Strzał prosto w serce konsumenta na Walentynki, czyli guide po skutecznej kampanii mailingowej dla e-commerce

0
1468

Guide_po_skutecznej_kampanii_mailingowej_dla_e-commerce

Każdego roku wydatki na Walentynki rosną. To święto już tak mocno wkroczyło w nasze życie, że konsumenci chętnie wydają pieniądze na prezenty z tej okazji. Co większość z nich kupuje dla swoich połówek na Walentynki? Kwiaty, słodycze, karty upominkowe, biżuterię, pluszowe maskotki, pakiet SPA dla pary, romantyczną randkę albo kolację w restauracji.

Jeśli na tej liście nie znalazłeś produktu czy usługi, którą oferuje Twoja firma – nie poddawaj się! Z okazji Walentynek można sprzedać prawie wszystko, najważniejsza jest skuteczna kampania marketingowa i prawidłowe dostarczenie informacji nt. oferty Twojej firmy do właściwie dobranej grupy docelowej.

Dla przykładu, firma Jaybird, która specjalizuje się w bezprzewodowych słuchawkach dla sportowców, zaoferowała 30% zniżki, przy użyciu specjalnego kodu rabatowego JBLOVE16, na swoje produkty z okazji Walentynek. Jest to potwierdzenie tego, że niekoniecznie musicie sprzedawać kwiaty i czekoladę, aby wypromować swoje produkty na 14 lutego.Jaybird_Walentynki_2020

Na Walentynki wiele sklepów i restauracji przygotowuje bardzo atrakcyjne oferty. A jaki jest najlepszy sposób informowania klientów o nadchodzących promocjach? Sugerujemy, by wykorzystać np. kampanię mailingową. Jest to jeden z najlepszych sposobów na dyskretne i terminowe wysyłanie informacji klientom. W tym artykule znajdziesz kilka zaleceń, jak sprawić, by przesyłane do 14 lutego maile były skuteczne.

Kampania mailingowa na Walentynki w 4 etapach.

1. Na początek…

Jeśli doszedłeś do wniosku, że nadszedł czas rozpoczęcia kampanii marketingowej na Walentynki – pamiętaj, że ona wcale nie musi być skomplikowana. Na początek koniecznie poinformuj swoją grupą docelową o nadchodzącej ofercie specjalnej. Możesz przygotować także dedykowany przewodnik po prezentach, które można kupić w Twoim sklepie – tak jak to zrobiła firma American Apparel.American_Apparel_Walentynki_2020

Przeczytaj również:  Jak zwiększyć konwersję e-mail marketingu?

Źródło: https://www.americanapparel.com/en/

Stwórz trafny komunikat i za jego pomocą postaraj się wywołać u odbiorcy poczucie ograniczonej oferty, pilności, ostatniej szansy. Tym sposobem pomożesz klientom w szybkim podejmowaniu decyzji zakupowej. Jak to zrobić? W tym celu możesz np. wykorzystać zwroty: „pozostał tylko 1 czy 2 dni do końca oferty specjalnej”, „oferta ograniczona”, „tylko dzisiaj”, „wygasa już wkrótce” itp.

Przewodniki z pomysłami na prezenty są dobrze odbierane przez prawie wszystkich, a zwłaszcza przez tych, którzy nie wiedzą jeszcze do końca, co kupić dla swojej połówki. Jeśli np. podzielisz prezenty według kategorii cenowych – zadowolisz prawie wszystkich.

2. Lecimy dalej…etap drugi

Kilka dni później wyślij drugi mailing, który będzie przypominał o Twojej ofercie na Walentynki. Co to daje? Po pierwsze, wiele osób przeoczyło Twój pierwszy mail. Po drugie, ze względu na dużą liczbę ofert w tym okresie, potencjalny klient może zapomnieć o tym, co zaoferowałeś w pierwszym mailu.

Drugi mail może nie różnić się znacznie od pierwszego. Pożądane jest jednak „podkręcenie atmosfery”. Zmień temat, uczyń go jeszcze bardziej pilnym lub intrygującym. W zależności od reakcji odbiorców na pierwszą kampanię, wprowadź niezbędne zmiany.

3. Uwaga! Etap trzeci

Wysłanie trzeciego maila zajmie Ci dosłownie 2-3 minuty. Tym razem wyślij ponownie drugą (już poprawioną wersję) maila do odbiorców, którzy nie otworzyli poprzedniej wiadomości. Zrób to w ciągu 2 dni po wysłaniu drugiej wiadomości. Tytuł można zostawić bez zmian.

4. Kontynuuj!

Daj odbiorcom ostatnią szansę na skorzystanie z Twojej oferty specjalnej. W tym mailu wskaż, że promocja wkrótce wygaśnie i przypomnij ostatni dostępny termin na złożenie zamówienia, dzięki czemu będziesz mógł dostarczyć zakupiony towar jeszcze przed 14 lutego.

Przeczytaj również:  Double Opt-in – co to jest?

Jako temat wysyłki możesz wykorzystać następujące hasła: „Ostatni dzień darmowej dostawy w Walentynki!”, „Ostatni dzień rabatu na prezenty do 14 lutego!”, „Promocja zakończy się dzisiaj o 23:59!”, „Walentynkowa wyprzedaż! 20% rabatu z kodem 14LOVE tylko do końca dnia!” itp.

Pamiętaj, tytuł powinien wzywać do działania, zainteresować odbiorcę i zmotywować go do otwarcia oferty. Poniżej przedstawiam jeszcze kilka pomysłów na udane tytuły, które będą zrozumiałe i odpowiednie na Walentynki:

  • Tylko do 14 lutego wszystko jest o 30% tańsze!
  • Kup teraz, aby Twoja połówka otrzymała prezent na czas!
  • Tajniki udanych Walentynek u nas …
  • Wiemy, jak sprawić, by te Walentynki były niezapomniane.
  • Szukasz idealnego prezentu na Walentynki? Znajdziesz go tutaj!
  • Kupuj prezenty z miłością.
  • W co się ubierzesz na Walentynki? Pomysły są tutaj.
  • Czas na miłość! Sprawdź, jaki prezent przygotowaliśmy dla Ciebie!
  • Zarezerwuj pokój/nocleg/miejsce na Walentynki i uzyskaj zniżkę!
  • Darmowa dostawa prezentów tylko do 14 lutego!
  • Przewodnik po prezentach na Walentynki dla niego i dla niej.
  • Podaruj miłość! Prezenty na Walentynki dla wszystkich.
  • 25 niezapomnianych prezentów na Walentynki.
  • Stroje, w których on się zakocha.

Treść ostatniej wiadomości powinna być zwięzła, bez długich wstępów i wzywająca od razu do działania. Oczywiście, można przygotować długi komunikat w ostatnim mailu, natomiast upewnij się, że sedno oferty jest zrozumiałe dla odbiorcy od „pierwszego wejrzenia”.

Nie zapomnij upewnić się, że wszystkie linki, przekierowujące do Twojej strony sprawnie działają oraz że żadne inne techniczne kwestie nie staną z Twojej winy klientowi na przeszkodzie,  jeśli  zdecyduje się on skorzystać z Twojej oferty. Na Twojej stronie wszystko powinno działać poprawnie, a klient powinien rozumieć, jaki rodzaj produktu oferujesz, jak go kupić, czy jest on dostępny w sklepie, jak zapłacić, jakie są warunki dostawy itp. Droga do zakupu powinna być łatwa.Valentines_Day_2020_Walentynki_droga_do_zakupu

Przeczytaj również:  Jak pisać e-maile, czyli poradnik o – czasem niełatwej – sztuce komunikacji z klientem

I na koniec wskazówka…

Żadna firma ani marka nie wie, kto z odbiorców mailingu jest zakochany, kto tego dnia planuje zaręczyny, a kto niedawno się rozszedł ze swoją drugą połówką więc taki mail mógłby być dla niego bardzo bolesny. Spróbuj jednak segmentować odbiorców według posiadanych danych. Na przykład – żonaty lub samotny, według wieku (oferuj różne kategorie prezentów dla różnych grup wiekowych) albo według płci (podaj listę prezentów, które można kupić dla płci przeciwnej).

Walentynki to kolejna idealna okazja dla firm na przykucie uwagi swoich klientów i wykorzystanie potencjału do promocji firmy, który daje obecnie Internet. Wykorzystaj tę okazję, aby pokazać klientom, że naprawdę Ci na nich zależy. Pozwól im poczuć się wyjątkowo!

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here