Konkursy na Fanpage’ach. Czy warto je organizować?

2
2552

Jakiś czas temu konkursy na Fanpage’ach były narzędziem do budowania liczby fanów. Aplikacje za pomocą, których można było organizować tego typu promocje udostępniały treść tylko fanom.  Każdy, kto chciał wziąć udział w konkursie musiał polubić fanpage, a jeśli trybem wyłonienia zwycięzców było głosowanie użytkowników, to osoby głosujące również musiały polubić fanpage. Machina szła w ruch! Problemem jednak było to, że spora cześć pozyskanych w ten sposób fanów, niekoniecznie była zainteresowana firmą, jej działalnością i ofertą.

Obecnie takie praktyki, tj. like-gating są zabronione, o czym mówi regulamin Facebooka, ale konkursy nie straciły w ten sposób swojej wartości, a zyskały nową jakość.

strzalka wartosci

Konkursy, te organizowane przy pomocy aplikacji, czy na tablicy fanpage’a są interesującą formą contentu, który zwiększy zaangażowanie użytkowników, a co za tym idzie zasięgi fanpage’a, budując przy tym pozytywny wizerunek firmy. Jednak, kiedy poświęci się czas i zaangażowanie na opracowanie odpowiedniej formuły i zadania konkursowego, czy też zdecyduje się na konkurs w aplikacji, można osiągnąć jeszcze więcej korzyści.

Odpowiednio opracowana formuła i zadanie konkursowe mogą nam pomóc uzyskać np. informacje na temat preferencji użytkowników czy też zbierać wartościowe informacje na ich temat, które będzie można wykorzystać do email marketingu czy targetowania reklam.

Konkurs jednak może spotkać się z brakiem zainteresowania lub nawet wywołać sytuacje kryzysowe i niezadowolenie uczestników. Na jakie elementy wiec należy zwrócić szczególną uwagę przy organizowaniu konkursu?

  • Targetowanie formuły i zadania konkursowego do konkretnej grupy odbiorców, a nie ogółu użytkowników Facebooka;
  • Kreatywne zadanie związane z branżą firmy, które pozwoli na jakościowe wyłonienie zwycięzcy;
  • Atrakcyjna nagroda, a najlepiej nagrody – więcej niż jedna nagroda zwiększa szanse możliwości wygranej, co zachęca u użytkowników;
  • Regulamin konkursu, który będzie zabezpieczał użytkowników i organizatora;
  • Promocja konkursu formatami Facebook Ads oraz poza Facebookiem;
  • Wybór zwycięzców przez jury lub przez jury na podstawie głosów a nie samo głosowanie – zniechęcimy nieuczciwych graczy.

Podsumowując konkursy na Facebooku mogą przynieść organizatorom wiele korzyści, warunkiem jest ich dobre przygotowanie.

5/5 - (1 vote)

2 KOMENTARZE

    • Marcinie, w Internecie znajdziesz sporo publikacji dotyczących prawnych aspektów organizowania konkursów, również tych na Facebooku.

      Przede wszystkim trzeba pamiętać, że konkurs i loteria to w świetle prawa dwa różne pojęcia, kiedy chcemy np. żeby tryb wyłonienia zwycięzców w naszym konkursie był losowaniem, konieczne będzie uzyskanie odpowiednich zezwoleń, o których mowa w ustawie o grach hazardowych.

      Organizując konkurs należy też zadbać o bezpieczeństwo danych osobowych uczestników, w niektórych przypadkach konieczne jest stworzenie bazy i zgłoszenie jej Generalnemu Inspektorowi Danych Osobowych.

      Jeśli koszt nagrody przekracza określoną przepisami prawa wartość, konieczne jest opłacenie podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu nagród związanych z Konkursem.

      Regulamin Facebooka, również stawia wymagania przed organizatorami konkursów – zachęcam do zapoznania się z punktem “3E” regulaminu dotyczącego stron – https://www.facebook.com/page_guidelines.php

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here