LinkedIn uruchamia nową usługę LinkedIn Live, czyli transmisje na żywo

1
2419

LinkedIn uruchamia nową usługę LinkedIn Live

LinkedIn – sieć społecznościowa dla kontaktów biznesowych – uruchomiła nową usługę transmisji na żywo, która umożliwia nadawanie wideo w czasie rzeczywistym wybranej grupie osób albo publicznie – użytkownikom tej platformy.

LinkedIn Live – dla kogo dostępna nowa usługa?

Obecnie, wersja beta nowej usługi LinkedIn Live jest dostępna tylko dla wybranych użytkowników na terenie Stanów Zjednoczonych. W najbliższym czasie, LinkedIn zapewnia o udostępnieniu formularza kontaktowego dla wszystkich, którzy zechcą wziąć udział w testowaniu nowej usługi. Na tą chwilę nie wiadomo, kiedy twórcy sieci społecznościowej umożliwią wszystkim, czyli aż 600 milionom swoich użytkowników, dostęp do tworzenia wideo na LinkedIn Live.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Związek między nową usługą na LinkedIn a Microsoftem

Firma zaprosiła do współpracy niezależnych twórców i dostawców usługi transmisji na żywo, przy wsparciu których twórcy LinkedIn będą pracować nad tworzeniem i publikowaniem na swojej platformie transmisji live coraz lepszej jakości. Wśród niezależnych twórców znaleźli się: Wirecast, Switcher Studio, Wowza Media Systems, Socialive oraz Brandlive. Sieć społecznościowa LinkedIn ma też innego niezależnego partnera technicznego dla wideo w czasie rzeczywistym, którym jest Microsoft. Usługa Microsoft Azure Media Servise, która została zaprojektowana dla programistów aplikacji chmurowych, w celu uproszczenia procesu tworzenia aplikacji internetowych – dostarcza ważne technologie kodowania dla bezproblemowego przesyłania wideo na żywo. Mimo tego, że Microsoft przejął LinkedIn jeszcze w 2016 roku, to w dużej mierze cały czas utrzymywał się dystans w zakresie integracji produktowej między Microsoft a LinkedIn.

Przeczytaj również:  Jak dobierać hashtagi na Instagramie? Triki, dzięki którym zwiększysz zasięgi

LinkedIn uruchamia nową usługę LinkedIn Live

Czym się wyróżnia “LinkedIn Live” od już istniejących odpowiedników na rynku?

Założyciele LinkedIn zauważają, że ​​najbardziej pożądaną funkcją wśród użytkowników różnych sieci społecznościowych są obecnie transmisje na żywo. Pete Devies, dyrektor ds. Zarządzania Produktami na LinkedIn, mówi: “Wideo jest najszybciej rozwijającym się formatem na naszej platformie, tym elementem, który najskuteczniej skłoniłby ludzi częstej i efektywnej komunikacji.

LinkedIn ma teraz niełatwe zadanie, bo musi stawić czoła konkurentom takim jak: Facebook, YouTube, Instagram, Twitter itp., którzy oferują usługę transmisji na żywo. Założyciele LinkedIn są jednak przekonani, że LinkedIn odróżnia się od swoich konkurentów przede wszystkim swoją grupą docelową i rodzajem oferowanych treści wideo. Dotychczas LinkedIn nie był miejscem, gdzie użytkownicy mogli oglądać swoich znajomych czy kolegów na żywo z perspektywy ich życia prywatnego. Od zawsze był kojarzony przede wszystkim z profesjonalną siecią kontaktów zawodowych, a LinkedIn Live to wyraźna odpowiedź na rynkową niszę usług “Transmisji na żywo”. Być może funkcja ta stanie się dodatkowym, bardzo przydatnym narzędziem dla biznesu.

Przeczytaj również:  Grupy na Facebooku – jak je tworzyć i rozwijać?

 

Źródło: https://techcrunch.com/2019/02/11/linkedin-debuts-linkedin-live-a-new-live-video-broadcast-service/

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)

1 KOMENTARZ

  1. Witam,
    fajna ciekawostka ;) dobrze, że LinkedIn bierze przykład z innych popularnych sieci społecznościowych (Facebooka itp.)… do tej pory jego zasięg był ograniczony, profil na LinkedIn pełni już funkcję interaktywnego życiorysu, normą staje się dodawanie do CV linku do naszego profilu – jednak brakowało do tej pory bardziej rozbudowanych funkcji video, opcji ” na żywo” :) Myślę, że teraz jeszcze lepiej będzie można wymieniać doświadczenia z fachowcami poszczególnych branży, a LinkedIn Live umożliwi organizowanie transmisji z konferencji, wykładów itp.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here