Liczba internautów w Polsce w lipcu 2018 roku wyniosła ogółem 26,9 mln, z czego 22,1 mln to osoby korzystające z sieci na urządzeniach mobilnych (tablety, smartfony). Pod koniec roku ta liczba wzrosła już do 28 mln. Tak! W dzisiejszych czasach nie wyobrażamy sobie już naszej codzienności bez serfowania w sieci. W każdym miejscu. W różnym celu. Właściwie w każdym celu, począwszy od zwykłej komunikacji, wyszukiwania informacji, zakupów, zakładania kont w banku, e-wizyt lekarskich, czy zamawiania innych usług – wszelakich.
Tradycyjny marketing to o wiele za mało
Skoro więc obecność w Internecie jest tak ważna, dlaczego o istnieniu wielu firm nadal dowiadujemy się tylko przypadkowo, trafiając na ich szyld dopiero podczas popołudniowego spaceru? Jak pisaliśmy już wcześniej, obecnie tylko co dziesiąte przedsiębiorstwo sektora MSP oferuje swoje usługi i produkty online na rynku polskim. Szkoda, bo w sieci na każdym kroku czai się właśnie konsument. Człowiek, który chętnie w sieci konsumuje wszystko, dlatego nawet niszowe branże na pewno znajdą zadowolonego klienta. Wspomniany powyżej szyld Twojej firmy oczywiście jest ważny, ale on jak i inne elementy tradycyjnego marketingu są tylko pewnym, mało znaczącym dodatkiem. W dzisiejszych czasach już nawet obecność w sieci ograniczająca się jedynie do posiadania „jako takiej” strony WWW, czy nawet założenia wizytówki firmy na jednym z popularnych katalogów online już nie wystarcza. Zapewne robi to już Twoja konkurencja, dlatego trzeba działać jeszcze odważniej i jeszcze skuteczniej. Walka o coraz bardziej wymagającego i krytycznego konsumenta wymaga właściwie zaplanowanych i dobranych działań.
Co odpowiada za sukces Twojej firmy w Internecie?
Każdy z tych punktów został szczegółowo opisany w tym materiale.
To, o czym warto pamiętać to zasada, że nawet jeśli wszystkie powyższe działania są prowadzone, użytkownik może mieć trudności w znalezieniu strony Twojej firmy w gąszczu innych, właściwie niczym nie wyróżniających się, trochę nijakich witryn. Co w związku z tym? SEO, proszę Państwa. SEO, a więc właściwe działania optymalizacji tej strony pod kątem jej widoczności w wyszukiwarce Google. “Do najważniejszych korzyści SEO należy przede wszystkim zwiększenie ruchu na stronie WWW, który przełoży się na większe zainteresowanie twoją ofertą” – mówi Aleksandra Suska z CS Group Polska, współautorka e-booka “Dlaczego Twoja firma powinna być obecna w Internecie.”
Marketing treści
Nadal wiele firm nie do końca rozumie o co tu właściwie chodzi. Przecież mam ładną stronę WWW, która “sama” znajdzie użytkownika. Otóż nie! Content marketing, który szczegółowo opisaliśmy w e-booku, to tworzenie treści, artykułów, materiałów w różnych formach (infografiki, wideo, webinaria itp.), które niosą dużą wartość merytoryczną dla osoby, która z nich korzysta. Firma – jawi się jako ekspert w branży, bo “wie, o czym pisze i wie, co robi”, a przy okazji promuje swoje usługi, choć w mniej nachalny sposób.
“Tego rodzaju działania są wykorzystywane również do zwiększania liczby wyświetleń strony WWW przez osoby zainteresowane konkretną branżą, bowiem wyszukiwarki są bardziej przychylne witrynom, na których znajdują się teksty wysokiej jakości” – mówi Aleksandra.
Świetnym kanałem promocji oraz interakcji z potencjalnymi klientami są kanały Social Media. Pamiętaj, że obecnie z Facebooka korzysta w Polsce ponad 16,6 mln osób, wśród których są Twoi przyszli klienci. Facebook to tylko kawałek tego tortu mediów społecznościowych. Jest ich znacznie więcej, a smakują równie dobrze.
Aktywny marketing internetowy to znacznie więcej elementów, niż te opisane powyżej. Musimy pamiętać także m.in. o RODO i tym, co się z nim wiąże.
Wszystkie składniki dobrze „zrobionego” marketingu online szczegółowo opisaliśmy w darmowym e-booku, który pobrać można z serwisu dla przedsiębiorców BiznesFinder.pl.
Link do e-booka: https://firma.biznesfinder.pl/ebooki#ebook-1
Pamiętaj, że działania zintegrowanego marketingu w sieci możesz wykonać sam, jednak wymaga to nieustannego śledzenia nowinek i trendów oraz wiedzy technicznej. Jeżeli chcesz tego uniknąć, przygotowanie kampanii można zlecić agencji interaktywnej.
Źródło: “Dlaczego Twoja firma powinna być obecna w Internecie?”