Niemcy są największym partnerem gospodarczym Polski. W pierwszym kwartale 2017 roku według GUS najwięcej towarów trafiło z Polski właśnie do Niemiec – za ponad 58,3 mld PLN. Wartość eksportu na rynek niemiecki w 2016 roku przekroczyła 50 mld Euro, co odpowiada 27% polskiego eksportu. Jak szacują eksperci z Niemiecko-Polskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, robi to już ponad 40 tys. polskich firm.
Co przyciąga polskie firmy na niemiecki rynek?
Wielkość niemieckiego rynku, wysoka siła nabywcza niemieckiego konsumenta oraz jego bliskość to magnes, który przyciąga polskie firmy. Coraz częściej firmy szukają szansy rozwoju swojego biznesu poprzez ekspansję na duże rynki europejskie. Muszą mieć jednak na uwadze, że są to silnie konkurencyjne rynki, wciąż z dużymi barierami wejścia.
Wnioski, jakie płyną z badania Niemiecko-Polskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, wskazują, że:
- Uzyskanie dostępu do nowych rynków i klientów oraz zwiększenie skali produkcji lub działania to główne powody, dla których polskie firmy decydują się na inwestycje w Niemczech.
- Optymistyczne prognozy rozwoju, dobra koniunktura gospodarcza, jakość infrastruktury oraz wysoka dyscyplina płatnicza to atuty niemieckiego rynku.
Jak być aktywnym na niemieckim rynku przy najniższych możliwych nakładach?
Świat Internetu daje szereg możliwości. Wystarczy być online, aby móc skutecznie prowadzić działania sprzedażowe na rynkach zagranicznych. Nie trzeba więc na początek inwestować w uruchomienie zagranicznej placówki swojej firmy, aby znaleźć partnerów do współpracy. Wystarczy efektywna platforma online o profilu B2B z zasięgiem ponad 4 milionów użytkowników w ponad 26 krajach. Taką platformą dysponuje Grupa Europages, w ramach której polski biznes ma możliwość nie tylko promocji swojego wizerunku (wizytówki ofertowe), ale również dystrybucji swoich produktów (katalogi produktów). O sile i zasięgu platformy decydują dwie wiodące marki na rynku reklamy internetowej:
- Europages – https://www.europages.com/ – europejska platforma B2B dostępna w 26 wersjach językowych
- “Wer liefert was” – https://www.wlw.de/ – wiodący serwis B2B w Niemczech, Austrii, Szwajcarii
Atutem powyższych serwisów jest dostęp do europejskich odbiorców o zasobnych portfelach, spośród których rynek niemieckojęzyczny (Niemcy, Austria, Szwajcaria) jest najbardziej atrakcyjny z uwagi na położenie i dostępność logistyczną. Wykorzystując oferowaną przez powyższe serwisy funkcjonalność prezentacji produktów, zyskuje się szansę na ich sprzedaż i pozyskanie nowych klientów zachodnioeuropejskich kupujących produkty online.
Dzisiejszy biznes nie musi być już tylko lokalnym, ale może działać także w globalnej sieci internetowych możliwości.
Gdzie dostać „wejściówkę” na niemiecki rynek online?
CS Group Polska jest przedstawicielem Europages w Polsce. Polskim firmom, które chcą wejść na europejskie rynki, w ramach oferty CS Group Polska rekomenduje pakiety National (monojęzyczne) – w szczególności zapewniające dostęp i prezentację produktów na rynku niemieckim, austriackim, szwajcarskim, oraz Europe Plus – zwiększające dostępność o dodatkowe kraje z innego obszaru językowego.
Więcej informacji o tym, w jaki sposób wejść na rynek niemiecki, wykorzystując możliwości serwisów grupy EUROPAGES: Europages.com, wlw.de, wlw.at, wlw.ch – w każdym momencie może udzielić doradca CS Group Polska. Formularz kontaktowy
Inną -równie skuteczną metodą na pozyskanie zleceń z Niemiec jest współpraca z niemieckim portalem http://www.POLANDO.de – która na szeroką skalę pozyskuje zapytania zarówno z B2B jak i B2C.
Współpracuję z Europages od kilku lat. Szczerze nie wiedziałem, że takim małym kosztem można poszerzyć sieć klientów na rynku międzynarodowym. Myślałem, że będzie to tylko dodatek, ale po paru latach współpracy 90% klientów mam od nich. Jestem wrogiem jakiegoś czary mary w internecie, ale tu faktycznie widze, że są postępy jakie ciezko byłoby mi uzyskać samemu. Szacunek Europages. Szapoba hehe