Instagram zaprezentował najnowszą funkcjonalność o nazwie “Checkout”, dzięki której użytkownicy mogą bezpośrednio kupować produkty korzystając z aplikacji. Jest to odpowiedź na potrzeby internautów, dlatego twórcy Instagrama dokładają wszelkich starań, aby oferować użytkownikom tej sieci społecznościowej jeszcze szybszy i prostszy sposób na zakupy za pośrednictwem platformy.
Dzięki usłudze “Checkout”, użytkownicy Instagrama mogą przechowywać informacje o dokonanych płatnościach, a Instagram obciąży firmy detaliczne opłatą za sprzedaż produktów w ramach aplikacji. Przed wdrożeniem funkcji “Checkout”, zakup za pośrednictwem Instagrama także był możliwy, ale aplikacja, za każdym razem przekierowywała użytkownika na witrynę sprzedawcy, a to często powodowało frustrację wśród klientów. “Checkout – to tylko pewna część naszej długoterminowej inwestycji w zakupy na Instagramie w tym roku” – zaznaczono na oficjalnym Blogu Instagrama.
Jak działa Instagram Checkout?
Gdy użytkownicy przewijając swój news feed, zauważą produkt, który chcieliby kupić, wystarczy, że dotkną tego produktu na wyświetlaczu swojego urządzenia. Następnie należy kliknąć w szary znacznik na produkcie, który przeniesie nas do następnego kroku – automatycznego pojawienia się przycisku “Checkout on Instagram” na stronie produktu. Użytkownicy mogą wybrać różne dostępne opcje produktu, takie jak np. rozmiar lub kolor i przejść bezpośrednio do płatności.
Jak dokonać płatności w Instagram Checkout?
Dla dokonania płatności, użytkownicy muszą wprowadzić niezbędne informacje, takie jak: imię i nazwisko, adres e-mail, informacje rozliczeniowe i adres wysyłki, jeśli dokonują zakupu po raz pierwszy. Według informacji na stronie internetowej, użytkownicy będą mogli kupować produkty przy pomocy Mastercard, Visa, Discover, PayPal i American Express.
Aplikacja będzie zachowywać informacje dotyczące płatności, aby użytkownicy nie musieli powtarzać tego samego procesu za każdym razem dokonując zakupu. Z tego względu, bardzo ważne jest właściwe zabezpieczenie haseł do Waszych kont. Co więcej, można także skorzystać z uwierzytelniania dwuskładnikowego, które oferuje Instagram, zwłaszcza po połączeniu wszystkich informacji rozliczeniowych z Twoim kontem. Czym jest uwierzytelenianie dwuskladnikowe? Dwuskładnikowe uwierzytelnianie polega na wprowadzeniu przez właściciela usługi dodatkowego, opcjonalnego etapu podczas procesu uzyskiwania dostępu do konta.
Jak wygląda proces dostawy?
Jeśli chodzi o dostawę zakupionych produktów, jedną z największych zalet usługi Checkout jest to, że użytkownicy będą również otrzymywać powiadomienia o wysyłce bezpośrednio na Instagramie. Pomoże to użytkownikom śledzić realizację dokonanego zakupu.
Dla kogo dostępna jest nowa funkcjonalność?
Instagram Checkout jest obecnie dostępny tylko w wersji testowej w Stanach Zjednoczonych. Marki, które potwierdziły korzystanie z funkcji “Checkout” na Instagramie to między innymi:
- Adidas @adidaswomen & @adidasoriginals
- Anastasia Beverly Hills @anastasiabeverlyhills
- Balmain @balmain
- Burberry @burberry
- ColourPop @colourpopcosmetics
- Dior @dior
- H&M @hm
- Huda Beauty @hudabeautyshop
- KKW @kkwbeauty
- Kylie Cosmetics @kyliecosmetics
- MAC Cosmetics @maccosmetics
- Michael Kors @michaelkors
- NARS @narsissist
- Nike @niketraining & @nikewomen
- NYX Cosmetics @nyxcosmetics
- Oscar de la Renta @oscardelarenta
- Ouai Hair @theouai
- Outdoor Voices @outdoorvoices
- Prada @prada
- Revolve @revolve
- Uniqlo @uniqlo
- Warby Parker @warbyparker
- Zara @zara
Czego mogą się spodziewać użytkownicy Instagrama w przyszłości?
Oprócz funkcji “Checkout”, Instagram planuje dodać kilku ulepszeń do swoich wersji desktopowych. Aplikacja do udostępniania zdjęć rzekomo testuje funkcję “Direct Messages” w wersji WEB.
Instagram is testing Direct on Web pic.twitter.com/bpdY9bep24
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) February 12, 2019
Funkcja “Direct Messages” dla WEB może być częścią planów fuzji Facebooka, w których firma wyraziła zamiar połączenia Messengera, Instagrama i WhatsApp. Może to umożliwić użytkownikom przesyłanie wiadomości między platformami/aplikacjami już w najbliższej przyszłości.