Instagram testuje narzędzie do edycji Stories – Reels, które przypomina TikTok

0
1790

Instagram_testuje_narzedzie_do_edycji_Stories_Reels

Instagram uruchomił nowe narzędzie do przetwarzania i edycji wideo, które użytkownicy publikują w Stories. Pozwala ono dodawać muzykę, efekty rzeczywistości rozszerzonej, zmieniać prędkość wideo, a także „miksować” nagrania.Instagram_testuje_narzedzie_do_edycji_Stories_Reels

Nowa funkcja nosi nazwę “Reels” i przypomina TikTok’a. Jak powiadamia TechCrunch, narzędzie na razie zostało uruchomione jedynie na terytorium Brazylii. Kiedy będzie dostępne dla innych krajów – na ten moment jeszcze nie wiadomo. Kraj, w którym nowe narzędzie miało swoją premierę został wybrany ze względu na dużą popularność wśród użytkowników, bogatą kulturę muzyczną i wielu popularnych blogerów i autorów treści.Instagram_Stories_Reels_Creation

Jak działa nowe narzędzie “Reels”?

Użytkownik Instagrama z poziomu swojego profilu powinien wejść w menu dodania Stories i obok Boomerangu oraz Super-Zoomu znaleźć funkcję “Reels”, jak pokazano na wideo poniżej. Po jej wybraniu, na ekranie pojawią się dodatkowe funkcjonalności. Z ich pomocą można np. dodać muzykę ze swojej biblioteki muzycznej lub znaleźć pożądany utwór korzystając z hashtaga. Za pomocą “Reels” użytkownik także może nagrać lub załadować kilka wideo jednocześnie, a potem np. połączyć je ze sobą.

Przeczytaj również:  Kiedy najlepiej publikować posty w mediach społecznościowych w 2023 roku?

Nowa funkcja została odkryta przez testera Jane Manchun Wong podczas studiowania kompilacji testowych na Instagramie.

Początkowo założyciele chcieli, aby nowa funkcja miała nazwę “Scenes” i była dostępna dla użytkowników podczas przetwarzania Stories.

Podsumowując, warto zwrócić uwagę na to, że wcześniej Facebook próbował uruchomić klon chińskiej aplikacji TikTok o nazwie “Lasso”. Po jakimś czasie Mark Zuckerberg wpadł na pomysł, że być może Instagram jest również w stanie przyciągnąć użytkowników i zachęcić ich do jeszcze większej aktywności na swojej platformie. Właśnie w tym celu stworzono nowe narzędzie “Reels”. Aktualnie, TikTok ma ponad 1,5 miliarda aktywnych użytkowników na całym świecie. Czym jest i jak dokładnie działa TikTok znajdziecie w naszych poprzednich artykułach.

Przeczytaj również:  Jakie trendy będziemy obserwować w mediach społecznościowych w 2021 roku?

 

Źródło: https://techcrunch.com/2019/11/12/instagram-reels/

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (2 votes)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here