Google wprowadziło karuzelę ze zdjęciami z wizytówek Google My Business. Zdjęcia są zlokalizowane w połowie wyników wyszukiwania, ale wyłącznie na urządzeniach mobilnych. W sekcji poza zdjęciem znajduje się średnia ocena firmy, wraz z nazwą, a całość możemy przesuwać palcem w poszukiwaniu interesujących nas firm.
Po kliknięciu w strzałkę “więcej zdjęć” otwiera nam się widok kafelków z możliwością przewijania wszystkich firm w okolicy.
Kto pierwszy w karuzeli?
Sama forma zapytania ma tutaj też ogromne znaczenie, ponieważ jeśli pytamy “fryzjer Gdańsk” to zobaczymy Panie przy pracy, a jeśli wpiszemy “salon fryzjerski Gdańsk” to wyświetlą nam się zdjęcia z wnętrza salonu.
W rankingu pierwszeństwo mają Ci, których grafika najlepiej pasuje do zapytania.
“fryzjer Gdańsk” “salon fryzjerski Gdańsk”
Możemy doradzić firmom z branż, które czerpią swoich Klientów z mobilnego wyszukiwania, aby jak najszybciej dodały zdjęcia, które jak najlepiej odpowiadają popularnym zapytaniom. Dzięki temu zwiększymy swoje szanse na wyprzedzenie konkurencji i pozyskanie większej ilości Klientów.
…ale jak Klienci pytają?
W celu sprawdzenia popularnych haseł, na które Twoja firma pojawia się najczęściej w wynikach wyszukiwania, zaloguj się do Google My Business i przejdź do zakładki “Statystyki”. Tam znajdziesz sekcję: “Hasła, które wpisują użytkownicy, by znaleźć Twoją firmę”, dodaj kilka zdjęć odpowiadających na te zapytania.