Instagram uruchomił nowe narzędzie do przetwarzania i edycji wideo, które użytkownicy publikują w Stories. Pozwala ono dodawać muzykę, efekty rzeczywistości rozszerzonej, zmieniać prędkość wideo, a także „miksować” nagrania.
Nowa funkcja nosi nazwę “Reels” i przypomina TikTok’a. Jak powiadamia TechCrunch, narzędzie na razie zostało uruchomione jedynie na terytorium Brazylii. Kiedy będzie dostępne dla innych krajów – na ten moment jeszcze nie wiadomo. Kraj, w którym nowe narzędzie miało swoją premierę został wybrany ze względu na dużą popularność wśród użytkowników, bogatą kulturę muzyczną i wielu popularnych blogerów i autorów treści.
Jak działa nowe narzędzie “Reels”?
Użytkownik Instagrama z poziomu swojego profilu powinien wejść w menu dodania Stories i obok Boomerangu oraz Super-Zoomu znaleźć funkcję “Reels”, jak pokazano na wideo poniżej. Po jej wybraniu, na ekranie pojawią się dodatkowe funkcjonalności. Z ich pomocą można np. dodać muzykę ze swojej biblioteki muzycznej lub znaleźć pożądany utwór korzystając z hashtaga. Za pomocą “Reels” użytkownik także może nagrać lub załadować kilka wideo jednocześnie, a potem np. połączyć je ze sobą.
Nowa funkcja została odkryta przez testera Jane Manchun Wong podczas studiowania kompilacji testowych na Instagramie.
Instagram is working on Scenes, a TikTok-like video editing/remixing tool for Stories
Other users will be able to remix your "Scenes" if your account is public
You are given music, video speed, timer, AR Effect, etc to edit each clip
This feature is previously known as Clips pic.twitter.com/5y1DGACFis
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) November 12, 2019
Początkowo założyciele chcieli, aby nowa funkcja miała nazwę “Scenes” i była dostępna dla użytkowników podczas przetwarzania Stories.
Podsumowując, warto zwrócić uwagę na to, że wcześniej Facebook próbował uruchomić klon chińskiej aplikacji TikTok o nazwie “Lasso”. Po jakimś czasie Mark Zuckerberg wpadł na pomysł, że być może Instagram jest również w stanie przyciągnąć użytkowników i zachęcić ich do jeszcze większej aktywności na swojej platformie. Właśnie w tym celu stworzono nowe narzędzie “Reels”. Aktualnie, TikTok ma ponad 1,5 miliarda aktywnych użytkowników na całym świecie. Czym jest i jak dokładnie działa TikTok znajdziecie w naszych poprzednich artykułach.
Źródło: https://techcrunch.com/2019/11/12/instagram-reels/