1. Pracownicy Facebooka są szczęśliwsi.
Pracownicy obu firm technologicznych są bardzo zadowoleni z bycia tam gdzie są, ale mimo wszystko Facebook ma przewagę nad Google w rankingu satysfakcji. W rankingu zadowolenia pracowników, którzy ukończyli badanie PayScale wynik dla Facebooka to 93% w porównaniu do 84% dla Google.
2. Mają więcej swobody.
Istnieje wiele czynników, które przyczyniają się do wzrostu poziom szczęścia pracowników, ale jest jeden ważny powód, którym gigant social media się wyróżnia – Facebook ufa swoim ludziom.
Don Faul, były exec Facebook’a, powiedział niedawno The Wall Street Journal, że w porównaniu do Google, który jest bardziej uporządkowany i kładzie większy nacisk na “menadżerskie” tytuły, to pracownicy Facebooka są często umieszczani w rolach, które zaspokajają ich mocne strony i są wręcz zachęcani do kwestionowania i krytykowania swoich menedżerów. I ten rodzaj wolności jest chyba jednym z najlepszych, aby zaangażować pracowników.
3. Zarabiają więcej pieniędzy.
Wiemy, że pieniądze to nie wszystko, jeśli chodzi o satysfakcję z pracy – ale to na pewno pomaga. W rzeczywistości, podczas, gdy wyższa pensja nie musi zwiększać Twojego szczęścia, to naukowcy z University of British Columbia i Michigan State University odkryli, że osoby o wyższych dochodach rzadziej bywają smutni ;) Pracownicy Facebook’a z pewnością dobrze o tym wiedzą.
Średnio doświadczony pracownik Facebook’a zarabia $ +135.000 porównaniu do $ 133.000 w Google. Firma social media zwykle płaci 17% powyżej stóp rynkowych swoim pracownikom, natomiast Google płaci 10% powyżej rynku.
4. Są mniej zestresowani.
Jeśli wciąż jesteś na rynku pracy i szukasz takiej, która nie będzie stresowała, to lepiej unikać branży technologicznej w ogóle. Ale jednocześnie, choć dla wielu “techników” ich praca jest daleka od relaksu, więcej pracowników Facebook zgłosiła niski poziom stresu związanego z pracą, niż jakakolwiek inna firma technologiczna, w tym Google.
Pracownicy mówią o Facebook’a jako miejsca pracy o niskim poziomie stresu. Tymczasem tylko 9% pracowników Google czuje tak samo.
5. Uważają, że ich praca jest bardziej sensowna.
“Czy twoja praca uczyni świat lepszym miejscem?” Oto właśnie PayScale poprosił pracowników Facebook’a i Google. Na to pytanie 81% pracowników Facebooku odpowiedziało głośnym tak. W Google, z drugiej strony, 67% pracowników uważa, że ich praca daje im sens.
6. Proces zatrudniania jest mniej skomplikowany.
Zatrudnianie w Google trwa średnio sześć tygodni, a kandydaci do pracy konsekwentnie oceniają cały ten proces Google jako znacznie trudniejszy niż w Facebook’u.
Choć może się to wydawać sprzeczne z intuicją, że bardziej konkurencyjne praktyki zatrudniania mogą działać przeciwko Google, to były pracownik wyjaśnia, że gigant zatrudnia najlepszych i najzdolniejszych kandydatów, a potem często oferuje im pracę niższego szczebla.
“Są to studenci z 10 najlepszych uczelni, którzy np: zapewniają wsparcie techniczne dla produktów reklamowych Google, lub ręcznie zdejmują specjalnie oznaczone treści z YouTube lub piszą podstawowy kod do testów A/B dla koloru przycisku na stronie” mówi ex-pracownik Google.
7. Mniejszy zespół oznacza więcej możliwości rozwoju.
Inny były pracownik Google twierdzi, że Google jest zbyt duże dla większości z 53.000 pracowników firmy, aby mieć realny wpływ na ich rozwój. Facebook zatrudnia znacznie mniejszy zespół około 10.000.
Jeśli chodzi o “wchodzenie po drabinie kariery”, to pracownicy Facebook’a mają większe możliwości rozwoju. W stosunku do pracowników Google, którzy czują się spełnieni możliwościami do “wspinania się”, to pracownicy Facebooka zgłaszają, że są bardzo zadowoleni z możliwości rozwoju zawodowego w Facebooku.
8. Kochają profity socjalne – zwłaszcza dla rodziców.
Facebook i Google – obie te firmy oferują duże profity swoim pracownikom – darmowe jedzenie, tętniące życiem środowisko biurowe, łatwy transport do i z pracy – ale Facebook przebija Google, jeżeli chodzi o działkę “rodzicielstwa”.
Facebook jest jedną z pierwszych firm, które oferują pokrycie do $ 20.000 za zabieg mrożenia komórek jajowych, zapewnia $4000 “Baby Cash” pracownikom, którym urodzi się dziecko, a jej pracownicy kochają możliwość korzystania z rodzicielstwa na ich warunkach, dając odpowiednie urlopy macierzyńskie i ojcowskie.
Pracownicy są szczególnie podekscytowany, polityką rodzicielską Facebook’a wg. której zarówno kobiety jak i mężczyźni mają dostęp do czteromiesięcznego, płatnego urlopu rodzicielskiego, podczas gdy Google oferuje 18 tygodni płatnego urlopu macierzyńskiego i 12 tygodni urlopu ojcowskiego.