W lipcu tego roku, Facebook poinformował reklamodawców o tym, że od 19 sierpnia wejdą w życie zmiany, związane z proporcjami tekstu i formatem postów, które promowane będą na urządzeniach mobilnych. Już za dwa tygodnie, posty na stronie i reklamy na telefonach komórkowych będą dopasowane do nowego wyglądu Facebooka, który został wprowadzony na początku tego roku.
Posty na urządzeniach mobilnych będą coraz mniejsze
Od 19 sierpnia liczba widocznego dla użytkowników tekstu w poście zmniejszy się z siedmiu wierszy do trzech. Aby przeczytać post do końca, użytkownik będzie musiał wcisnąć przycisk „Czytaj więcej”.
Zmniejszy się również maksymalny dozwolony rozmiar dla zdjęć i filmów (bez linków) dla publikacji w sieci społecznościowej. Proporcje multimediów – wyrażone ilorazem długości obrazu do jego wysokości – zmniejszą się do 4:5 zamiast dotychczasowych 2:3 dla urządzeń mobilnych. Media, których proporcja będzie dłuższa niż 4:5, zostaną częściowo ukryte w News Feedzie użytkownika.
Dzięki tej zmianie Facebook upraszcza formaty oraz poprawia spójność i ogólny wygląd dla użytkowników, którzy korzystają z Social Media na smartfonach. Powyższe zmiany także sprawią, że posty będą krótsze, a reklamy, skierowane na kanały aktualności Facebooka i Instagrama, bardziej efektywne.