Czy po wrześniowej aktualizacji pora na kolejny duży ruch po stronie Google i nowe istotne aktualizacje? Piszę istotne, bo drobnych aktualizacji Google dokonuje „co chwilę” – nawet kilka w tygodniu. Większość z nich jest jednak tak niewielka, że zmiany w wynikach wyszukiwania są właściwie niezauważalne.
Co tym razem?
November Update
Jak się okazuje, w listopadzie Google trochę namieszał, mimo że jak sam kiedyś zapowiedział, nie będzie dokonywać aktualizacji przed i w trakcie trwania „sezonu zakupowego”, jak chociażby Black Friday itp. Google wprowadził i nadal pracuje nad kolejnymi zmianami w wynikach wyszukiwania, mimo że może to negatywnie odbić się na przychodach niektórych firm w tym gorącym okresie. Czego dotyczą aktualizacje? Na pewno w dużym stopniu powiązane są one z linkami, które wpływają na taki, a nie inny wynik wyszukiwania, ale prawdopodobnie to coś więcej niż tylko linki. W wyniku listopadowej aktualizacji Google prawdopodobnie zdewaluował kilka linków, podejmując przy okazji inne działania towarzyszące. W efekcie wstrząsnęło to wynikami wyszukiwania. Sytuacja na szczęście wydaje się stabilizować.
Czy właściciele stron WWW mogą odetchnąć z ulgą? Trudno powiedzieć. Wahania pozycji w wynikach wyszukiwania najprawdopodobniej wynikają właśnie z prac, jakie podjął Google. Ale z drugiej strony – nie wiadomo, jak bardzo efekty tych prac namieszają w rankingu i co jeszcze szykuje Google! Nie zmienia to jednak faktu, że nad stroną trzeba pracować cały czas poszerzając jej profil linkowy oraz dbając o wartościowe treści.