![7_praktyk_na_swiateczna_kampanie_mailingowa](https://wenet.pl/blog/wp-content/uploads/2020/11/7_praktyk_na_swiateczna_kampanie_mailingowa-e1606726389583.jpg)
W okresie świątecznym warto zadbać o odpowiednią komunikację z klientem. Mailing wciąż jest jedną z najchętniej wybieranych form kontaktu z firmą, dlatego warto wykorzystać jego potencjał jako kanał wspomagający działania sprzedażowe. Możesz nie tylko pozyskiwać nowe leady, ale także budować wizerunek i wzmacniać relację z obecnymi klientami. Poznaj 7 praktyk na efektywny mailing w okresie świąt.
1. Przyciągaj uwagę tematem
Według raportu „E-mail marketing w Polsce” przeprowadzonego na zlecenie firmy Redlink, 3 na 4 Polaków dostaje codziennie do 20 maili promocyjnych, a co drugi Polak dokonuje na ich podstawie zakupu[1]. W okresie przedświątecznym jesteśmy wprost zalewani wiadomościami o promocjach i rabatach. Jeśli więc chcesz wyróżnić się na tle innych, musisz wymyślić naprawdę chwytliwy i przyciągający wzrok temat. Nie jest to łatwe, tym bardziej że skrzynka Twoich klientów pęka w szwach. Wykorzystaj moc liczb, zaoferuj coś więcej lub odwołaj się do uciekającego czasu. Oto kilka przykładów:
- -30% na bestsellery. Czy masz już wszystkie prezenty?
- Prezenty last minute! Zamów do 15:00 w środę
- Mamy dla Ciebie 5000 pomysłów na prezenty
- Spraw sobie radość. Twój darmowy prezent czeka!
![Promuj swoją firmę](https://hubspot-no-cache-eu1-prod.s3.amazonaws.com/cta/default/25646044/6598b816-249c-411d-abb1-65d7e306b7eb.png)
![Promuj swoją firmę](https://hubspot-no-cache-eu1-prod.s3.amazonaws.com/cta/default/25646044/6598b816-249c-411d-abb1-65d7e306b7eb.png)
2. Podaruj gotowe rozwiązania
W ferworze świątecznej gorączki wiele osób nie ma czasu szukać prezentów. Nie wszyscy odnajdują radość w poszukiwaniu tego jedynego podarunku. Inni marzą o stworzeniu świątecznego nastroju, ale często brakuje im pomysłu, jak np. stylowo udekorować mieszkanie. Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom i spraw, by życie Twoich klientów było prostsze – wyślij im gotowe przewodniki. Propozycje pogrupuj według kategorii, stylu czy cen.
![prezenty_CCC_Podaruj_gotowe_rozwiazania](https://wenet.pl/blog/wp-content/uploads/2020/11/prezenty_CCC.jpg)
![prezenty_CCC_Podaruj_gotowe_rozwiazania](https://wenet.pl/blog/wp-content/uploads/2020/11/prezenty_CCC.jpg)
Źródło: newsletter CCC
![swiateczny_klimat_na_stole](https://wenet.pl/blog/wp-content/uploads/2020/11/swiateczny_klimat_na_stole.jpg)
![swiateczny_klimat_na_stole](https://wenet.pl/blog/wp-content/uploads/2020/11/swiateczny_klimat_na_stole.jpg)
Źródło: newsletter IKEA
3. Podsuwaj konkretne pomysły
Przewodniki to dobry pomysł, ale zbyt wiele opcji może przyprawić o zawrót głowy, a co za tym idzie – spowolnić proces podjęcia decyzji przez klienta. Nie wszyscy mają czas i chęci na przeglądanie obszernych kategorii. Podrzuć więc swoim subskrybentom to, czego szukają właśnie w tej chwili. Skup się na konkretnym produkcie lub zaoferuj gotowy zestaw.
![Newsletter_Yves_Rocher](https://wenet.pl/blog/wp-content/uploads/2020/11/Newsletter_Yves_Rocher.jpg)
![Newsletter_Yves_Rocher](https://wenet.pl/blog/wp-content/uploads/2020/11/Newsletter_Yves_Rocher.jpg)
Źródło: newsletter Yves Rocher
4. Zachęcaj nie tylko rabatami – dodaj coś więcej
Rabaty czy darmowa wysyłka przyciągają klientów, jednak z taką ofertą wychodzi przed świętami większość firm. Spróbuj zachęcić do zakupów czymś więcej. Może zaoferuj darmowy prezent, dodatkowe punkty za zakupy albo dostęp do bezpłatnego e-booka z praktycznymi poradami? To może być dobry pomysł na wyróżnienie się pośród setek ofert.
![Prezent_niespodzianka_newsletter_Yves_Rocher](https://wenet.pl/blog/wp-content/uploads/2020/11/Prezent_niespodzianka_newsletter_Yves_Rocher.jpg)
![Prezent_niespodzianka_newsletter_Yves_Rocher](https://wenet.pl/blog/wp-content/uploads/2020/11/Prezent_niespodzianka_newsletter_Yves_Rocher.jpg)
Źródło: newsletter Yves Rocher
5. Rozwiązuj problemy last minute
Mnóstwo osób zwleka z zakupem prezentów na ostatnią chwilę. Wykorzystaj więc szansę i wyciągnij pomocną dłoń do wszystkich zabieganych i spóźnionych – zaoferuj promocję last minute lub – jeśli to już ostatni dzwonek – dostęp do karty podarunkowej. Dla wielu może to być ostatnia deska ratunku, żeby skompletować zestaw prezentowy na kilka chwil przed Wigilią.
![Newsletter_Koszulkowo](https://wenet.pl/blog/wp-content/uploads/2020/11/Newsletter_Koszulkowo.jpg)
![Newsletter_Koszulkowo](https://wenet.pl/blog/wp-content/uploads/2020/11/Newsletter_Koszulkowo.jpg)
Źródło: newsletter Koszulkowo
![Newsletter_CCC](https://wenet.pl/blog/wp-content/uploads/2020/11/Newsletter_CCC.jpg)
![Newsletter_CCC](https://wenet.pl/blog/wp-content/uploads/2020/11/Newsletter_CCC.jpg)
Źródło: newsletter CCC
![Promocja firmy na lokalnym rynku? Rozpocznij już teraz](https://hubspot-no-cache-eu1-prod.s3.amazonaws.com/cta/default/25646044/8782d30a-465c-49ee-8ad9-826c889fab51.png)
![Promocja firmy na lokalnym rynku? Rozpocznij już teraz](https://hubspot-no-cache-eu1-prod.s3.amazonaws.com/cta/default/25646044/8782d30a-465c-49ee-8ad9-826c889fab51.png)
6. Zaangażuj odbiorców
Zorganizuj świąteczny konkurs i zachęć do wzięcia w nim udziału. Święta to kopalnia inspiracji – zadaj pytanie o ulubioną potrawę wigilijną, przepis na ciasteczka albo poproś o przesłanie zdjęć udekorowanej choinki. Wygrywają najbardziej kreatywne odpowiedzi i pomysły. Zachęć uczestników do udostępniania informacji o konkursie na swoich profilach.
![Newsletter_IKEA](https://wenet.pl/blog/wp-content/uploads/2020/11/Newsletter_IKEA.jpg)
![Newsletter_IKEA](https://wenet.pl/blog/wp-content/uploads/2020/11/Newsletter_IKEA.jpg)
Źródło: newsletter IKEA
7. Dbaj o klientów nie tylko od święta
Zadbaj o utrzymanie relacji przez cały rok. Gdy klient zdecyduje się na zakup, wykorzystaj wiadomość z informacją o zawarciu transakcji. To świetna okazja na podjęcie komunikacji. Koniecznie zapytaj o opinię i zachęć do kolejnych zakupów, oferując atrakcyjny rabat. Pamiętaj także o klientach, którzy zrezygnowali z zakupu i przypomnij o porzuconych produktach. Według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Porzucony koszyk” aż 38% osób finalizuje transakcję dzięki komunikatom o niedokończonych zakupach[2], a według Omnisend wysłanie trzech e-maili o porzuconym koszyku zwiększa liczbę zamówień o 69% [3].
[1] https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-e-mail-marketing-2019-259147
[2] https://eizba.pl/wp-content/uploads/2018/11/RAPORT-PorzuconyE-koszyk.pdf
[3] https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/email-marketing-i-marketing-automation-ebook-z-raportem-o-wspieraniu-sprzedazy-online-262394