Jaki był 2023 rok w Internecie i Social Mediach? Najciekawsze dane

0
294
raport Digital Polska najważniejsze dane

O ile wzrosła liczba polskich użytkowników w sieci? W jakich celach korzystano z Internetu? Jakie aplikacje okazały się najpopularniejsze w naszym kraju? Z których platform korzystamy chętniej – TikToka czy Instagrama? Jeżeli szukasz informacji na temat trendów i tendencji dotyczących internautów w Polsce, to dobrze się składa. Dziś omówimy najnowsze dane pochodzące z raportu Digital 2024: Poland. Ta wiedza z pewnością pomoże Ci podejmować lepsze decyzje marketingowe w kolejnych miesiącach.

Polska w świecie cyfrowym: najnowsze trendy i tendencje

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak korzystamy w Polsce z urządzeń i usług cyfrowych? To świetnie! Jak co roku, firma DataReportal prezentuje zarówno globalne dane, jak i dedykowany raport dotyczący preferencji Polaków w mediach społecznościowych i Internecie. Digital 2024: Poland to kluczowe źródło informacji dla marketerów i specjalistów z branży. Ty również możesz wykorzystać te dane!

Czy wiesz, że już ponad 66% ludzi na świecie korzysta obecnie z zasobów sieci? Jak wynika z podsumowania Raport Digital 2024 Global Overview również Social Media notują ogromne wzrosty pod kątem liczb. W poprzednim roku nawet 266 milionów użytkowników zaczęło korzystać z portali społecznościowych po raz pierwszy. Facebook, Instagram czy TikTok nadal pozostają ulubioną rozrywką online dla internautów z całego świata.

Jak więc Polska radzi więc sobie na tle innych krajów? Raport DataReportal pokazuje, że nasz kraj nie odbiega znacząco od globalnych trendów, a liczba użytkowników korzystających z Internetu oraz mediów społecznościowych stale rośnie. Warto jednak zwrócić uwagę na specyfikę polskiego rynku, która może wpłynąć na strategie marketingowe i decyzje biznesowe.

Jak polscy użytkownicy korzystają z Internetu?

Według danych zawartych w raporcie, coraz więcej Polaków korzysta z Internetu. Na początku 2024 roku odnotowano prawie 36 milionów polskich internautów. To 88,1% całej populacji.

Przeczytaj również:  8 trendów w mediach społecznościowych na 2023 rok

Co ciekawe, więcej osób korzysta z Internetu na telefonie niż na laptopie, komputerze czy tablecie.

A skoro użytkownicy w przeważającej mierze przeglądają strony WWW za pomocą smartfonów, to warto pamiętać, jak ważne jest dostosowanie treści do urządzeń mobilnych.

Promuj swoją firmę

Korzystanie z Internetu w Polsce – główne cele

Z Internetu Polacy korzystają, aby prowadzić działania w Social Mediach, oglądać telewizję lub platformy streamingowe, czytać teksty online czy słuchać muzyki, radia lub podcastów. Na wszelkie sieciowe aktywności poświęcamy średnio 6 godzin i 17 minut dziennie. Najczęściej wykorzystujemy w tym celu telefon – to właśnie na nim spędzamy ok. 49,2% wspomnianego czasu.

W jakim celu Polacy korzystają z Internetu?

  1. Szukanie informacji (71,4%)
  2. Podążanie za nowościami i śledzenie najważniejszych wydarzeń (64,3%)
  3. Wyszukiwanie produktów i marek (60,1%)
  4. Pozostawanie w kontakcie ze znajomymi i rodziną (59,3%)
  5. Wypełnianie wolnego czasu i przeglądanie (57,3%)

Niżej w rankingu znalazły się takie aktywności jak: poszukiwanie inspiracji oraz pomysłów, wyszukiwanie instrukcji, oglądanie filmów i wideo czy słuchanie muzyki.

Wyszukiwarki i strony internetowe

Polscy internauci w 2023 roku najczęściej korzystali z mediów społecznościowych (94,5%), czatów i komunikatorów (92,8%) oraz wyszukiwarek i portali internetowych (89,2%).

W przypadku przeglądarek zdecydowany prym wiedzie Chrom (74,3%), a wśród wyszukiwarek Google (96,7%). Najczęściej wyszukiwane strony to natomiast: google.com, youtube.com, facebook.com.

Warto wiedzieć! Obecnie tylko 9% internautów korzysta z asystentów głosowych do wyszukiwania informacji każdego tygodnia. W przypadku wyszukiwania obrazem statystyki wynoszą ok. 19,6%.

Popularność wideo w sieci

Oglądanie wideo contentu to niezwykle popularna aktywność wśród użytkowników w Polsce. Jakikolwiek rodzaj filmów online obejrzało nawet 89,2% użytkowników. Najczęściej są to klipy muzyczne, memy, virale i materiały komediowe oraz relacje na żywo. Filmy o charakterze edukacyjnym w sieci ogląda tylko 18,4% osób.

Przeczytaj również:  W jaki sposób prowadzić social media w dobie pandemii?

Bezpieczeństwo w Internecie

Jedna z części raportu została poświęcona na analizę bezpieczeństwa w sieci. Jak wynika z naszych doświadczeń, statystyki te nie zaskakują. 40,4% internautów wyraża obawę, na temat tego, co jest prawdą, a co fałszywą informacją w Internecie. 41,8% użytkowników martwi się, w jaki sposób marki wykorzystują ich dane. Ponad 1/3 badanych nie akceptuje plików cookies na części stron i korzysta z narzędzi do blokowania reklam. Coraz popularniejszą usługą staje się również VPN.

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie

Jak korzystamy z Social Mediów w Polsce?

Raport DataReportal zwraca uwagę na rosnącą popularność mediów społecznościowych wśród Polaków. Już nawet 27,90 milionów użytkowników korzysta z Social Mediów w naszym kraju. 5.9 – tyle wynosi zaś średnia liczba platform, na której polscy internauci są aktywni każdego miesiąca.

Facebook, Instagram czy X to serwisy, które cieszą się dużym zainteresowaniem i gromadzą miliony użytkowników. Dla marketerów oznacza to konieczność opracowania efektywnych strategii promocyjnych, które pozwolą dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. W końcu użytkownicy spędzają w Social Mediach prawie 2 godziny dziennie (1 h i 54 min).

Dlaczego Polacy korzystają z Social Mediów? Aby pozostać w kontakcie z rodziną i przyjaciółmi (53,3), czytać newsy (52,9%) czy wypełniać wolny czas (49%). Co ważne z perspektywy MŚP, 41,8% internautów wykorzystuje media społecznościowe do wyszukiwania informacji o markach i produktach. 25,8% użytkowników śledzi w Social Mediach konta marek i sklepów, w których kupują, a 21.9%, w których zamierzają zrealizować transakcję.

Najczęściej Polacy korzystają z Facebooka (86,9%), ponieważ aż 32,1% badanych wskazuje serwis jako swój ulubiony. Najwięcej czasu każdego miesiąca użytkownicy spędzają jednak na TikToku – średnio ponad 36 godzin.

A jak to wygląda w szczegółach? Prześledźmy, jak prezentują się najważniejsze statystyki korzystania z mediów społecznościowych dla poszczególnych platform.

Facebook w Polsce

  • Liczba użytkowników: 17,10 mln
  • Zasięg reklam: 42,1% całej populacji kraju
  • Zaangażowanie pod postami: 0,07% fanów fanpage’a
Przeczytaj również:  10 trendów w Social Media na rok 2020! Cz.1

YouTube w Polsce

  • Liczba użytkowników: 27,90 mln
  • Zasięg reklam: 68,8% całej populacji kraju
  • Najczęstsze wyszukiwanie: „Piosenki”

Instagram w Polsce

  • Liczba użytkowników: 11 mln
  • Zasięg reklam: 27,1% całej populacji kraju
  • Zaangażowanie pod postami: 1.13% fanów konta biznesowego

TikTok w Polsce

  • Liczba użytkowników (powyżej 18 roku życia): 11,52 mln
  • Zasięg reklam (dla osób pełnoletnich): 28,4% całej populacji kraju
  • Wzrost popularności: 1,4 miliona nowych użytkowników w porównaniu do 2023 roku
marketing_lokalny_v2

Facebook Messenger w Polsce

  • Liczba użytkowników: 15,30 mln
  • Zasięg reklam: 37,7% całej populacji kraju
  • Średni liczba sesji: 459,9 każdego miesiąca wśród aktywnych użytkowników

LinkedIn w Polsce

  • Liczba użytkowników: 6,70 mln
  • Zasięg reklam: 16,5% całej populacji kraju
  • Odbiorcy reklam: 49,1% kobiety, 50,9% mężczyźni

X (dawniej Twitter) w Polsce

  • Liczba użytkowników: 5,81 mln
  • Zasięg reklam: 14,3% całej populacji kraju
  • Wzrost popularności: o 45,3% zwiększył się przez rok zasięg reklam

Digital 2024: Polska – podsumowanie

Najnowszy raport od DataReportal dostarcza cennych informacji na temat polskich użytkowników Internetu i ich zachowań w cyfrowym świecie.

W podsumowaniu znalazły się również części poświęcone e-commerce oraz połączeniom mobilnym. Warto więc wspomnieć, że coraz więcej osób decyduje się na zakupy online, co przyczynia się do rozwoju e-handlu i powstawania nowych sklepów internetowych. Dla przedsiębiorców oznacza to konieczność dostosowania swojej oferty do potrzeb cyfrowych klientów oraz inwestycji w narzędzia marketingowe pozwalające na skuteczne dotarcie do odbiorców.

Dzięki analizie danych z raportu Digital 2024: Poland specjaliści z branży marketingowej, jak i mali oraz średni przedsiębiorcy mogą lepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów oraz opracować sprawdzone strategie promocyjne. Warto śledzić kolejne podsumowania i obserwować zmieniające się trendy, aby być na bieżąco z dynamicznym rynkiem, jakim bez wątpienia jest Internet.

Zachęcamy do zapoznania się z pełną treścią raportu Digital 2024: Poland.

Nowe wezwanie do działania
Rate this post
UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułJak dodać film na Facebooku?
Następny artykułJakie strony internetowe odnoszą sukces?

Nasz ekspert:

Karolina Roksela
Absolwentka studiów na kierunku Dziennikarstwo i medioznawstwo. Dołączyła do WeNet w 2021 roku. Specjalistka ds. Contentu, która w swojej pracy stara się dostarczać użytkownikom wartościowe treści internetowe. Dzięki śledzeniu najnowszych trendów oraz ciągłym doskonaleniu się może skutecznie angażować społeczność marki na Facebooku i Instagramie. W swojej pracy korzysta również z zaawansowanych narzędzi oraz nowinek technologicznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here