Reklama na Facebooku. Jak utworzyć konto reklamowe w Facebook Ads Manager?

0
2917

Reklama na Facebooku. Jak utworzyć konto reklamowe w Facebook Ads Manager

Jednym z najskuteczniejszych sposobów promowania marki, produktu lub usługi jest promocja na portalach społecznościowych, a w szczególności reklama za pośrednictwem Facebook Ads Managera. Facebook to największa sieć społecznościowa, na której liczba zarejestrowanych użytkowników wynosi ponad dwa miliardy osób, z czego codzienną aktywność wykazuje prawie 1,3 miliarda użytkowników, a średni czas który przeciętny użytkownik spędza na tej platformie to ok. 21 minut. Przy takiej aktywności i potencjale, reklama na Facebooku jest doskonałym narzędziem do zdefiniowania docelowej grupy odbiorców przekazu i szybkiego dotarcia do niej z informacją o swojej firmie czy ofercie.

Mimo, że dane liczbowe mówią same za siebie, nadal jednak nie wszyscy wykorzystują tę sieć społecznościową jako platformę do promocji własnej firmy. Wynikać to może z kilku powodów: braku umiejętności planowania reklam w Facebook Ads Managerze, nieprzemyślanej strategii działań, niewystarczającej znajomości potencjału, który niesie sieć społecznościowa, niewłaściwego lub niepełnego wykorzystania wszystkich możliwości Facebooka, błędnego sprecyzowania grupy docelowej czy z innych przyczyn.

Pierwszym krokiem w promocji firmy na platformie Facebook jest – rzecz jasna – utworzenie konta reklamowego. Jak to zrobić? O tym przeczytasz poniżej.

Przeczytaj również:  Przejęcie firmowego konta na Instagramie – jak sobie z tym radzić? Poradnik

Jak utworzyć konto reklamowe na Facebooku?

Jest to najprostsza czynność z całego łańcucha działań niezbędnych do uruchomienia skutecznej kampanii reklamowej. Od czego zacząć? Oczywiście, najpierw musisz założyć konto prywatne na Facebooku. Tylko po rejestracji własnego profilu, będziesz mógł przejść do „Menedżera firmy”.

Załóżmy, że masz już konto prywatne na Facebooku. Na stronie głównej wchodzimy w zakładkę „Strony”:

Reklama na Facebooku. Jak utworzyć konto reklamowe w Facebook Ads Manager?

Po czym w oknie, które się otworzyło, klikamy „Utwórz stronę”:Jak utworzyć konto reklamowe na Facebooku

Następnie pojawi się okienko, w którym musisz wybrać czy stworzyć stronę „Firmy lub Marki”, czy „Społeczność”, a może stronę „Osoby publicznej”, dzięki której będziesz mógł skonfigurować reklamy na Facebooku:Reklama na Facebooku. Jak utworzyć konto reklamowe w Facebook Ads Manager

Po utworzeniu strony i uzupełnieniu wszystkich danych i opisów, możemy przejść bezpośrednio do „Menedżera reklam”. Aby to zrobić, w głównym menu Facebooka kliknij w strzałkę i wybierz w polu „Menedżer firmy” swoją stronę.

W menu rozwijanym klikamy „Menedżer reklam” i przenosimy się do Ads Menedżera – panelu, który pozwala utworzyć reklamę i rozpocząć promocję Twojej firmy na platformach Facebooka.Reklama na Facebooku. Jak utworzyć konto reklamowe w Facebook Ads Manager

Przeczytaj również:  Atak hakerski WhatsApp’a. Gdzie kryje się poważna luka tej aplikacji i jak chronić swój telefon?

W 2018 roku Facebook Ads Manager został zaktualizowany. Zmiany były niewielkie, a dotyczyły przede wszystkim wyglądu i konfiguracji panelu. Zostały też zmienione niektóre opcje dodatkowe. Na przykład, część funkcji Power Editora została zintegrowana z Menedżerem reklam, a Power Editor został całkiem wyeliminowany.

Aktualizacja „Ads Manager” stworzyła dodatkowe, ciekawe możliwości przy tworzeniu reklam na Facebooku:

  • badanie grupy docelowej;
  • testy A/B;
  • śledzenie konwersji;
  • zarządzanie ofertami i budżetem reklam;
  • funkcje dla optymalizacji reklam w celu zwiększenia ROI itp.

W kolejnych artykułach omówimy, jakie są dostępne formy reklamy na Facebooku, jak zbudować dobrą strategię promocji, jak zoptymalizować budżet reklamowy i uruchomić skuteczną kampanię reklamową na Facebooku.

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (3 votes)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here