Masz stronę internetową? Prowadzisz profil firmy w Social Mediach? A może rozwijasz kanał na YouTube? Jak dobrze wiesz, w każdym z tych przypadków do tworzenia treści przydają się elementy graficzne. Wielu przedsiębiorców nie ma pomysłów, skąd brać obrazy, których potrzebują. I tutaj z pomocą przychodzą generatory AI.
Jak działają generatory obrazów AI?
Aplikacje do automatycznego tworzenia treści wkraczają w nową fazę rozwoju i są już powszechnie dostępne. Spośród nich szczególne zainteresowanie budzą obrazy tworzone przez algorytmy. Z jednej strony aplikacje AI służą rozrywce, z drugiej stają się przydatnymi narzędziami, które możesz wykorzystać w marketingu internetowym swojej firmy.
Działają na prostej zasadzie. Ty wpisujesz, jakiej grafiki potrzebujesz, a sztuczna inteligencja generuje obraz.
Grafikę, którą widzisz poniżej, wygenerowaliśmy w aplikacji DALL-E 2 po wpisaniu instrukcji: „eleganckie wnętrze włoskiej restauracji”:
Takie narzędzia jak DALL-E 2 mogą usprawnić Twoją pracę nad tworzeniem treści.
Wyobraź sobie, że jesteś właścicielką lub właścicielem salonu fryzjerskiego. Piszesz tekst na bloga i potrzebujesz konkretnej grafiki, którą można legalnie wykorzystać we wpisie.
Włączasz aplikację, np. Midjourney i wpisujesz polecenie: „set of hairdressing tools in an elegant beauty salon”. W ten sposób otrzymujesz 4 warianty przedstawiające narzędzia fryzjerskie z eleganckiego salonu urody:
Warto zmieniać i doprecyzowywać instrukcje (np. dopisując konkretne kolory lub styl), żeby uzyskiwać obrazy, na jakich Ci zależy.
Czy generatory obrazów z tekstu zastąpią grafika?
Popularność generatorów, które zamieniają tekst na obraz, nie wynika z ich zdolności do dokładnego odzwierciedlania rzeczywistości (jak widzisz, nie są to zdjęcia), ale z możliwości tworzenia obrazów w konkretnym stylu.
Wiele firm korzysta z obrazów stockowych (czyli z banków zdjęć), by uatrakcyjniać swoje treści. I jest to jak najbardziej skuteczny sposób, w którym jednak brakuje oryginalności. Trudno w oparciu o używane w wielu miejscach zdjęcia budować poczucie wyjątkowości marki.
Z drugiej strony warto pamiętać, że sztuczna inteligencja nie działa sama. Potrzebuje wskazówek projektantów i grafików. To połączenie ludzkiej kreatywności z siłą obliczeniową algorytmów. Dlatego jest jeszcze zbyt wcześnie, by mówić, że graficy są niepotrzebni. AI nie zastąpi specjalistów, ale na pewno usprawni ich pracę.
4 popularne generatory obrazów AI do sprawdzenia
Twórczość z tej aplikacji prezentowaliśmy powyżej. Jest to specyficzne rozwiązanie, bo działa na platformie Discord (musisz założyć tam konto). Midjourney generuje jakościowe obrazy. Na start otrzymujesz 25 darmowych zapytań. Później niestety trzeba uruchomić płatną subskrypcję.
Tutaj sprawa z logowaniem jest prosta, bo możesz wykorzystać swoje konto Google. Jest to jedno z najtańszych płatnych rozwiązań. Intuicyjny interfejs ułatwia pracę. Do dyspozycji masz suwaki, które regulują jakość, wielkość i liczbę obrazów.
Z tego narzędzia wygenerowaliśmy wnętrze restauracji. Jest to jedna z najbardziej zaawansowanych opcji, która przynosi wyjątkowo realistyczne rezultaty. Żeby skorzystać z DALL-E 2, trzeba założyć konto. W pierwszy miesiącu korzystania możesz wygenerować 50 obrazów za free.
Aplikacja polecana dla początkujących. Umożliwia wybór algorytmu i stylu artystycznego (np. Picasso lub Van Gogh). Mało tego, nie musisz nawet zakładać konta, żeby rozpocząć działanie. Na start dostajesz 5 darmowych generacji. Tak wykorzystaliśmy jedną z nich:
Generatory grafik AI – podsumowanie
Generowanie obrazów przy pomocy sztucznej inteligencji to przyszłość projektowania graficznego, także w kontekście e-marketingu. Dzięki ogromnej bazie danych AI może tworzyć unikalne obrazy:
- do logo Twojej firmy,
- do kampanii banerowej,
- do postów w Social Mediach,
- do wpisów na blogu,
- do e-sklepu,
- na stronę internetową,
- i do wielu innych celów.
W ten sposób możesz tworzyć obrazy, które lepiej pasują do Twojej wizji. Nie oznacza to jednak, że praca grafika, własne fotografie czy banki zdjęć przestają być potrzebne. Generatory AI to po prostu kolejne narzędzie, które pozwala sprawniej i efektywniej realizować obraną strategię marketingową.
Przeczytaj również: czy sztuczna inteligencja zastąpi copywritera?