Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

Czym są i jakie są Social Media?

Czym są i jakie są Social Media?

Social Media, czyli media społecznościowe stanowią miejsce do publikacji zdjęć czy filmów oraz utrzymywania kontaktu ze znajomymi i rodziną. Czy tylko? Otóż zdecydowanie nie. Oprócz profili prywatnych w Social Mediach są też konta firmowe, za pomocą których marki i firmy komunikują się ze swoimi obecnymi i przyszłymi klientami. Sprawdź, jakie są popularne media społecznościowe w Polsce.

Social Media Social Media

Czym są Social Media?

Social Media to inaczej media społecznościowe. Są to platformy internetowe, które umożliwiają internautom publikowanie różnych treści (zdjęć, filmów, linków do zewnętrznych stron itd.), komunikowanie się z innymi i wymianę informacji. Zdecydowana większość polskich internautów regularnie korzysta z mediów społecznościowych i komunikatorów internetowych.

Social Media już od dawna jednak nie są tylko i wyłącznie miejscem do prowadzenia komunikacji ze znajomymi czy rodziną i pozostawania z nimi w kontakcie. Użytkownicy obserwują przykładowo na Facebooku czy Instagramie także swoje ulubione marki i komunikują się z nimi. Co ciekawe, według raportu ,,Digital 2022: Poland’’ 65,8% polskich internautów używa Social Mediów do znajdowania informacji o markach i produktach1. Media społecznościowe stały się więc również przydatnym narzędziem marketingowym, które pozwala markom i firmom promować się w sieci. Są też wygodnym narzędziem do komunikacji z klientami. Warto więc uwzględnić prowadzenie Social Media w swojej strategii.

Promuj swoją firmę

Jakie są najpopularniejsze Social Media w Polsce?

W Polsce z Social Mediów korzysta 27,20 milionów osób (72%). Najczęściej używane platformy społecznościowe każdego miesiąca przez użytkowników Internetu w wieku 16-64 lat to:

  • Facebook (88,1% użytkowników),

  • Messenger (79,8%),

  • Instagram (59,6%),

  • WhatsApp (49,8%),

  • TikTok (34,1%),

  • Twitter (26,2%).

Social Media w Polsce

Poniżej przeczytasz kilka słów o popularnych w naszym kraju mediach społecznościowych.

Facebook

Mimo że popularność innych Social Mediów rośnie, to wciąż liderem jest Facebook, który ma 17,65 mln użytkowników. Nadal jest to więc doskonałe narzędzie do promocji firmy w Internecie. Kluczem do sukcesu jest tu jednak dobrze przygotowana strategia oraz wykorzystanie systemu reklamowego Facebooka, aby docierać do swojej grupy docelowej.

Instagram

Instagram to aplikacja, za pomocą której można publikować piękne zdjęcia i materiały wideo. W Polsce liczy 10,70 mln użytkowników. ,,Zwykli’’ użytkownicy dzielą się wybranymi momentami z życia ze swoimi obserwatorami. Przedsiębiorcy zaś mogą na Instagramie promować i sprzedawać swoje produkty czy usługi.

TikTok

Najszybciej rozwijającą się platformą społecznościową w Polsce i na świecie jest TikTok. Ta pochodząca z Chin aplikacja w 2021 roku znajdowała się na 9 miejscu (używało jej 28,6% internautów), a w 2022 roku jest już na 5 miejscu (korzysta z niej 34,1% Polaków). Co ważne, wbrew pozorom nie jest to wyłącznie młodzież, lecz osoby z różnych przedziałów wiekowych.

Co przyczyniło się do sukcesu TikToka? Otóż użytkowników przyciągają krótkie formy wideo. Filmiki są bardzo angażujące i dostarczają dużo bodźców. Zyskały taką popularność, że inne serwisy (np. Instagram, Facebook, YouTube) również wzorują się na TikToku i wprowadzają krótkie filmy.

LinkedIn

LinkedIn liczy w Polsce 4,60 mln użytkowników. Jest to serwis biznesowy. Początkowo był przeznaczony dla osób szukających pracy i rekruterów, poszukujących pracowników. Od kilku lat jednak LinkedIn upodabnia się w pewnym stopniu do Facebooka. Znaleźć tutaj można różne firmowe konta, które dzielą się swoją merytoryczną wiedzą i budują wizerunek.

Twitter

Twitter ma 2 mln użytkowników i jest nieco innym rodzajem serwisu. Znaleźć tam można głównie informacje z kraju i ze świata. W Polsce zdominowany jest dziennikarzy i polityków. Nie oznacza to jednak, że nie może być wykorzystywany przez marki czy firmy. Wielu marketerów z powodzeniem wykorzystuje Twittera do promowania danej działalności.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>

YouTube

YouTube to drugi (po Facebooku) najczęściej używany serwis społecznościowy na świecie. Polacy, mimo że nie wskazują go jako swoją ulubioną platformę, to i tak chętnie go odwiedzają. Internauci wyszukują tutaj nie tylko muzyki, ale też przydatnych filmów, które dostarczają informacji i edukują.

Chcesz promować swoją firmę i docierać do szerszego grona klientów? Wykorzystaj do tego media społecznościowe. Pamiętaj jednak, że nie musisz, a nawet nie powinieneś być wszędzie. Dobierz odpowiednią platformę, zaplanuj strategię i publikuj wartościowe treści.

Potrzebujesz wsparcia przy działaniach w Social Mediach? Skorzystaj z pomocy doświadczonych doradców internetowych WeNet, którzy zadbają o obecność Twojej firmy w mediach społecznościowych i Twoją promocję w sieci.

1https://datareportal.com/reports/digital-2022-poland

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.