Instagram Reels oficjalnie został wprowadzony 5 sierpnia w 50 różnych krajach. Chociaż w Polsce jest jeszcze niedostępny, już teraz warto się nim zainteresować, by w przyszłości być o krok przed konkurencją. Czym jest Instagram Reels i co ma wspólnego z TikTokiem? Jak możesz wykorzystać nową funkcję Instagrama do promocji swojej marki? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule.
Czym jest Instagram Reels?
Reels to nowa funkcja Instagrama, dzięki której użytkownicy mają możliwość nagrania krótkiego, 15-sekundowego filmiku z podkładem muzycznym. Można ją znaleźć w trybach migawki, pomiędzy Boomerangiem a Super Zoomem. Aby stworzyć wideo, wystarczy wybrać tę opcję, a następnie nagrać film bez podkładu lub skorzystać z jednego z utworów, który znajduje się w bazie muzyki Facebooka.
Aplikacja, podobnie jak TikTok, umożliwia użytkownikom dodawanie do filmów prostych efektów – napisów czy przenikania się ujęć. Gotowe wideo można opublikować na Stories lub w feedzie na swoim profilu. Gdy dodamy film do aktualności, wyświetli się on w nowej zakładce „Rolki”, która pojawia się na profilu użytkownika, gdy ten doda swoje pierwsze wideo. Może również trafić na kartę Exploruj.
Instagram Reels, a TikTok
TikTok jest platformą, która ostatnio zyskuje coraz większą popularność. To świetne miejsce dla marek, które chcą dotrzeć do młodszego pokolenia odbiorców – tzw. Pokolenia Z oraz Millenialsów. Jeśli używasz TikToka to prawdopodobnie, gdy pierwszy raz zobaczysz Reels, odniesiesz wrażenie, że obie platformy wyglądają bardzo podobnie. Obie dają użytkownikowi możliwość nagrywania wideo w podobny sposób, jednak na Instagram Reels filmik może trwać jedynie 15 sekund, a na TikToku – nawet 1 minutę.
Na którą z tych platform się zdecydować? Zdecydowaną zaletą Instagram Reels jest fakt, że funkcja ta dostępna jest na platformie, którą większość marek już dobrze zna i regularnie używa jej do swoich działań marketingowych. Mają one na Instagramie dużą grupę swoich odbiorców i możliwość dodawania 15-sekundowych filmików będzie dobrym sposobem, aby dotrzeć do nich inną drogą, niż zazwyczaj.
Z kolei Tik Tok to względnie platforma, która pozwala markom na zbudowanie całkiem nowej społeczności. Jeśli do tej pory zastanawiałeś się, czy zacząć działać na tym obszarze – zacznij to robić już dzisiaj. Obserwuj, jakie posty stają się viralami, jakie są trendujące hasztagi i co sprawia, że wideo trafia do zakładki For You (odpowiednik Exploruj na Instagramie). Te spostrzeżenia mogą ci się przydać, kiedy do Polski wejdzie Instagram Reels. Więcej o TikToku przeczytasz tutaj.
Dlaczego warto już teraz poznać nową funkcję Instagrama?
Czy wiesz, że według danych Instagrama[1] treści wideo będą stanowić 78% całkowitego mobilnego ruchu danych do 2021 roku? Oznacza to, że już teraz powinieneś zapoznać się ze wszystkimi opcjami wideo, które twoja firma może wykorzystać do promocji i znaleźć dla nich miejsce w swojej strategii działań.
Wprowadzenie Instagram Reels może spowodować, że młodsi użytkownicy zostaną na Instagramie, zamiast używać TikToka, który jest teraz dla nich atrakcyjniejszą opcją. Skutkiem pojawienia się nowej funkcji może być również obniżenie grupy wiekowej użytkowników Instagrama. Jeśli twoje produkty i usługi są skierowane do młodszego odbiorcy – Reels może być rozwiązaniem dla ciebie.
Swój content kierujesz do starszej publiczności? To nic! Instagram Reels może pomóc ci budować społeczność organicznie i jeszcze bardziej zacieśnić więź marki i jej fanów. Szczególnie na początku korzystanie z nowej funkcji może się opłacać – wideo będzie miało bowiem dużą szansę, by dostać się na kartę Exploruj, a to duża szansa, by dotrzeć do nowego odbiorcy.
Już teraz zastanów się, jakie treści możesz pokazywać za pomocą krótkiego wideo. Podpatruj, co robią zagraniczne konta aktywne w twojej branży, a gdy funkcja zostanie wprowadzona w Polsce, będziesz o krok dalej niż twoja konkurencja. Mamy też dla ciebie kilka pomysłów na wideo, które możesz opublikować na swoim profilu.
- Pokaż „twarz” swojego biznesu i zmniejsz dystans między marką, a klientem – do tej pory na twoim profilu pojawiały się jedynie zdjęcia produktów lub infografiki? Pokaż, kto stoi za tym biznesem! Niech twoi odbiorcy wiedzą, że kupują od żywego człowieka, z którym mogą porozmawiać czy uzyskać poradę.
- Pokaż, jak można wykorzystać twoje produkty – jeśli sprzedajesz ubrania, pokaż, jak je ze sobą łączyć w różnych stylizacjach, jakie dodatki do nich pasują i na jaką okazję założą je twoi odbiorcy. Prowadzisz firmę z artykułami do domu? Zrób wideo, w którym zaprezentujesz sezonową stylizację mieszkania.
- Motywuj i dziel się swoją wiedzą – zajmujesz się doradztwem? Masz dużą wiedzę na temat marketingu? A może świetnie znasz się na fotografii lub gotowaniu? Zmotywuj swoich odbiorców do nauki razem z tobą i dziel się swoją wiedzą z instagramową społecznością. Pokazuj przepisy, tutoriale, ciekawostki z branży.
[1] https://business.instagram.com/