Tomasz Blum
Właściciel kasacji pojazdów Carscrap ze Ślesina (ok. Bydgoszczy)
Teraz większość rzeczy dzieje się w sieci, dlatego w tym kierunku idziemy – online
Panie Tomaszu, proszę powiedzieć, czym zajmuje się firma Carscrap?
Moja firma zajmuje się skupem metali kolorowych, złomu stalowego od klientów indywidualnych oraz od dostawców hurtowych. Zajmujemy się też szeroko rozumianą autokasacją.
Kiedy zaczęła się Pana działalność i co było impulsem do powstania firmy?
Po maturze poszedłem do pracy, żeby zarobić na studia i była to właśnie praca w przemyśle metalowym. Na początku byłem pracownikiem fizycznym. Po półtora roku stałem się przedstawicielem handlowym. Później pomyślałem ze znajomym, że możemy założyć swoją firmę i zacząć działać na własną rękę. Dalej potoczyło się samo. Najpierw była spółka, później prowadziłem działalność sam.
Małymi kroczkami doszedł Pan do swojej firmy, działając w obrębie jednej branży?
Tak, tego potrzeba w każdym biznesie, działać pomału, cierpliwie od zera.
Co uważa Pan za swój największy sukces?
Sukcesem jest stworzenie firmy, ale ten sukces stale się zwiększa. Firma wciąż się rozwija. Dziś cieszę się, że podjąłem taką, a nie inną decyzję i zacząłem działać na własną rękę.
Jakimi zasadami kieruje się Pan w biznesie?
Staram się przejrzyście prowadzić politykę firmy i politykę cenową. Wychodzimy z założenia, że lepiej przyjąć większą ilość aut i złomu, ale po niższej marży. Myślę, że taki sposób działania odpowiada klientom indywidualnym. W ten sposób z każdym miesiącem zwiększa się nam grono dostawców.
W jaki sposób promuje Pan swoją firmę?
Reklamujemy się w radiu i Internecie. Kilka lat temu publikowaliśmy tylko ogłoszenia na OLX. Wówczas była mała konkurencja, teraz tych ogłoszeń jest piętnaście razy więcej. Dlatego szukam skuteczniejszych rozwiązań. Od jakiegoś czasu współpracuje z WeNet i jak na razie jestem zadowolony.
Gdy konkurencja się zwiększyła, zaczął Pan szukać nowych sposobów promocji?
Oczywiście, w końcu żyjemy w dobie Internetu. Już nawet starsze osoby szukają produkty i usługi w Google. Prasa tradycyjna wciąż istnieje, ale obumiera. Teraz większość rzeczy dzieje się w sieci, dlatego w tym kierunku idziemy – online.
Jest Pan w stanie powiedzieć, ilu klientów trafia do firmy z Internetu?
Jest dość duże grono klientów z Internetu. Kiedyś testowo przez dwa tygodnie nie wystawiałem nowych ogłoszeń, inne kampanie reklamowe z waszą firmą też wygasły, i wtedy odczułem duży spadek zainteresowania ofertą. Dlatego wiem, że promocja w Internecie robi odczuwalną różnicę.
Carscrap ma też stronę internetową, jak ocenia Pan jej działanie?
Strona internetowa www.carscrap.pl to miejsce, gdzie klient znajdzie odpowiedzi na najważniejsze pytania i kontakt do naszej firmy. Myślę, że wszystko, co najważniejsze dla klientów jest tam przejrzyście podane.
Proszę zdradzić na koniec, jakie ma Pan biznesowe plany na przyszłość?
Na razie ogranicza nas trochę miejsce, mamy go za mało, żeby poszerzyć działalność. Jeśli uda się powiększyć plac lub przenieś się gdzie indziej, to na pewno będziemy zwiększać obecność firmy w Internecie. Planujemy też wyjść poza województwo kujawsko-pomorskie i zacząć działać na większą skalę.
Wywiad z Panem Tomaszem przeprowadził Łukasz Tofil
Doradca internetowy rekomenduje:
Cieszy nas zaufanie naszych Klientów. Wierzymy, że dobrze spozycjonowana strona to obecnie konieczność dla każdego przedsiębiorcy. Widać na przykładzie Pana Tomasza, jak wdrożenie skutecznych rozwiązań internetowych oraz efektywna kampania reklamowa optymalizują prowadzenie biznesu.