Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

SEO – jak zacząć?

SEO – jak zacząć?

Kiedy startujesz z biznesem online lub chcesz przenieść swoją działalność do sieci, to pierwszym krokiem jest zawsze założenie firmowej witryny. Jednak posiadanie strony internetowej to jedno, a walka o jej widoczność w Internecie to drugie. Aby zwiększyć świadomość marki w sieci oraz pozyskać nowych klientów, należy zainwestować w pozycjonowanie. Od czego zacząć SEO? Co należy wiedzieć o optymalizacji pod wyszukiwarki? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule. Poznaj podstawowe informacje o tej formie marketingu i dowiedz się, jak poprawić pozycję w Google.

SEO SEO

Tytułem wstępu, czyli co to jest SEO strony internetowej?

Czy wiesz, że właśnie w tej chwili Twój potencjalny klient może wyszukiwać informacji o produktach i usługach w wyszukiwarce? To obecnie właśnie tą drogą najwięcej użytkowników trafia na strony internetowe. Dlatego, jeśli chcesz dotrzeć do osób już zainteresowanych ofertą – taką, którą zapewnia również Twoja firma – to musisz zadbać o widoczność swojej witryny w Google.

Zastanawiasz się, jak to zrobić? Otóż najskuteczniejszym sposobem może okazać się Search Engine Optimalisation. Jeśli nie wiesz, co to jest SEO, to w wolnym tłumaczeniu termin ten oznacza optymalizację stron WWW pod wyszukiwarki. W ten sposób określa się wszelkie działania, które mają doprowadzić do uzyskania lepszej pozycji firmowej witryny w wynikach wyszukiwania na określone frazy kluczowe.

Jak więc działa pozycjonowanie? Otóż wszelkie praktyki SEO pozwalają robotom Google dużo lepiej i łatwiej zrozumieć zawartość serwisu. To właśnie na tej podstawie wyszukiwarka może ocenić, czy strona jest wartościowa i przyjazna dla internautów. Jeśli tak, to witryna pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytania wpisane przez użytkownika.

Aby zwiększyć widoczność marki w sieci, musisz celować w Top 10 rankingu Google. A to dlatego, że większość internautów zatrzymuje się zazwyczaj na pierwszej stronie wyszukiwarki. Jak widzisz, skuteczne pozycjonowanie nie należy do najprostszych zadań. Na szczęście nie musisz zajmować się tym samodzielnie. Powierz losy swojej witryny w ręce doradców internetowych WeNet. Specjaliści oferują bogatą ofertę SEO, dzięki której wypromujesz firmę w sieci. 

Zrób audyt SEO

Dlaczego i kiedy warto zająć się SEO strony WWW?

Jeżeli działasz już online, to z pewnością przynajmniej raz pojawiło się w Twojej głowie pytanie, czy Twoja strona wymaga optymalizacji pod wyszukiwarki. O pozycjonowaniu myślą również przedsiębiorcy, którzy budowę serwisu mają jeszcze przed sobą. Nic w tym dziwnego, skoro działania SEO przynoszą takie korzyści jak np.:

  • zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki w sieci,

  • dotarcie bezpośrednio do odbiorców zainteresowanych ofertą,

  • szansa dla małych i średnich firm na skuteczną promocję działalności,

  • budowa mocnej pozycji przedsiębiorstwa w Internecie na lata,

  • poprawa jakości firmowej witryny i skuteczna walka z konkurencją,

  • pozyskiwanie większej liczby potencjalnych klientów online,

  • zdobycie jednego z najbardziej wartościowych źródeł ruchu w witrynie,

  • dostęp do statystyk i możliwość analizy wyników prowadzonych działań,  

  • większe zyski ze sprzedaży produktów i usług oraz efektywny rozwój biznesu.

Nie trudno zauważyć, że pozycjonowanie przynosi wymierne rezultaty. Według wielu specjalistów najlepszym momentem na rozpoczęcie optymalizacji okazuje się etap budowy strony internetowej. Zyskujemy w ten sposób czas, który trzeba byłoby poświęcić na wprowadzanie poprawek czy dostosowywanie wszystkich ważnych dla SEO elementów witryny w przyszłości. 

Co ważne, pozycjonowanie jest równie skuteczne w przypadku istniejących już serwisów i e-sklepów. Największą różnicę może stanowić czas, ponieważ na osiągniecie oczekiwanych wyników, trzeba będzie zaczekać w takiej sytuacji nieco dłużej. Warto pamiętać również przy tym, że efekty SEO nie są uzyskiwane raz na zawsze – aby utrzymać wysoką pozycję w rankingu Google, należy stale obserwować najnowsze aktualizacje i przestrzegać wytycznych wyszukiwarki.   

Nie masz na to wszystko czasu? Doradcy internetowi zajmą się pozycjonowaniem Twojej strony WWW, gdy Ty będziesz rozwijać swój biznes. Współpracując z WeNet, otrzymasz pakiet skrojony  na miarę potrzeb Twojej firmy. Nie czekaj i już teraz zamów darmową konsultację SEO. A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, to sprawdź…

Od czego zacząć SEO? Pierwsze kroki w pozycjonowaniu strony WWW

Zastanawiasz się, czy jest możliwe pozycjonowanie strony we własnym zakresie? Okazuje się, że nie musisz decydować się na pomoc specjalistów. Weź jednak pod uwagę, że optymalizacja witryny będzie wymagać czasu, specjalistycznych narzędzi, fachowej wiedzy, znajomości wytycznych wyszukiwarki, odpowiedniego budżetu oraz prowadzenia działań na bieżąco. Od czego musisz więc zacząć, prowadząc SEO samodzielnie? Oto kilka podstawowych kroków na start. 

1. Ustal realne cele

Zanim rozpoczniesz optymalizację strony, to musisz określić cele planowanych przedsięwzięć. Dzięki temu skutecznie przeanalizujesz przyszłe wyniki i ocenisz skuteczność podejmowanych działań.

Pamiętaj, że nie istnieje jednoznaczna odpowiedź na pytanie, ile trzeba czekać na wyniki SEO, ale z pewnością nie zobaczysz ich natychmiast. Tworząc strategię, weź pod uwagę, że choć rezultaty pozycjonowania pojawią się później niż np. efekty kampanii Google Ads, to będą one miały trwalszy charakter.

To szczególnie ważne w przypadku nowych stron WWW, którym trudno jest już na początku działań SEO zająć wysoką pozycję w wyszukiwarce. Nie zapominaj, aby mierzyć siły na zamiary. Nie musisz rywalizować z najpopularniejszymi witrynami – wystarczy, że pokonasz swoją konkurencję i zaczniesz pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania na ważne w Twojej branży słowa kluczowe. 

2. Zastanów się, do kogo chcesz trafić z ofertą

Przed wprowadzeniem na stronie zmian związanych z SEO, musisz jeszcze zdecydować, do kogo chcesz dotrzeć ze swoimi produktami lub usługami. Dlaczego określenie grupy docelowej jest tak ważne? Otóż w zależności od tego, kim są Twoi klienci, różnić się będzie specyfika podejmowanych w dalszej kolejności działań. W przypadku małych i średnich firm wybór dotyczy w szczególności:

  • pozycjonowania lokalnego, które sprawdzi się przede wszystkim w przypadku przedsiębiorców, którzy ograniczają działalność do konkretnego terytorium;

  • SEO ogólnopolskiego przeznaczonego dla sklepów internetowych oraz marek o szerszym zasięgu oddziaływania.     

Pamiętaj, że dzięki profesjonalnemu pozycjonowaniu możesz dotrzeć do klientów w momencie, gdy sami poszukują produktów i usług, które masz również w swojej ofercie. To jedna z przewag SEO nad innymi formami marketingu internetowego. 

Sprawdź, jak Google ocenia Twoją stronę >>>

3. Odpowiednio przygotuj się do pozycjonowania

Wiesz już, czego potrzebujesz, aby skutecznie optymalizować stronę internetową. Dlatego też mając wyznaczone cele oraz określoną grupę docelową, możesz przystąpić do kolejnych działań SEO. Będą one wymagać od Ciebie wysiłku, wiedzy i czasu.

W pierwszym kroku warto więc zapoznać się z podstawowymi terminami. Jeśli nie masz pojęcia np. co to jest SEO copywriting, to możesz tę wiedzę uzupełnić na stronie WeNet.pl. Poza tym należy zapoznać się z wytycznymi dla webmasterów. Musisz ich przestrzegać, aby Twoja strona internetowa mogła znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania.    

Skuteczne pozycjonowanie stron nie może obejść się bez odpowiednich narzędzi, które przydadzą Ci się na różnych etapach optymalizacji. Możesz skorzystać na przykład z rozwiązań, które oferuje wyszukiwarka. Są to np. Google Search Console, Google Page Speed Insights czy Google Keyword Planner. Świetnie sprawdzą się również Senuto, SEMSTORM czy Ahrefs. 

4. Zbadaj rynek i przeanalizuj konkurencję

Zastanawiając się, jak zacząć SEO, nie możesz pominąć analizy rynkowych rywali. Pamiętaj, że w przypadku pozycjonowania Twoją konkurencją nie są przedsiębiorstwa z najbliższego sąsiedztwa, a firmy, których strony WWW wyświetlają się wysoko w wynikach wyszukiwania na popularne w branży frazy.

Dzięki ocenie witryn z Top 10 rankingu wyszukiwarki możesz dowiedzieć się więcej o odpowiednim dobieraniu słów kluczowych, prawidłowej architekturze serwisu czy innych praktykach marketingowych, z których korzystają najlepsi na rynku. Weź pod uwagę, że nawet brak konkurencji jest niezwykle ważną dla Ciebie informacją. W tym przypadku duży nacisk należy postawić np. na rozbudowę treści.     

5. Dobierz słowa kluczowe pod pozycjonowanie

Jedną z rzeczy, które musisz zrobić na początku przygody z SEO, jest sprawdzenie, jakie zapytania wpisują odbiorcy, którzy w wyszukiwarce szukają produktów i usług takich jak Twoje. Działanie to przez profesjonalistów nazywane jest analizą słów kluczowych. Właściwy dobór fraz stanowi podstawę skutecznego pozycjonowania.

Chcesz satysfakcjonująco odpowiadać na pytania internautów? W takim razie musisz wybrać słowa kluczowe, które nie tylko odzwierciedlają zawartość Twojej witryny, ale również cieszą się popularnością w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, aby stosować frazy z umiarem i naturalnie w różnych miejscach na stronie internetowej.   

6. Wykonaj audyt SEO

Niezwykle ważnym krokiem na początkowym etapie pozycjonowania jest audyt SEO. Wykorzystanie narzędzia pozwala ocenić kondycję strony WWW. W ten sposób witryna zostaje przeanalizowana pod kątem czynników, które są ważne dla użytkowników i mają wpływ na pozycję serwisu w rankingu Google. Dzięki pozyskanym informacjom możesz zaplanować działania, które wzmocnią widoczność Twojej marki w sieci.    

A czy wiesz, że wyniki swojej strony możesz poznać już w niespełna minutę? Wystarczy, że skorzystasz z audytu SEO od WeNet. Specjaliści stworzyli narzędzie z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach, którzy bez względu na znajomość technicznych aspektów pozycjonowania, będą mogli wstępnie ocenić potencjał firmowej witryny.

7. Przeprowadź działania na stronie WWW

Chcesz poprawić widoczność firmy w sieci? Zadbaj więc o istotne z punktu widzenia SEO elementy składowe Twojej strony internetowej. Mają one bowiem wpływ na to, jak roboty Google oceniają witrynę. Pozycjonowanie on-site obejmuje zarówno techniczne aspekty serwisu, jak i działania związane z treścią. W ramach optymalizacji musisz zadbać więc o:

  • wysokiej jakości teksty SEO, aktualizację starszych publikacji oraz eliminację kopii treści,

  • właściwą strukturę i formatowanie artykułów i innych wpisów na stronie internetowej,

  • prędkość ładowania zawartości oraz sprawne i bezawaryjne działanie firmowego serwisu,  

  • responsywny web desing, dzięki któremu witryna będzie wyświetlać się prawidłowo na różnych urządzeniach,

  • instalację certyfikatu SSL, który zapewnia bezpieczeństwo strony i poufność danych użytkowników,

  • przyjazne adresy URL, atrakcyjne meta dane, opatrzone alternatywnym tekstem grafiki oraz prawidłowe linkowanie wewnętrzne.      

Wspomniane wyżej elementy stanowią podstawę strategii SXO, która łączy SEO oraz UX, czyli doświadczenie użytkownika w kontakcie ze stroną internetową.    

8. Przeprowadź działania poza stroną WWW

O widoczność biznesu w sieci możesz zadbać również poprzez działania prowadzone poza stroną WWW. Głównym celem jest w tym przypadku zbudowanie wartościowego, różnorodnego i bezpiecznego profilu linkowego. Aby to osiągnąć, musisz pozyskiwać linki do swojej witryny z zaufanych miejsc w sieci np. tematycznych serwisów czy katalogów firm.

Większą rozpoznawalność marki zapewni też aktywność w mediach społecznościowych czy zoptymalizowana wizytówka w Google Moja Firma. A jeśli zależy Ci na zbudowaniu wizerunku eksperta w branży, to postaw na wysokiej jakości wpisy gościnne na innych portalach internetowych. Nie zapominaj przy tym o unikalnym adresie dla swojej strony WWW i zarejestruj atrakcyjną domenę.    

SEO_v2

Dlaczego warto powierzyć SEO strony internetowej WeNet?

Aktualizacje algorytmów Google, zmiany na rynku w danej branży czy działania konkurencji – to tylko kilka z wielu czynników, które mają wpływ na skuteczność pozycjonowania. O tym, jak wysoko w rankingu znajdzie się Twoja witryna, zdecydują jednak przede wszystkim przeprowadzone działania SEO. W przypadku, gdy wybierzesz samodzielną optymalizację firmowej strony, będzie to więc Twoja praca.   

Pamiętaj jednak, że możesz to zadanie powierzyć marce WeNet, gdy sam zajmiesz się rozwojem swojego biznesu. Dzięki bogatej ofercie pozycjonowania – od audytu SEO, przez optymalizację strony i marketing treści, po budowę profilu linkowego, aktywność w Social Mediach oraz katalogowanie – zdobędziesz lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Doradcy internetowi wiedzą jak to zrobić!

Specjaliści rozumieją Twój biznes i są w stanie zaoferować Ci dostępne, efektywne i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Co więcej, na każdym etapie współpracy otrzymasz pomoc i wsparcie dedykowanego opiekuna, który udzieli odpowiedzi na pojawiające się wątpliwości czy problemy. Skorzystaj z doświadczenia i obszernej wiedzy z zakresu pozycjonowania – powierz losy swojej strony WWW w dobre ręce.        

Po więcej szczegółów zapraszamy na stronę WeNet.pl. Tam również zamówisz darmową konsultację SEO. Wybierz pakiet, dzięki któremu poprawisz jakość firmowej witryny, pozyskasz nowych klientów i rozwiniesz swoją działalność online. Przekonaj się, jak efektywne może okazać się pozycjonowanie dla Twojego biznesu.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.