Brighton – poza tym, że jest miastem-domem dla jednego z największych spotkań specjalistów z całego świata zajmujących się marketingiem w sieci i zrzesza ich wszystkich pod wiele mówiącą nazwą #BrightonSEO, to jest również gospodarzem około 7400 firm, z czego około 1495 z nich stanowią firmy z sektora IT i biznesów „cyfrowych”, przyczyniając się tym samym do wkładu prawie 1 mld (funtów) dla lokalnej gospodarki. Zacnie :)
Brighton jest również czymś na kształt naszego Sopotu czy Jastrzębiej Góry – no może poza tym sektorem IT.
Ten twórczy talent znajduje odzwierciedlenie w różnorodności i wzroście społeczności cyfrowej w Brighton. W najnowszym raporcie „Tech Nation” , dowiadujemy się, że „cyfrowa” część Brighton została uznana za jedną z najszybciej rozwijających się w Wielkiej Brytanii, osiągając wzrost o 91% między 2010, a 2013 i, że ten wzrost spowodował najwyższe stężenie firm cyfrowych w Wielkiej Brytanii na jednego mieszkańca. Zacnie po raz 2 :)
Ale przecież zapewne nie o tym chcecie przeczytać;)
Konferencja #BrightonSEO w Anglii
Konferencja BrightonSEO odbywa się dwa razy do roku w Anglii w Brighton, pięknym nadmorskim mieście, które łączy w sobie „cyfrowych zapaleńców” i najnowsze trendy technologiczne ze stylową, klasyczną architekturą z XVIII wieku.
Na tą konferencję zjeżdżają prelegenci, specjaliści, dyrektorzy oraz freelancerzy z całego świata, aby wziąć udział w tym wyjątkowym wydarzeniu – nas też nie mogło na nim zabraknąć.
Całe wydarzenie ma miejsce w Brighton Dome i już od progu dzieje się tyle, że nie sposób wybrać ciekawych prezentacji czy posłuchać o nowych narzędziach czy innowacyjnych rozwiązaniach.
Brighton – wszędzie czuć „magię” SEO
W czasie konferencji ma miejsce ok 40 wystąpień w 3 różnych salach – całe mnóstwo tematów, z których niestety czasem trzeba wybierać, ponieważ dzieją się równolegle z innymi. Na wiele z nich jest się również dość ciężko dostać. Liczba miejsc jest ograniczona, a kolejki jak w PRL.
W tym roku, 9 kwietnia odbywały się sesje i szkolenia w podgrupach, zamknięte i bardzo ukierunkowane. A główny event – ten masowy, dla wszystkich, miał miejsce 10 kwietnia czyli w piątek.
Na pewnym etapie doświadczenia i działalności, na takie spędy nie jeździ się aby się uczyć. Tu chodzi o pewne niuanse, nowinki, detale oraz upewnianie się, że obrana droga jest słuszną. Z całą pewnością jest to miejsce, w którym należy być i uczestniczyć wybierając wszystko co najlepsze, aby móc na bieżąco weryfikować swoje działania – dzięki temu możemy z czystym sumieniem powiedzieć, że nasze usługi stoją na bardzo wysokim poziomie, o czym mogą przekonać się nasi klienci.
Zdradzając możemy tylko powiedzieć, że zdecydowana większość rozmów dotyczących SEO dotyczyła Content Marketingu, Mobile oraz Wyszukiwań Lokalnych – były to HOT (TOP) 3 tematy poruszane w czasie konferencji jak i w tzw. kuluarach. Oczywiście nie zabrakło narzędzi, sposobów oraz rozmów dotyczących usuwania filtrów czy kar ręcznych ze stron www :)
Na koniec dodam tylko, że SEO ma się dobrze i wcale się nie kończy, a mam nadzieję, już nie długo będziemy świadkami rozkwitu dobrego, wartościowego SEO wśród świadomych klientów, czego sobie i Wam życzę :)
Coraz częściej również zauważamy, że to pojęcie “puchnie” – rozrasta się o nowe dodatki niczym drożdże. PR, tradycyjny marketing, big data analysis i kilka innych, zdawałoby się zewnętrznych rzeczy, coraz bardziej przyklejają się do SEO i wpływają na nie. Witamy w świecie marketingu zintegrowanego. Warto o tym pamiętać.
Pozdrowienia dla SEO-znajomego z Warszawy, z którym spotkaliśmy się na tym zacnym evencie!