Wideo to dzisiaj najskuteczniejszy i najbardziej pożądany przez odbiorców rodzaj treści na wszystkich platformach społecznościowych. Treści wideo mogą pomóc zwiększyć zaangażowanie, świadomość marki i sprzedaż, szczególnie na koniec roku. W tym artykule przedstawiamy proste i efektywne sposoby na zaangażowanie odbiorcy do obejrzenia Twoich treści wideo.
1. Dodaj 3-5-sekundowy zwiastun na początku wideo
Krótki zwiastun na początku filmu to dość popularne podejście, by zaangażować odbiorcę na YouTube, a teraz takie działanie staje się również popularne na Facebooku. Wystarczy dodać kluczowe fragmenty z wideo na początek filmu, aby zainteresować użytkownika i zaangażować go do obejrzenia całości.
Skorzystaj z danych analitycznych Creator Studio, aby sprawdzić, w którym momencie tracisz widzów.
2. Nagrywaj wideo w wymiarach 4:5
Żyjemy w czasach, gdy większość użytkowników ogląda treści wideo na swoich smartfonach przeważnie w pionie, nie zmieniając orientacji ekranu. Spróbuj tworzyć filmy w pionie albo dostosuj do proporcji 4:5.
Wewnętrzne badanie na Facebooku wykazało, że wydajność niektórych filmów znacznie poprawiła się dzięki zmianie wymiarów z 16:9 na 4:5.
3. Angażuj do komentowania, udzielaj odpowiedzi
Zaangażuj swoich widzów do tego, aby komentowali Twoje treści. Nie zapominaj, aby udzielić odpowiedzi na komentarze. Biorąc udział w dyskusji, pokazujesz, że dbasz o swoich odbiorców. W ten sposób możesz przyciągnąć ich uwagę i zmaksymalizować zasięg.Długie komentarze, w których szczegółowo przedstawiasz swój punkt widzenia, lub udzielasz odpowiedzi na zadane pytania, dodatkowo zwiększają zaangażowanie odbiorców w Twoje treści.
Twórcy Facebooka zauważają, że znacznie łatwiej odpowiadać na komentarze do wideo na Facebooku i Instagramie za pośrednictwem skrzynki odbiorczej w Creator Studio.
I na koniec pamiętaj, jedyną magiczną receptą na udane treści na Facebooku, jak i w każdej innej sieci społecznościowej – jesteś Ty, Twoje podejście do tego, co robisz, Twoje zaangażowanie i wiara w siebie i swoje siły.