.  

  • Wdróż dane strukturalne oraz przekierowania

Chcesz przenieść konkretną treść ze swojej strony internetowej pod inny adres URL? Za pomocą przekierowań zrobisz to bez utraty efektów SEO. Poza ich wdrożeniem musisz zadbać również o dane strukturalne, czyli elementy kodu witryny, które wyróżniają wynik spośród innych w wyszukiwarce.   

  • Zainstaluj certyfikat SSL

„Strona niezabezpieczona” – to komunikat, który odstrasza użytkowników sieci. Aby temu zapobiec, musisz wdrożyć w serwisie certyfikat SSL. Ten popularny protokół sieciowy zabezpiecza połączenia internetowe oraz dane Twoje i Twoich klientów. Pamiętaj, że bezpieczna witryna nie tylko wzbudza zaufanie internautów, ale również lepiej się pozycjonuje.

  • Zadbaj o szybkość ładowania witryny

Skuteczne pozycjonowanie e-commerce oraz firmowych stron WWW obejmuje również taki aspekt działania witryny jak szybkość jej ładowania. To ważny czynnik rankingowy (element aktualizacji Core Web Vitals), który wpływa również na zaangażowanie użytkownika – a zmniejsza się ono z każdą kolejną sekundą wczytywania zawartości serwisu. 

Pamiętaj, że strona, która długo się ładuje, będzie miała dużo większy wskaźnik odrzuceń.

Tylko taka optymalizacja sprawia, że strona internetowa staje się przyjazna dla odbiorców i przystępna dla robotów Google. A wszystkie działania SEO, które poprawiają doświadczenie użytkownika podczas korzystania ze strony (User Experience) oraz pozwalają uzyskać lepszą widoczność w wyszukiwarce, tworzą strategię znaną jako SXO.  

5. Wdróż działania poza stroną WWW

Zastanawiasz się, jak pozycjonować stronę internetową dzięki działaniom off-site? W ramach walki o wyższe pozycje w Google musisz zadbać o wartościowy, bezpieczny i zróżnicowany profil linkowy. Skuteczny link building pomaga zdobyć lepszą widoczność w wyszukiwarce, generuje ruch na stronie oraz wzmacnia wizerunek marki.

Budując profil linkowy, pamiętaj, że liczy się jakość, a nie liczba odnośników. Pozyskuj więc łącza z tematycznych i wartościowych domen. Źródłem wysokiej jakości linków pod pozycjonowanie są:

  • wizytówki NAP w katalogach firm,

  • wpisy gościnne,

  • zaplecza SEO,

  • Social Media,

  • artykuły sponsorowane,

  • fora oraz portale tematyczne,

  • strony partnerów biznesowych, 

Poza pozyskiwaniem wartościowych odnośników musisz jeszcze zadbać o autorytet strony WWW. Pamiętaj, że wyszukiwarka zwraca uwagę na okres rejestracji i wiek domeny. Co więcej, Google z reguły obdarza większym zaufaniem adresy, które istnieją dłużej (chyba że mają dość problematyczną przeszłość).

W ramach działań poza stroną WWW warto zdecydować się na stworzenie firmowych profili w Social Mediach. Aktywność w mediach społecznościowych, tak jak wizytówka w Google Moja Firma czy obecność w katalogach może pozytywnie wpłynąć na pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. A to zwiększy zainteresowanie ofertą.

Na szczęście nie musisz wszystkich powyższych działań SEO prowadzić samodzielnie. Jeśli chcesz promować swoją stronę w wyszukiwarce, to skorzystaj z pomocy fachowców, którzy przygotują plan działania przystosowany do Twojej działalności.

SEO_v1

Jak poprawić pozycjonowanie strony z WeNet?

Prowadzisz własną firmę, ale nie działasz jeszcze w Internecie? A może już od dłuższego czasu aktywnie promujesz swój biznes w sieci, ale Twoja witryna wciąż nie pozyskuje klientów? Jeśli brakuje Ci czasu i wiedzy, aby zająć się reklamą internetową w Google samodzielnie, to powierz pozycjonowanie swojej strony doradcom internetowym WeNet.  

W ramach bogatej SEO oferty otrzymasz:

  • darmowy audyt, który zawiera ocenę witryny pod kątem pozycjonowania, wyjaśnienie fachowych pojęć wykorzystanych w raporcie, opis mocnych i słabych elementów strony WWW oraz wskazówki dotyczące poprawy błędów, które wpływają na widoczność serwisu; 

  • optymalizację treści, która obejmie analizę słów kluczowych i aktualizację tekstów, wyeliminowanie kopii treści, wdrożenie linkowania wewnętrznego oraz przygotowanie grafik, meta danych, nagłówków H1-H6 oraz zawartości zgodnie z wytycznymi Google;

  • optymalizację techniczną, w ramach której specjaliści zadbają o responsywność i bezpieczeństwo, poprawią strukturę serwisu, usuną błędy oraz techniki nieprzyjazne SEO, przyśpieszą ładowanie witryny, wdrożą przekierowania itd.;

  • link building i marketing treści, a w ich efekcie: artykuły na wartościowych portalach, zaktualizowaną wizytówkę w Google Moja Firma, katalogowe wpisy, pozytywny wizerunek marki w sieci oraz aktywność w Social Mediach;      

  • statystyki i regularne raporty dzięki wdrożeniu serwisu do Google Search Console, analizie wyników strony internetowej i pozycji fraz kluczowych oraz śledzeniu widoczności w wyszukiwarce.   

Nad wszystkim będzie czuwał dedykowany opiekun, który wybierze pakiet skrojony na miarę potrzeb Twojej firmy. Specjaliści rozumieją bowiem Twój biznes i na tej podstawie są w stanie zaoferować Ci innowacyjne, efektywne i dostępne rozwiązania technologiczne. Poza kompleksową ofertą możesz liczyć również na wsparcie i szybką odpowiedź na pojawiające się problemy.

Wejdź na WeNet.pl i zamów darmową konsultację. Wybierz ofertę, dzięki której poprawisz jakość swojej strony WWW, zyskasz świadomość marki w sieci, efektywnie rozwiniesz działalność i zwiększysz zysk. Przekonaj się, jak skuteczne może okazać się pozycjonowanie dla Twojego biznesu.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.