Szukasz informacji na temat analiz i trendów dotyczących polskich użytkowników Internetu? Dobrze się składa. Ekipa Dataraportal przygotowała raport, który pozwala zrozumieć, jak korzystamy z urządzeń i usług cyfrowych. Rzut oka na świeże wyniki z pewnością pomoże Ci w podejmowaniu marketingowych decyzji przez najbliższe miesiące.
Spis treści
1. Jak Polacy używają Internetu? Podstawowe liczby
2. Jak korzystamy z Social Mediów?
2.1 Facebook w Polsce
2.2 YouTube w Polsce
2.3 Instagram w Polsce
2.4 TikTok w Polsce
2.5 Facebook Messenger w Polsce
2.6 LinkedIn w Polsce
2.7 Twitter w Polsce
3. Jak korzystamy z Social Mediów? Wnioski
Jak Polacy używają Internetu? Podstawowe liczby
Według wspomnianego raportu na początku 2023 roku odnotowano w Polsce ponad 36 milionów użytkowników online (to ok. 88% całej populacji kraju). 27,5 miliona z nich korzystało z różnego rodzaju mediów społecznościowych.
Na marginesie warto wspomnieć, że z roku na rok ta statystyka rośnie w większości krajów prezentowanych w raporcie. Co oznacza, że
Analiza pokazuje również, że na przełomie 2022 i 2023 roku liczba internautów w Polsce zwiększyła się o 2,9 miliona.
Jednocześnie autorzy publikacji podkreślają, że są to dane szacunkowe, co wynika z różnorodnych sposobów klasyfikowania.
Jak korzystamy z Social Mediów?
Prześledźmy teraz, jak wyglądają najważniejsze statystyki korzystania z mediów społecznościowych dla poszczególnych serwisów.
Facebook w Polsce
- Liczba użytkowników: 17,85 mln
- Zasięg reklam: 43% całej populacji kraju
- Odbiorcy reklam: 53,4% kobiety, 46,6% mężczyźni
YouTube w Polsce
- Liczba użytkowników: 27,5 mln
- Zasięg reklam: 66,3% całej populacji kraju
- Odbiorcy reklam: 50,6% kobiety, 49,4% mężczyźni
Instagram w Polsce
- Liczba użytkowników: 10,40 mln
- Zasięg reklam: 25,1% całej populacji kraju
- Odbiorcy reklam: 57,8% kobiety, 42,2% mężczyźni
TikTok w Polsce
- Liczba użytkowników (powyżej 18 roku życia): 10,14 mln
- Zasięg reklam (dla osób pełnoletnich): 29,9% całej populacji kraju
- Odbiorcy reklam: 54,9% kobiety, 45,1% mężczyźni
Facebook Messenger w Polsce
- Liczba użytkowników: 15,80 mln
- Zasięg reklam: 38,1% całej populacji kraju
- Odbiorcy reklam: 54,4% kobiety, 45,6% mężczyźni
LinkedIn w Polsce
- Liczba użytkowników: 5,50 mln
- Zasięg reklam: 15% całej populacji kraju
- Odbiorcy reklam: 48,9% kobiety, 51,1% mężczyźni
Twitter w Polsce
- Liczba użytkowników: 4 mln
- Zasięg reklam: 10,9% całej populacji kraju
- Odbiorcy reklam: 33,3% kobiety, 66,7% mężczyźni
Jak korzystamy z Social Mediów? Wnioski
Liczby dostępne w raporcie są ważne, pozwalają się rozeznać. Ale zanim zaczniesz zakładać konta we wszystkich najpopularniejszych serwisach, warto pomyśleć, gdzie znajdują się Twoi odbiorcy.
Przykładowo: jeśli Twoja oferta jest skierowana głównie do kobiet, wypada pomyśleć o włożeniu swojej energii i kreatywności w prowadzenie profilu na Instagramie (tam kobiety są głównymi odbiorczyniami reklam).
Z kolei, gdy działasz w branży B2B, nie warto zrażać relatywnie słabymi statystykami LinkedIn, bo to idealny serwis do zdobywania kontaktów na linii firma-firma. Co jednocześnie nie znaczy, że trzeba rezygnować z popularnego Facebooka.
Dlatego na wszystkie powyższe liczby polecamy patrzeć przede wszystkim przez pryzmat charakterystyki swojej działalności.
Źródło: Digital 2023: Poland