Konkursy na Fanpage’ach. Czy warto je organizować?

2
2839

To niezwykle popularny sposób na wzbudzenie zainteresowania danym profilem w Social Mediach, zaangażowanie społeczności i wzrost rozpoznawalności. Na jego organizację decydują się zwykle marki, którym zależy również na podniesieniu sprzedaży. Konkurs na Facebooku – bo o nim mowa – może przybierać różne formy: od łamigłówek, przez zadania kreatywne, po quizy. Zastanawiasz się, jak stworzyć legalny konkurs na fanpage’u? A może chcesz się przekonać, czy zwiększenie zasięgów, to jedyne, co możesz zyskać, organizując taką akcję na FB? Odpowiedzi znajdziesz w artykule!

Legalny konkurs w Social Mediach – co to oznacza? 

Jakiś czas temu przeprowadzanie konkursów na fanpage’ach było sposobem na budowanie liczby fanów. Aplikacje, za pomocą których można było organizować tego typu promocje, udostępniały treść tylko obserwującym. Każdy, kto chciał wziąć udział w zabawie, musiał polubić fanpage. Co więcej, jeśli wyłonienie zwycięzcy konkursu odbywało się poprzez głosowanie użytkowników, to osoby głosujące również musiały polubić profil organizatora. Machina szła w ruch! Problemem jednak było to, że spora część pozyskanych w ten sposób fanów, niekoniecznie była zainteresowana firmą oraz jej działalnością i ofertą.

Obecnie takie praktyki – tj. like-gating – są zabronione, o czym mówi regulamin platformy. Warto jednak podkreślić, że konkurs na Facebooku nie stracił w ten sposób na swojej wartości, a zyskał zupełnie nową jakość.

Legalny konkurs w Social Mediach, zarówno ten organizowany przy pomocy aplikacji, jak i ten na tablicy fanpage’a jest interesującą formą contentu, który zwiększa zaangażowanie użytkowników, a co za tym idzie zasięgi profilu, budując przy tym pozytywny wizerunek firmy. Jednak, kiedy poświęci się czas na opracowanie odpowiedniej formuły i zadania konkursowego można osiągnąć jeszcze więcej korzyści. 

Przeczytaj również:  Facebook wprowadził zmiany algorytmu generowania news feeda
Promuj swoją firmę

Czy warto zorganizować legalny konkurs na Facebooku? 

Prowadzenie Social Mediów to niełatwa sztuka. Priorytetem działań podejmowanych na tego rodzaju platformach jest budowanie zaangażowanej społeczności. Zastanawiasz się, czy organizując legalny konkurs na Facebooku, zrealizujesz swoje cele? Sprawdź już teraz! 

Zorganizowanie dobrego konkursu wpływa na świadomość marki online

Konkurs organizowany na Facebooku stanowi świetne narzędzie promocji Twojej firmy. Dlaczego? Powodów jest wiele! Przede wszystkim ciekawy post konkursowy przyciąga uwagę użytkowników i generuje większy zasięg, co bezpośrednio przyczynia się do zwiększenia świadomości marki. Kiedy uczestnicy angażują się w zadanie i dochodzi do interakcji z Twoim biznesem, istnieje większe prawdopodobieństwo, że internauci zapamiętają logo, nazwę fanpage’a czy też samą ofertę.

Ciekawe zadanie konkursowe zwiększa zaangażowanie

Zastanawiasz się, czy warto opublikować post konkursowy na fanpage’u? Weź więc pod uwagę, że tego rodzaju akcje cieszą się też dużym powodzeniem ze względu na to, że generują aktywność i interakcje użytkowników, co z kolei wpływa pozytywnie na zaangażowanie na Twojej stronie. 

Zorganizowanie dobrego konkursu sprawia, że uzyskujesz nie tylko większą liczbę komentarzy, polubień i udostępnień podczas samej zabawy, ale też później algorytmy Facebooka pozytywniej reagują na Twoje kolejne posty.

Konkurs na Facebooku służy do pozyskania cennych danych

To coś więcej niż tylko zabawa dla internautów. Jeżeli zadbasz o odpowiednią formę i zadanie konkursowe, to możesz poznać preferencje klientów oraz zebrać wartościowe informacje, które przekazali uczestnicy konkursu. Te z powodzeniem wykorzystasz do e-mail marketingu czy targetowania reklam. 

Wystarczy, że zaproponujesz osobom biorącym udział w zabawie wypełnienie krótkiej ankiety czy poprosisz ich o podanie preferencji lub opinii. To pozwoli Ci lepiej dostosować swoją ofertę do potrzeb potencjalnych odbiorców.

Przeczytaj również:  Reklama na TikToku – co musisz wiedzieć?

Wykorzystanie zadań konkursowych na Facebooku jako źródło contentu 

Istnieją pewne stałe elementy konkursu na Facebooku, ale w przypadku formy zachowujesz sporą dowolność. Możesz więc postawić zarówno na quizy czy łamigłówki, jak i zadania kreatywne. Te drugie warto wykorzystać do promocji firmy. 

W tym celu musisz jasno przedstawić zasady konkursu – niech uczestnicy w ramach rywalizacji przygotują treści związane z Twoją marką. Mogą być to zdjęcia, filmy oraz teksty dotyczące konkretnych produktów czy wartości. Takie działania mogą zagwarantować wartościowe materiały marketingowe do wykorzystania w przyszłości.

Organizując konkurs na Facebooku budujesz pozytywny wizerunek

Dzięki zaangażowaniu i docenianiu uczestników poprzez różne rodzaje nagród, Twoja marka staje się bardziej przyjazna i atrakcyjna dla klientów. Szczególnie jeśli uwzględnimy fakt, że emocje to naturalny element rywalizacji. Uczestnictwo w konkursie może wywołać pozytywne odczucia, a zwycięstwo wzmocnić więź uczestnika z Twoją firmą.

Właśnie dlatego dobry konkurs buduje pozytywny wizerunek fanpage’a oraz całej działalności biznesu w sieci. 

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku

Jak zorganizować dobry konkurs na fanpage’u? 

Chcesz opublikować post konkursowy na Facebooku? Przemyśl najpierw cały proces i zaplanuj kilka kluczowych elementów. 

Cel legalnego konkursu w Social Mediach

Legalne przeprowadzenie konkursu np. na Facebooku okazuje się doskonałym sposobem na zaangażowanie swojej społeczności. Aby przyciągnąć uwagę użytkowników portalu i osiągnąć liczne korzyści, warto ustalić, jaki jest cel tego typu akcji w Social Mediach – czy chcesz zbudować świadomość marki, wpłynąć na sprzedaż lub zwiększyć liczbę obserwujących?

Regulamin konkursu w mediach społecznościowych

Jednym z kluczowych elementów, które należy wziąć pod uwagę przy organizacji akcji, jest przygotowanie jasnego regulaminu konkursu na Facebooku. Dokument powinien być skonstruowany w sposób przejrzysty i zrozumiały dla potencjalnych uczestników. Należy w nim określić czas trwania konkursu, najważniejsze zasady oraz wartość nagrody. 

Zawartość regulaminu konkursu obejmuje również opis zadania konkursowego oraz kryteria wyłonienia zwycięzcy.  

Przeczytaj również:  Personalizowane reklamy na Facebooku – sam zdecyduj co chcesz oglądać!

Możliwi uczestnicy konkursu 

Zastanawiasz się, co jeszcze powinien zawierać regulamin konkursu na FB? Z pewnością musisz w nim wskazać, kto może walczyć o główną nagrodę. Pamiętaj o tym, aby wytypowani użytkownicy platformy byli zbieżni z docelową grupą odbiorców Twojej marki – mogą być to zarówno potencjalni, jak i obecni klienci. 

Wartość nagrody dla zwycięzcy

O co jeszcze musisz zadbać, organizując konkurs na Facebooku? Oczywiście o nagrody, które są jednym z najprostszych i najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie uwagi, a jednocześnie zaoferowanie czegoś cennego odbiorcom. Wybierz takie, które docenią uczestnicy konkursu i jednocześnie będą kojarzyć się z Twoją marką lub ofertą.

Czego nie robić, organizując konkurs na Facebooku? 

Znasz już kluczowe elementy konkursu na Facebooku. Musisz jednak wiedzieć, że akcja może spotkać się z brakiem zainteresowania lub nawet wywołać sytuacje kryzysowe i niezadowolenie uczestników. Na jakie elementy więc należy zwrócić szczególną uwagę przy organizowaniu tego rodzaju wydarzenia?

  • Pamiętaj o targetowaniu akcji do konkretnej grupy odbiorców, a nie ogółu użytkowników platformy.
  • Zaplanuj kreatywne zadanie związane z branżą lub firmą, które ułatwi Ci wyłonić zwycięzcę konkursu na Facebooku. 
  • Atrakcyjne nagrody – więcej niż jedno wyróżnienie zwiększa nie tylko szansę wygranej, ale również zachęca użytkowników do wzięcia udziału w rywalizacji.
  • Regulamin konkursu na FB musi zabezpieczać użytkowników oraz organizatorów. 
  • Do promocji wydarzenia warto wykorzystać reklamy na Facebooku oraz kampanie w innych sieciach społecznościowych czy kanałach. 
  • Wybór zwycięzców przez jury, a nie samo głosowanie – zniechęcisz w ten sposób nieuczciwych graczy.

Uwaga! Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że wiele fanpage’y organizuje nielegalne konkursy na Facebooku. Ty zdecydowanie z tego zrezygnuj. W tym celu upewnij się, że przygotowana przez Ciebie akacja jest zgodna z regulaminem platformy. Co więcej, konkurs prowadzony w formie loterii to także nie jest najlepsze rozwiązanie – chyba że spełnisz liczne formalności. 

Pamiętaj, że organizacja tego typu wydarzeń jest skutecznym narzędziem do zwiększenia zaangażowania, rozwoju społeczności i promocji Twojej marki. Aby zdobyć zaufanie swoich odbiorców oraz zbudować pozytywny wizerunek na Facebooku, weź pod uwagę zasady legalnego konkursu i zaproponuj wartościowe nagrody, a wiele zyskasz.

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)
UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułJak zorganizować konkurs na Instagramie? Krótki przewodnik
Następny artykułJak zwiększyć rozpoznawalność marki?

Nasz ekspert:

Karolina Roksela
Absolwentka studiów na kierunku Dziennikarstwo i medioznawstwo. Dołączyła do WeNet w 2021 roku. Specjalistka ds. Contentu, która w swojej pracy stara się dostarczać użytkownikom wartościowe treści internetowe. Dzięki śledzeniu najnowszych trendów oraz ciągłym doskonaleniu się może skutecznie angażować społeczność marki na Facebooku i Instagramie. W swojej pracy korzysta również z zaawansowanych narzędzi oraz nowinek technologicznych.

2 KOMENTARZE

    • Marcinie, w Internecie znajdziesz sporo publikacji dotyczących prawnych aspektów organizowania konkursów, również tych na Facebooku.

      Przede wszystkim trzeba pamiętać, że konkurs i loteria to w świetle prawa dwa różne pojęcia, kiedy chcemy np. żeby tryb wyłonienia zwycięzców w naszym konkursie był losowaniem, konieczne będzie uzyskanie odpowiednich zezwoleń, o których mowa w ustawie o grach hazardowych.

      Organizując konkurs należy też zadbać o bezpieczeństwo danych osobowych uczestników, w niektórych przypadkach konieczne jest stworzenie bazy i zgłoszenie jej Generalnemu Inspektorowi Danych Osobowych.

      Jeśli koszt nagrody przekracza określoną przepisami prawa wartość, konieczne jest opłacenie podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu nagród związanych z Konkursem.

      Regulamin Facebooka, również stawia wymagania przed organizatorami konkursów – zachęcam do zapoznania się z punktem “3E” regulaminu dotyczącego stron – https://www.facebook.com/page_guidelines.php

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here