Lucyna Sodol
Magister kosmetologii, właścicielka Centrum Dystrybucji i Kształcenia BeautyNova z Łodzi
Lucyna Sodol
Sprzedaż internetowa wzrosła w pandemii. Bardzo szybko zareagowaliśmy na to, co się dzieje.
Pani Lucyno, proszę powiedzieć, czym zajmuje się Pani firma? Jak widziałem na stronie internetowej, jest to bardzo szeroka działalność.
Głównie zajmujemy się sprzedażą produktów do gabinetów kosmetologicznych i gabinetów medycyny estetycznej. Prowadzimy także szkolenia m.in. z zakresu kosmetologii i medycyny estetycznej. Mamy również gabinet, gdzie wykonujemy zabiegi.
Kiedy rozpoczęła Pani własną działalność?
Zaczęło się bardzo dawno temu. Już 22 lata prowadzę własną firmę. Zaczynałam od gabinetu kosmetycznego. Później prowadziłam hurtownię kosmetyczną. Od 2010 roku zaczęłam sprzedawać produkty takie jak peelingi medyczne i inne związane z tą branżą.
Co było impulsem do powstania firmy?
Właściwie od zawsze wiedziałam, że będę kosmetologiem. Już w szkole podstawowej malowałam moje koleżanki. Tak więc z upiększaniem miałam do czynienia już od najmłodszych lat. Na początku była pasja, a później biznes.
Chyba najlepszy biznes to taki, który wynika z pasji?
Dokładnie, ja nie pracuję. Przychodzę do pracy i robię to, co kocham. Oczywiście, pracuję ciężko, ale nie czuję, że się męczę, czy że mam czegoś dosyć.
Co uważa Pani za swój największy sukces?
Moim największym biznesowym sukcesem jest rozwój firmy: od maleńkiego gabinetu, do firmy, która zatrudnia dziesięć osób i w dalszym ciągu bardzo mocno się rozwija.

Sukcesem jest też to, że przetrwałam lockdown, a właściwie w tym czasie sprawiłam, że firma urosła kilkakrotnie.
Czyli paradoksalnie pandemia pomogła?
Tak, dokładnie.
W jaki sposób?
Ponieważ rozwinęłam biznes internetowy, m.in. dzięki WeNet.
No właśnie, jak promuje Pani firmę w Internecie?
O szczegóły proszę pytać mojego doradcę internetowego. WeNet jest główną firmą, która zajmuje się pozycjonowaniem i reklamą. Ja jestem tylko płatnikiem. Mam również osoby, które zajmują się sklepem internetowym.
A jak ocenia Pani swoją obecność w sieci?
Na pewno teraz wysyłamy coraz więcej paczek, więc sprzedaż online mocno poszła w górę.
Prowadzi Pani także szkolenia. Skąd klienci się o nich dowiadują?
Prowadzę Social Media firmy: Facebook i Instagram, codziennie publikuję jakieś materiały. Bardzo dużo pań zapisuje się właśnie poprzez media społecznościowe. Wrzucamy dużo materiałów o tym, jak wyglądają nasze szkolenia, prezentujemy opinie kursantek. Większość klientek jest zadowolonych, więc na naszych profilach widać tę pozytywną energię. W ten sposób tworzy się taka internetowa poczta pantoflowa.
Firma istnieje od ponad 20 lat. Od kiedy działa Pani w Internecie?
11 lat temu otworzyłam hurtownię i od razu był to sklep internetowy. Pierwszy profil na Facebooku powstał jakieś 6-7 lat temu, nieco później także Instagram. Jednak sprzedaż internetowa wzrosła tak naprawdę w pandemii. Bardzo szybko zareagowaliśmy na to, co się dzieje.
A jakie ma Pani plany na dalszy rozwój biznesu?
Na pewno utrzymać to, co jest teraz. A także rozwinąć swoją działalność w mediach społecznościowych – szkolę się w tym kierunku. Planuję założyć Tik Toka. W Internecie ciągle trzeba być na bieżąco.
Ma Pani ogromne doświadczenie w prowadzeniu firmy. Proszę powiedzieć na koniec, jaki jest Pani przepis na sukces?
Prowadzę biznes, który jest związany z moją pasją i wykształceniem. Robię to, co kocham, to, co sprawia mi przyjemność i wciąż się w tym rozwijam. Staram się wprowadzać nowości, jestem na bieżąco z tym, co dzieje się w branży. Uczestniczę w kongresach, teraz także w webinarach. Bardzo ważne, żeby wciąż zdobywać nową wiedzę. Później tę wiedzę i doświadczenie przekazuję moim klientkom. Myślę, że to jest mój przepis na sukces.
Wywiad z Panią Lucyną przeprowadził Łukasz Tofil

Doradca internetowy rekomenduje:

Cieszy nas zaufanie naszych Klientów. Wierzymy, że dobrze spozycjonowana strona to obecnie konieczność dla każdego przedsiębiorcy. Widać na przykładzie Pani Lucyny, jak wdrożenie skutecznych rozwiązań internetowych oraz efektywna kampania reklamowa optymalizują prowadzenie biznesu.
Man with laptop